به گفته وارن، الگوریتم جنسیتی اپل کارت باید بازنشسته شود

الیزابت وارن، سناتور و نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده، گفته است که اگر تعصب ادعایی قابل توضیح نباشد، الگوریتم «جنسگرایانه» اپل کارت باید حذف شود.

زمینه

تا کنون، صادرکننده کارت اپل تنها ادعای خود را تکرار کرده است که این فرآیند مغرضانه جنسیتی نیست.

وارن افزود: «ما در حال درک بهتر این موضوع هستیم که الگوریتم‌ها فقط به اندازه داده‌هایی هستند که دارند.

وارن قبلا اپل را به تلاش برای “خفه کردن رقابت” متهم کرده و از غول های فناوری خواسته است تا از هم جدا شوند. او می گوید در مورد اپل، این شرکت نباید بتواند اپ استور را اجرا کند و برنامه های خود را ارائه دهد.

جنجال از آنجا شروع شد که دیوید هانسون، خالق Ruby on Rails، در توییتی نوشت که گلدمن ساکس به او محدودیت اعتباری اپل کارت 20 برابر بیشتر از همسرش، علیرغم دارایی های مشترکشان، داده است و او در واقع رتبه اعتباری بهتری نسبت به او دارد.

این کاندیدای دموکرات ریاست جمهوری آمریکا گفت که این مسئولیت این شرکت است که اطلاعاتی در مورد نحوه طراحی این الگوریتم و تأثیر دقیق آن ارائه دهد و افزود که «اگر نمی توانند این کار را انجام دهند، باید آن را حذف کنند».

زمانی که این بحث فروکش نکرد، گلدمن بیانیه جدیدی صادر کرد که نشان می‌داد سیستم رتبه‌بندی آن از جنسیت یا وضعیت تأهل متقاضی بی‌اطلاع است و پیشنهاد کرد که سقف اعتبار هر فردی که احساس می‌کند اشتباهی مرتکب شده است، دوباره ارزیابی کند. .

الیزابت وارن صحبت می کند

اعتقاد من این نیست که شخص بدنامی وجود داشته که بخواهد تبعیض قائل شود. اما این مهم نیست. وقتی هیچ کس نمی تواند توضیح دهد که چگونه این تصمیم گرفته شده است، چگونه می دانید الگوریتم یادگیری ماشین مشکلی ندارد؟

پاسخ گلدمن ساکس به اتهامات مربوط به تبعیض جنسی اپل کارت

[ad_2]

Source link

بخش اپل کارت 9to5mac فارسی

این بانک در ابتدا بیانیه کوتاهی منتشر کرد و گفت که خط اعتباری هر فرد به طور منحصر به فرد ارزیابی می شود، بر اساس طیف وسیعی از عوامل از جمله درآمد، امتیاز اعتبار، بدهی و نحوه مدیریت بدهی. او می‌گوید با توجه به همه این‌ها، اعضای خانواده‌های مختلف ممکن است محدودیت‌های متفاوتی داشته باشند.

سناتور آمریکایی الیزابت وارن پاسخ گلدمن ساکس به اتهامات سوگیری در نحوه ارزیابی متقاضیان کارت اعتباری Apple Inc را مورد سوال قرار داده است و پیشنهاد می کند که اگر این کار را انجام ندهد باید الگوریتم را کنار بگذارد. قابل توضیح نیست. بلومبرگ چهارشنبه گزارش شد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.

استیو وزنیاک، یکی از بنیانگذاران اپل، همین را گزارش کرد و در مورد خود اشاره کرد که محدودیت او 10 برابر همسرش است، علیرغم دارایی های مشترک که باید آنها را به همان اندازه توان پرداخت کند.

هانسون گفت که در حالی که این مشکل پس از انتشار توییت وی حل شد، او الگوریتم مورد استفاده برای تعیین محدودیت های اعتباری اپل کارت را زیر سوال برد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که وارن نگرانی هانسون را تکرار کرد که گولدمن نمی‌تواند توضیح دهد که الگوریتم چگونه کار می‌کند یا چرا اپل کارت را در تعیین محدودیت‌های اعتباری جنسیت‌گرا می‌کند. رویترز.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

او موضع فعلی بانک در دعوت از مردم را برای تماس با پشتیبانی مشتریان در صورتی که از محدودیت اعتباری خود ناراضی هستند رد کرد.

عکس: شاتر استاک


گلدمن ساکس هرگز بر اساس عواملی مانند جنسیت، نژاد، سن، گرایش جنسی یا هر عامل ممنوعه قانونی دیگر در تعیین اعتبار تصمیم گیری نکرده و نخواهد کرد.