بزرگترین سازنده تراشه چینی بدون تایید رسمی از فاکسکان سرمایه گذاری می کند

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

با این حال، تراشه‌های فلش مموری اغلب دروازه‌ای برای ساخت تراشه‌های پیچیده‌تر هستند و اپل مطمئناً مایل است که بتواند از بین چندین سازنده تراشه سفارشی انتخاب کند. برترین سازنده تراشه چین مطمئناً جاه طلبی برای گسترش قابلیت های تولید خود خواهد داشت.

این اقدام در زمانی انجام می‌شود که اپل به دنبال گسترش فهرست تامین‌کنندگان تراشه‌های خود است تا از اختلالات زنجیره تامین محافظت کند.

در ماه مارس گذشته، ما درباره خطر بدترین سناریوی اپل هشدار دادیم: تسلط چین بر تایوان. روز گذشته، روسای امنیتی ایالات متحده و بریتانیا هشداری “بی سابقه” صادر کردند که نه تنها این امکان وجود دارد، بلکه چین اقداماتی را برای آماده شدن برای آن انجام داده است.

TSMC تنها تامین‌کننده تراشه‌های سری A، M و S اپل باقی می‌ماند و این موضوع به این زودی‌ها تغییر نخواهد کرد، زیرا این شرکت تایوانی همیشه برتری تکنولوژیکی قوی نسبت به شرکت‌های رقیب مانند سامسونگ داشته است.

اگر این اتفاق بیفتد، تقریباً باعث اختلال در اکثریت قریب به اتفاق منابع تولید اپل خواهد شد.

بلومبرگ منابع خود را ذکر می کند.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

به گفته افرادی که با این معامله آشنا هستند، شرکت اینترنتی صنعتی فاکسکان از طریق صندوقی که با شرکت سرمایه گذاری Wise Road Capital ایجاد کرده است، در شرکت Tsinghua Unigroup تحت حمایت دولتی سرمایه گذاری کرده است. یکی از این افراد گفت که این صندوق حدود 5.3 میلیارد یوان (788 میلیون دلار) برای سهام اقلیت در Unigroup پرداخت کرده است، و خواست نامش فاش نشود.

بنا به گزارش ها، مونتاژکننده اصلی آیفون، فاکس کان، سهامی از بزرگترین سازنده تراشه چین، Tsinghjau Unigroup را خریداری کرده است – اما به نظر می رسد این کار را بدون تایید لازم دولت انجام داده است.

اپل وابستگی خود را به تامین کنندگان چینی افزایش می دهد، در زمان تشدید تنش ها با ایالات متحده، اقدامی بحث برانگیز خواهد بود – و در زمانی که سرویس های امنیتی ایالات متحده و بریتانیا در مورد خطرات هشدار داده بودند، اتکای سازنده آیفون به این کشور را افزایش می دهد.

اپل در حال حاضر بخش بزرگی از تراشه های ذخیره سازی آیفون خود را از شراکت دو شرکت ژاپنی وسترن دیجیتال و کیوکسیا خریداری می کند. با این حال، دو کارخانه آنها در ماه گذشته با یک مشکل آلودگی نامشخص آسیب دیدند و تولید به میزان قابل توجهی کاهش یافت. در حالی که اپل می‌توانست با افزایش سفارش‌های سامسونگ و SK Hynix جبران کند، این حادثه بر اتکای اپل به این مشارکت تاکید کرد و احتمالاً این شرکت را وادار کرد تا گزینه‌هایی را برای تنوع بخشیدن به تامین‌کنندگان خود بررسی کند.

افراد آشنا به این موضوع گفتند که یکی از بازوی شرکت فناوری فاکسکان در فهرست شانگهای در طول کمک مالی 9 میلیارد دلاری خود در بزرگترین تولید کننده تراشه چین، سهامی را به دست آورده است که آخرین سرمایه گذاری این شرکت است. تایوانی ها در صنعت نیمه هادی سرزمین اصلی انجام داده اند. .

سرمایه گذاری […] با افزایش تنش‌ها بین پکن و تایپه بر سر مسائلی مانند فناوری و امنیت زنجیره تامین، می‌تواند باعث نگرانی شود. یکی از مقامات وزارت امور اقتصادی تایوان در تماس تلفنی به بلومبرگ نیوز گفت که این معامله نیازمند چراغ سبز کمیسیون سرمایه گذاری تایوان است که بر معاملات حساس نظارت دارد، اما فاکسکان درخواستی برای تایید ارائه نکرده است. […]

اکونومیک دیلی تایوان به نقل از مقامات کمیسیون سرمایه گذاری این جزیره گفته است که فاکسکان برای بستن سرمایه گذاری خود باید به دنبال مجوز باشد. درخواست ها برای سخنگوی کمیسیون در روز چهارشنبه بی پاسخ ماند.

بلومبرگ قبلاً گزارش شده بود که اپل برای اولین بار در حال بررسی خرید تراشه های ذخیره سازی فلش از یک سازنده تراشه چینی از جمله یکی از شرکت های تابعه Tsinghua Unigroup است.

دولت تایوان این معامله را «حساس» می‌داند و شرکت‌ها را ملزم می‌کند تا از ناظر سرمایه‌گذاری این کشور تأییدیه بگیرند. با این حال، هر دو بلومبرگ و تایوان اقتصاد روزانه گزارش دهید که هیچ درخواستی ثبت نشده است.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.