برکشایر هاتاوی 4.1 میلیارد دلار از سهام شرکت تراشه ساز اپل TSMC را خریداری کرد

با این حال، TSMC سپس یک پیشتاز فنی ایجاد کرد که برنده تمام قراردادهای اپل برای تراشه A10 Fusion مورد استفاده در آیفون 7 شد. […] بلومبرگ گزارش می دهد که سامسونگ اکنون اعلام کرده است که قصد دارد به سرعت به سمت فرآیندهای تولید تراشه های کوچکتر حرکت کند و هدف آن نسل بعدی 3 نانومتری تا سال 2024، 2 نانومتری در سال 2025 و 1.4 نانومتری تا سال 2027 است.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی این خبر باعث شد که سهام TSMC در روز سه شنبه 7.9 درصد در تایوان افزایش یابد، زیرا احساسات سرمایه گذاران را برای بزرگترین سازنده تراشه های قراردادی جهان تقویت کرد، زیرا سهام آن در ماه گذشته به دلیل کاهش شدید تقاضای تراشه های جهانی به پایین ترین حد در دو سال گذشته رسید. . .

TSMC و سامسونگ همچنین در حال کار بر روی تولید تراشه های پیشرفته مناسب برای دستگاه های اپل در ایالات متحده هستند که احتمالاً شرکت کوپرتینویی از آن استقبال خواهد کرد.

این به سرعت با خریدهای بیشتری از سهام AAPL دنبال شد، که منجر به تغییر کامل موضع قبلی او شد، زمانی که او گفت در صورت امکان شرکت را خریداری خواهد کرد.

شرکت Berkshire Hathaway (BRKa.N) اعلام کرد که بیش از 4.1 میلیارد دلار سهام در تایوان Semiconductor Manufacturing خریداری کرده است که یک حمله قابل توجه نادر به بخش فناوری وارن بافت میلیاردر است.

رویترز گزارش‌ها حاکی از آن است که این شرکت در حال حاضر 4.1 میلیارد دلار از سهام شرکت تراشه‌ساز اپل TSMC را افشا کرده است.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


سرمایه گذار میلیاردر وارن بافت در سال 2011 پیش بینی کرد که در آینده سهام بسیار کمی از AAPL خواهد داشت زیرا پیش بینی آینده شرکت دشوار بود. این در سال 2016 تغییر کرد، زمانی که شرکت سهامی او یک میلیارد دلار خرید سهام را فاش کرد.

مشخص نیست که آیا این تصمیم توسط خود بافت گرفته شده است یا یکی از دو مدیر پورتفولیوی او، اما این سایت خاطرنشان می کند که سرمایه گذاری در این اندازه معمولا به مورد اول اشاره دارد.

یک پرونده نظارتی فاش کرد که شرکت وارن بافت، برکشایر هاتاوی، 4.1 میلیارد دلار از سهام شرکت تراشه‌ساز اپل TSMC را خریداری کرده است.

زمینه

همچنین در واقع یک شرط بندی علیه سامسونگ است. این شرکت کره‌ای زمانی تولید تراشه‌های سری A را با TSMC به اشتراک می‌گذاشت، قبل از اینکه در فناوری تراشه‌های خود عقب بماند و شرکت تایوانی را به عنوان تنها تامین‌کننده باقی بگذارد. سامسونگ اخیراً تلاش‌های خود را برای بازگرداندن تجارت از اپل افزایش داده است و درآمد اپل از TSMC به طور بالقوه می‌تواند به نصف کاهش یابد.

عکس: Nicholas Cappello/Unsplash

تا آیفون 6 اس، اپل تولید تراشه های سری A خود را بین TSMC و سامسونگ تقسیم می کرد.

این در زمانی اتفاق می‌افتد که استقلال تایوان در معرض تهدید چین قرار دارد و اپل در حال تسریع تلاش‌های خود برای انتقال تولید به خارج از منطقه است.

چرخش زمانی اتفاق افتاد که بافت گفت تمرکز خود را بر اپل به عنوان یک شرکت فناوری متوقف کرده و در عوض آن را به عنوان یک برند مصرف کننده با وفاداری به برند فوق العاده بالا می بیند. با این حال، اعتقاد بر این است که این اولین بار است که برکشایر سهام این سازنده تراشه را از اپل خریداری می کند.

برکشایر هاتاوی سهام TSMC را خرید

این حرکت جالب است، با توجه به اینکه بافت معمولاً دوست دارد با سرمایه‌گذاری‌های خود بی‌خطر بازی کند، و بارها توضیح می‌دهد که سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای کسل‌کننده را به کسب‌وکارهای هیجان‌انگیز ترجیح می‌دهد، و به‌طور کلی از بخش فناوری به این دلیل اجتناب می‌کند.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید: