بلومبرگ پیشنهاد می کند که TSMC آریزونا در درجه اول روابط عمومی را برای اپل خراب می کند

سایت جدید 20000 ویفر تراشه سیلیکونی در ماه تولید خواهد کرد. این کمتر از 1.6 درصد از 1.3 میلیونی است که در حال حاضر هر ماه تولید می کند. و حتی اگر همانطور که برنامه ریزی شده است کارخانه دیگری در آریزونا اضافه کند، کارخانه ایالات متحده از انجام کل سفارشات اپل دور خواهد بود.

تا کنون مشخص نبود که آیا این کارخانه تراشه های اپل را تولید خواهد کرد یا خیر. اپل به لابی کردن یارانه‌ها برای کارخانه کمک کرد و گفت که این واقعاً برنامه بود، در حالی که بیانیه‌های محدود TSMC می‌گفت که این محصول برای تراشه‌های 5 نانومتری خواهد بود. این امر باعث می‌شود که این شرکت برای تراشه‌های آینده اپل کنار گذاشته شود، زیرا این شرکت باید یک سال قبل از عملیاتی شدن کارخانه به سمت فرآیند 3 نانومتری حرکت کند.

مقاله پیشنهاد می‌کند حتی اگر کارخانه‌های آینده TSMC در آریزونا تراشه‌های سری A و M را تولید کنند، حجم دوباره آن را به وضعیت روابط عمومی کاهش می‌دهد.

شما فقط می توانید آن را در حال حاضر تصور کنید. سال 2025 است و تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، به تازگی روی صحنه آمده تا جدیدترین گجت این شرکت را معرفی کند. این سریعتر، قدرتمندتر و از هر نظر بهتر از تکرار قبلی است. و یک چیز دیگر: حاوی تراشه های ساخته شده در ایالات متحده آمریکا است. جمعیت کف می زنند […]

با توجه به خطر فزاینده چین برای تایوان، حرکت در این جهت منطقی خواهد بود، اما زمان چنین برنامه‌هایی مشخص نیست.

TSMC آریزونا عمدتاً روابط عمومی را خراب می کند

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

در حالی که این احتمال وجود دارد که حداقل یکی از کارخانه های TSMC در آریزونا تراشه هایی برای اپل تولید کند، بلومبرگ گزارش امروز ادعا می کند که این – حداقل برای چند سال آینده – عمدتاً برای اهداف روابط عمومی است.

گزارش‌های بعدی حاکی از آن بود که کارخانه اول به 4 نانومتر ارتقا می‌یابد، اما همچنان نمی‌تواند تراشه‌های اپل مورد انتظار در سال 2023 و پس از آن را تولید کند، در حالی که آخرین گزارش نشان می‌دهد که کارخانه دوم از فناوری 3 نانومتری استفاده خواهد کرد. پیشرفته ترین فرایند ساخت.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

شرکت تولید نیمه هادی تایوانی (TSMC) در سال 2020 اعلام کرد که یک مرکز تولید تراشه 12 میلیارد دلاری در آریزونا خواهد ساخت. ساخت تاسیسات اصلی تراشه در ماه اوت به پایان رسید و انتظار می‌رود تولید آن در سال 2024 آغاز شود. سپس گزارش شد که TSMC چندین کارخانه در ایالت ایالات متحده خواهد ساخت.

با این حال، ما اشاره کردیم که اپل احتمالاً تا زمان آنلاین شدن کارخانه به 2 نانومتر رفته است، که این سؤال را ایجاد می کند که آیا بعداً برای تولید تراشه های سری A اپل ارتقا می یابد یا خیر.

در هر صورت، شرکت وارن بافت، برکشایر هاتاوی، با خرید سهام 4.1 میلیارد دلاری تراشه‌ساز، به آینده TSMC رأی اعتماد داد.

این نشان می‌دهد که اپل می‌خواهد اعلام کند که برخی از تراشه‌هایش در ایالات متحده ساخته می‌شوند، اما واقعیت نسبتاً غیر قابل توجه خواهد بود.

زمینه

آنچه این کارخانه‌ها احتمالاً ارائه می‌دهند، قطعات کمتری است که با استفاده از فرآیندهای تولید قدیمی ساخته شده‌اند. [They will] احتمالاً برای چند تراشه کلیدی که در دستگاه‌های کمتری مانند AirPods، TV، HomePod یا Watch استفاده می‌شوند، فرمان دریافت کنید.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


یک جدید بلومبرگ این گزارش نشان می‌دهد که هیچ یک از کارخانه‌های TSMC در آریزونا بعید است به این زودی‌ها پردازنده‌های اپل را تولید کنند. او فکر می‌کند که برنامه این است که اپل به جای آن، تراشه‌های کمتر پیچیده‌تر را بخرد، فقط می‌تواند بگوید که آمریکایی می‌خرد.