بلومبرگ: مک پرو 40 هسته ای با سیلیکون اپل، مک مینی پیشرفته در حال توسعه

اپل همچنین روی یک iMac بزرگتر با پردازنده‌های داخلی کار کرده است، اما توسعه آن نسخه از ماه‌ها پیش متوقف شد تا اپل بتواند روی عرضه مدل ۲۴ اینچی بازطراحی‌شده در این ماه تمرکز کند.

گزارش امروز همچنین جزئیات بیشتری را در مورد مدل‌های مک‌بوک پرو آتی که ممکن است تابستان امسال عرضه شوند و مک‌بوک ایر جدید به اشتراک می‌گذارد:

انتظار می‌رود که Mac Pro با نام‌های رمز Jade 2C-Die و Jade 4C-Die، در 20 یا 40 نوع هسته محاسباتی، متشکل از 16 هسته با عملکرد بالا یا 32 هسته با کارایی بالا و چهار یا هشت هسته با کارایی بالا، عرضه شود. همچنین گفته می شود تراشه ها شامل گزینه های 64 یا 128 هسته ای برای گرافیک هستند. هسته محاسباتی از حداکثر 28 هسته ارائه شده توسط تراشه های مک پرو امروزی اینتل فراتر می رود، در حالی که تراشه های گرافیکی سطح بالا جایگزین قطعاتی می شوند که اکنون توسط Advanced Micro Devices Inc ساخته می شوند.

نسل بعدی مک پرو اسرارآمیزتر از دیگر مک های این خط بوده است. اما یک گزارش قبلی از بلومبرگ گفته بود که می تواند نصف اندازه مک پرو فعلی باشد. گزارش امروز همان ضرب المثل “باید شبیه نسخه کوچکتر طراحی فعلی باشد” را تکرار می کند.

این تراشه ها همچنین دارای حداکثر 64 گیگابایت حافظه در مقایسه با حداکثر 16 در M1 هستند. آنها یک موتور عصبی بهبود یافته خواهند داشت که وظایف یادگیری ماشین را انجام می دهد و اجازه می دهد تا پورت های Thunderbolt بیشتری اضافه شود که به کاربران امکان می دهد داده ها را همگام سازی کرده و به دستگاه های خارجی متصل شوند، نسبت به این دو در MacBook. Current Pro M1.

بلومبرگ پس از معرفی iMac M1 24 اینچی در رویداد Spring Loaded خود در آوریل، همچنین خاطرنشان کرد که اپل در حال کار بر روی به‌روزرسانی سیلیکون اپل برای iMac بزرگتر خود است. با این حال، این ممکن است به محض اینکه دیگر مک های جدید در دست ساخت هستند، راه اندازی نشود:

در گزارشی از مارک گورمن از بلومبرگ امروز صبح، ما جزئیات جدیدی در مورد انتظارات برای کل سری مک، از جمله مک پرو، مک مینی و موارد دیگر داریم.

نسل بعدی مک پرو

منابع Gurman می‌گویند که اپل در حال کار بر روی یک مک پرو 40 هسته‌ای است. دیدن عملکرد خارق العاده ای که Apple Silicon می تواند به دستگاه بیاورد، هیجان انگیز خواهد بود. یک تراشه 20 هسته ای نیز در دست ساخت است و مانند پردازنده گرافیکی، گزینه ها شامل 64 یا 128 هسته خواهند بود.

در بخش مقرون به صرفه تر، اپل همچنین روی یک مک مینی قدرتمندتر کار می کند. پاییز گذشته، اپل اولین نسخه را عرضه کرد مک مینی M1اما به 16 گیگابایت رم محدود شده و دارای CPU/GPU 8 هسته ای است.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


این گزارش می گوید که مک پرو جدید «برای سال آینده برنامه ریزی شده است».

مک مینی رده بالا

با این حال، این گزارش نشان می دهد که راه اندازی مک مینی جدید چیز مطمئنی نیست:

اپل می تواند عرضه مینی جدید را به تاخیر بیاندازد یا لغو کند – همانطور که در گذشته انجام داده است – اما این شرکت احتمالاً در نهایت نسخه مجهز به اینتل را که در حال حاضر به فروش می رساند جایگزین خواهد کرد.

ما هنوز در مراحل اولیه حرکت اپل به سمت استفاده از تراشه‌های خودش برای سری مک هستیم و قدرتمندترین ماشین‌های این شرکت هنوز منتظر به‌روزرسانی هستند.

این گزارش می گوید که مک مینی قدرتمندتر با همان اپل سیلیکون مک بوک پرو بعدی با حداکثر 64 گیگابایت رم، پردازنده 10 هسته ای، 16 یا 32 هسته گرافیکی و چهار درگاه به جای دو پورت وارد بازار خواهد شد. تراشه جدید در مدل‌های پیشرفته مک مینی و مک‌بوک پرو آینده نیز از موتور عصبی پیشرفته‌تری برخوردار است.

[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی

در گزارشی جدید از بلومبرگ امروز، ما جزئیات جدیدی در مورد آنچه که احتمالاً با گسترش Apple Silicon به سایر خط تولید مک خواهیم دید، داریم. طبق گزارش‌ها، اپل در حال کار بر روی یک مک پرو کاملاً جدید با 40 هسته، یک مک مینی پیشرفته و غیره است.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید: