بهترین گیاهان آپارتمانی

به ویژه گلهای رطوبت دوست عاشق این جزیره ها هستند. لازم به ذکر است که نحوه استفاده از کودهای گیاهی دارای دستورالعمل های ویژه ای است. کود مایع یکی از بهترین کودهای گیاهی آپارتمانی است، این کود باید بیشتر در زمان آبیاری گیاهان استفاده شود. پتوس گیاهی از خانواده شیپوریان و بومی جزایر سلیمان است. بیشتر گونههای سوسن بومی اقلیم معتدل نیمکرهی شمالی هستند؛ با این وجود برخی گونهها در مناطق نیمهگرمسیری هم دیده میشوند. اما برگ انجیری ابلق و گونههای مشابه آن، از جمله گل های گران قیمت آپارتمانی از خانواده فیلودندرونها محسوب میشوند که زیبایی فوقالعادهای دارند. بسیاری از این گل های گران قیمت از جمله زیباترین گیاهان آپارتمانی هم هستند که در زیباتر شدن دکوراسیون نقش موثری دارند. خوشبختانه گیاهانی وجود دارند که به نور خورشید نیاز ندارند (یا به نور غیر مستقیم نیاز دارند) و می توانید در داخل خانه از آنها نگهداری نمایید.

این گیاه در نور متوسط بدون وجود نور مستقیم خورشید خوب رشد می کند. خاک: بهترین خاک برای کاشت این گیاه خاک لوم است که مخوطی از برگ پوسیده، کود حیوانی و خاک باغچه است. لازم به ذکر است که قیمت خرید کود گیاهان آپارتمانی بسیار پایین و مقرون به صرفه است، بر همین اساس نگهداری از گیاهان آپارتمانی برای افراد مختلف چندان هزینه بردار نخواهد بود. گیاهان قسمت اعظم مواد مورد نیاز خود را از طریق خاک بدست می آورند اما خاک های معمولی موجود در گلدان های گیاهان آپارتمانی منبع چندان خوبی برای گیاهان محسوب نمی شود. دانه کرچک منبع روغن کرچک میباشد که دارای طیف گستردهای از کاربردها میباشد. شرکت روانکنندهٔ کاسترول نام خود را از روغن کرچک گرفتهاست. گاوگرد که در قسمت جنوبی و انتهای باغ و نزدیک استخر قرار دارد دارای محور اصلی چوبی بوده که آب حاصل از این چاه پس از جمع آوری در استخر، جهت آبیاری باغ مورد استفاده قرار می گرفتهاست. بر همین اساس باید جهت خرید کود گیاهان آپارتمانی اقدام شود. بنابراین اگر در خانه یا محل کار پنجره ها کوچک یا شمالی باشند، و یا اگر بخواهید در هال، پذیرایی یا حمام، گیاه بگذارید، باید چه کار کنید؟

کود مایع به دلیل قابلیت انحلال بالایی که دارد، سریعاً مواد غذایی را به گیاه می رساند و گیاه شما را شاداب و سرحال می کند. کود شیمیایی غلظت بالایی دارد و تمامی منافذ خاک را پر می کند بر همین اساس گیاه و خاک آن دیگر قادر به نفس کشیدن نخواهند بود. یکی دیگر از نیاز های ضروری برای هر گیاه آب است. شاخههای آبشاری بنجامین بلک آن را به گیاهی زینتی و یکی از زیباترین گلهای آپارتمانی تبدیل کرده است که در ایران هم طرفداران بسیاری دارد. جزیره برای گیاهی که خشکی وتشنگی کشیده وآب به ریشه نرسیده وگیاه بیحال وپژمرده شده بسیار مناسبه. بامبو به سرعت رشد می کند و یک گلدان ساده با آب برای تبدیل شدنش به یک گیاه بزرگ کافی است، انواع مختلفی از بامبو وجود دارد که شما می توانید در داخل خانه رشدش دهید. برگهای آن ساده دندانهدار است. اگر گیاه زاموفیلیا در شرایط ایده آل محیطی خود باشد این قابلیت را دارد در پایه خود (پایه گیاه) گل های کوچکی را تولید کند هرچند که این غنچه ها به آسانی قابل رویت نیستند زیرا برگهای بی شمار گیاه اجازه نمایان شدن غنچه ها را به شما نخواهند داد.

پس باید نیاز آبی گیاه آپارتمانی را همانطور که مطلوب آن گیاه است، تأمین کرد و برای این منظور پیش از هر چیز به نوع گیاه آپارتمانی خود پی برد. این کود باید در مواقعی که هوا خنک است، استفاده شود. آب باید به میزان کافی به گیاه برسد تا بتواند رشد کند و طول عمر بیشتری داشته باشد. در این روش قلمههایی به طول چندین اینچ از ساقه با برگ بریده میشود و پس از بهبود، در ناحیه برش یک پینه تولید میشود. این پرنده بر خلاف اکثر طوطیهای کاکلی دارای پرها و دمی بلندی است که طولشان حدوداً نیمی از طول کل بدن پرنده است. در نتیجه ضخامت روی بر سطح آنها بیشتر است (حدود ۴۰ تا ۸۰ میکرون). برخی از آنها معمولا به دلیل داشتن گلهای جذاب در باغچهها کاشته میشوند. گیاهان زینتی از جمله محبوب ترین گیاهانی هستند که در آپارتمان ها نگهداری می شوند، این گیاه ها بسیار زیبا و جذاب هستند، به همین خاطر فضای خانه شما را زیباتر می کنند. هر کدام از کودهای شیمیایی و آلی با ویژگی هایی که دارند به نحوی می توانند در مراقبت از گیاه آپارتمانی تاثیر گذار باشند.

این گیاه نادر نه تنها می تواند بدون خاک رشد کند، بلکه می تواند بدون آب نیز زنده بماند، شما می توانید ایده های زیادی در مورد چگونگی استفاده از این گیاه برای دکور خانه پیدا کنید، هوای مرطوب برای رشد خوبش کافی است، اما می توانید برگ ها و ریشه های آن را با یک حمام آب از زمان به زمان دیگر رها کنید. درست کردن جزیره کمک زیادی میکنه تا رطوبت مورد نیاز گیاه تامین شده و در نتیجه شما گیاهی شاداب تر و بسیار زیباتر داشته باشید. هنگام خرید کود گیاهان آپارتمانی باید با انواع نوع کود آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید کود مناسبی برای گیاه خود تهیه نمایید. در صورت بیماری و رشد نکردن گیاه باید عمل کوددهی انجام شود.

امروزه برای گیاهان کوچک و یا بزرگ باید خرید کود گیاهان آپارتمانی را انجام داد. علف فیبر چشمی نام معمول خود را از برگ های نازک علفی گرفته که به سیم فیبر نوری شباهت دارد و می تواند به راحتی در آب ایستاده رشد کند و در یک گلدان خوب به نظر می رسد، فیبر نوری چشمی می تواند یک اثر درخت کوچک را ایجاد کند، اگر یک لوله پلاستیکی در اطراف پایه آن ببندید، رشدش سریع تر اتفاق می افتد. برگها غالبا رشد عمودی دارند و رشتههای تار مانند و سفیدی به صورت کرک در اطراف برگ نمایان میشوند. این گیاهان را میتوانید به صورت تازه و یا به صورت خشک و پودر شده به فروش برسانید. با توجه به نوع گیاهتان حتما باید نور کافی به آن برسانید.

در غیر این صورت بارور نمی شوند و زیبایی خود را از دست می دهند. زیبایی این گل به محیط زندگی طراوات میبخشد. ما گیاهانی را معرفی میکنیم که در طیف گستردهای از دمای محیط زندگی انسان بتوانند زندگی کنند. افزون بر این بایستی دمایی که این گل را در آن نگه میدارید از دمای ایدهآل برای دیگر گیاهان خنکتر باشد. سانسوریا نوسانات دمایی را بهراحتی تحمل میکند و در دمای ۱۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد بهراحتی زنده میماند. سپس محصول را از تولیدکننده گرفته و برای مشتری ارسال میکند. حتی در برخی مواقع میزان برداشت این محصول در شرایط گلخانه بیشتر از مورد مشابه در زمین زراعی بوده است. محبوب ترین گونه گیاهان آپارتمانی، که برای هر شرایطی بهترین گزینه بوده و حتی در تاریک ترین نقاط خانه که هیچ گیاهی رشد نمی کند هم رشد خواهد نمود.

اگر شرایط منزل یا محل کارتان برای نور دهی به آن مناسب نیست ، در صورتی که تمام تلاش خود را هم به کار گیرید ، عدم وجود نور او را به زودی از پای در می آورد. از جمله مهمترین دلایلی که باعث کاهش صادرات در بخش گل و گیاه زینتی ایران شده، میتوان به گرانی نرخ کرایه حمل هوایی، مشکلات حمل زمینی از محل کشت، پایانه و … پس گزینه ی مناسب برای شرایط کم نور، انتخاب یک گیاه مقاوم به نور کم است. این گیاه را باید به طور مرتب آب داد (از آبدهی بیش از حد پیشگیری شود) و در معرض نور غیرمستقیم گذاشت.

عوامل ژنتیکی و ذاتی گیاه که ممکن است با دوام ترین گیاه آپارتمانی به شمار آید. از توده اصلی، ریشه ها را بیرون بیاورید و ساقه را از گیاه مادر جدا کنید. این گیاه به سایه مقاوم بوده و باید در تابستان از آفتاب در امان بماند برگ های سوزنی شکل داشته و پایه های نر و ماده از هم جدا میباشند این گیاه که از راسته کاج ها میباشد( نه خانواده!! ) میوه های قرمزی تولید میکند که پرنده ها آن را خورده و به پراکنش بذر ان کمک میکنند . با بالا رفتن سن گیاه از ساقه آن جوانه هایی می روید که به خاطر حفظ شکل و فرم آن باید فوراً حذف گردند. در واقع فواید درمانی گیاهان، برای سلامتی روح و جسم، دلیل اصلی اشتیاق بالا برای خرید گل و گیاه است. اواسط اواخر دهه 2010 و اوایل دهه 2020، دهههای احیاگر بودند و گیاهان مد روز از دهههای قبل (فهرست شده در بالا) توسط رسانههای اجتماعی (به ویژه اینستاگرام) احیا و محبوب شدند.

کود: در فصل رشد، ماهانه یوکا را با کودهای کامل همانند 20.20.20 تغذیه کنید. هر چند که تب یونجه در بهار شایع و شدیدتر است اما شکوفههای آخر فصل استرها میتوانند واکنشهای آلرژیک شدیدی ایجاد کنند. در انواع یاما-زاکورا گل و برگ بهطور همزمان در بهار شروع به رشد میکنند. همیشه سبز است و به سرعت رشد می کند و در بهار و تابستان گل های آبی یا بنفش زیبایی می دهد. برگهای گل شفلرا سبز رنگ روشن، براق و چرمی شکل بوده که از یک نقطه خارج میشوند. برای نگهداری سانسوریا بهترین روش آبیاری آن است که میزان آب موجود به خوبی خاک گلدان را مرطوب کرده و سپس به محض خارج شدن آب اضافی از انتهای گلدان، فورا روند آبدهی سانسوریا متوقف شود. گیاهان زینتی، انرژی مثبت و فوق العاده ای به شما منتقل خواهند کرد، به گونه ای که دیگر فضای خانه شما از حالت خشک آپارتمانی خارج می شود و جلوه های طبیعی بسیار زیادی در آن ایجاد می شود.

در واقع به همین دلیل به این نوع “لبه نقره ای” نیز می معروف ترین گیاهان زینتی گویند. در میان مردهای رنگرز هاوسایی، کار کردن در دخمههای رنگرزی، بنیاد ثروت شهر باستانی کانو بوده و هماکنون نیز در حال تجارت در همان دخمهها دیده میشوند. در غیر این صورت ممکن است میان گیاه و خاک از نظر میزان مواد معدنی، تعادل برقرار نشود و سلامت گیاه به خطر بیفتد. چون جایگاه گلدان شما در محیط ثابت است پس شرایط نور آن در صورت نبود شما به طلوع و غروب خورشید و جای گلدان نسبت به پنجره بستگی دارد. همه ما می دانیم که گیاهان برای رشد به نور خورشید نیاز دارند. گیاهان آپارتمانی در محیط های کم نور به خوبی رشد می کنند و شرایط نگهداری از آن ها بسیار ساده است. نگهداری از آن برای باغبان های آماتور نیز ساده است و از درختچه های آپارتمانی پرطرفدار است.

هر گیاهی به کود مخصوص احتیاج دارد، بر همین اساس برای خرید بهترین کود گیاهی نیز باید در وهله اول به نوع گیاه توجه شود. برای مثال یک سری از گیاهان به غذا رسانی چندان سنگینی احتیاج ندارند ولی برخی دیگر باید به صورت هفته ای و مدام کود رسانی شوند. در غیر این صورت با دوام ترین گیاه آپارتمانی نیز از بین خواهد رفت. ولی، نوارهای زرد رنگی که در سر تا سر دو طرف طول برگ امتداد دارد از بین میروند. درنتیجه حتی با دوام ترین گیاه آپارتمانی در صورت نگهداری و مراقبت نکردن طول عمرش کاهش می یابد. حتی با دوام ترین گیاه آپارتمانی در صورت به وجود نیاوردن شرایط لازم ممکن است آسیب ببیند. تنها نقطه که لازم است حین پرورش اسپاتی فیلوم به آن توجه داشته باشید نیاز این گیاه به رطوبت زیاد می باشند برای همین هر زمان که شاهد حالت افتاده برگها شداید لازم است سریعاً به آبیاری آن اقدام کنید.