بلومبرگ: اپل در حال توسعه پردازنده های پیشرفته با حداکثر 32 هسته عملکردی است که iMac و MacBook Pro را هدف قرار می دهد.

بلومبرگ می‌گوید سری بعدی مک‌های سیلیکونی اپل در اوایل بهار و با دور دیگری از به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری در اواخر سال ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد.

تراشه M1 در خطوط مقدماتی MacBook Air، MacBook Pro و Mac mini در حال حاضر رقیب پردازنده های سطح بالا اینتل است. اما یکی گزارش جدید بلومبرگ می گوید اپل مطمئن است که می‌تواند اینتل را کاملاً در گرد و غبار رها کند، زیرا بر روی نسل بعدی تراشه‌های سیلیکونی اپل با بودجه‌های انرژی بالاتر کار می‌کند.

این گزارش اشاره می کند که توسعه تراشه پیچیده است و تضمین نمی شود که MacBook Pro و iMac بعدی دارای پردازنده های 20 هسته ای باشند. ممکن است ابتدا نسخه هایی با “فقط 8 یا 12 هسته با کارایی بالا بسته به تولید” منتشر کند. با این حال، این گزارش همچنین می‌گوید که برای رایانه‌های رومیزی پیشرفته، اپل در حال آماده‌سازی تراشه‌هایی با حداکثر ۳۲ هسته عملکرد است.

در مورد GPU، M1 برای جایگزینی گرافیک یکپارچه در ماشین‌هایی با بار کاری حرارتی محدود طراحی شده است. این کار را به طرز شگفت انگیزی انجام داد، اما اپل برای جایگزینی پردازنده های گرافیکی اختصاصی موجود در دستگاه های پیشرفته iMac به گرافیک قوی تری نیاز دارد. بلومبرگ می گوید کار در حال انجام است.

[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

طبق گزارش بلومبرگ، اپل در حال کار بر روی جانشینان M1 با حداکثر 20 هسته پردازشی، متشکل از 16 هسته با کارایی بالا و 4 هسته کارآمد است. در سال 2021، انتظار می‌رود که این شرکت نسخه‌های ARM مک‌بوک پرو پیشرفته، «دسک‌تاپ‌های iMac سطح ورودی و سطح بالا» را عرضه کند. انتظار می رود ARM Mac Pro در سال 2022 عرضه شود.

لپ‌تاپ‌های رده بالا و دسکتاپ‌های میان‌رده آینده می‌توانند دارای تراشه‌های سیلیکونی اپل با پردازنده‌های گرافیکی 16 یا حتی 32 هسته‌ای باشند. انتظار می‌رود دستگاه‌های رده بالا دارای 64 یا احتمالاً 128 هسته گرافیکی باشند و “چند برابر سریع‌تر از ماژول‌های گرافیکی فعلی هستند که اپل از Nvidia و AMD استفاده می‌کند.”