به گفته گروه، گزارش‌های شفافیت اپل چندان شفاف نیستند

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

اپل اطلاعاتی در مورد درخواست‌های مقامات دولتی برای حذف برنامه‌ها از اپ استور بر اساس نقض ادعایی/مظنون قوانین محلی ارائه می‌کند. نمونه‌هایی از این درخواست‌ها زمانی است که مجریان قانون یا تنظیم‌کننده‌ها مشکوک هستند که یک برنامه ممکن است غیرقانونی باشد یا به محتوای غیرقانونی مربوط باشد/حاوی آن باشد. اپل تا حدی با این درخواست‌ها موافقت می‌کند که از نظر قانونی ملزم به انجام آن هستیم.

گزارش AppleCensorship نشان می دهد که با وجود انتشار این گزارش های به اصطلاح “شفافیت”. اپل همیشه به ناشفاف ترین روش عمل می کند، بدون اینکه تصمیماتی را که در مورد محتوا، اطلاعات و ابزار خاصی می گیرد که در اپ استور در دسترس نیستند، در نظر بگیرد.

درخواست‌های حذف خط‌مشی پلتفرم (PPVTR) به طور قابل‌توجهی نسبت به درخواست‌های حذف نقض قانون (LVTR) باعث حذف بیشتر می‌شوند.

در تجزیه و تحلیل چهار گزارش شفاف‌سازی مربوط به «درخواست‌های حذف برنامه‌های دولتی دولت» از ژانویه 2019 تا دسامبر 2020، AppleCensorship ده‌ها داده گم‌شده، ناسازگاری و اطلاعات متناقض ارائه‌شده به شیوه‌ای گمراه‌کننده را کشف کرد و از داشتن درک واضح از اپل جلوگیری کرد. حذف پیشگیرانه و تحت هدایت دولت برنامه ها از فروشگاه های App. اپل با ارائه گزارش‌هایی مانند تلاش‌های شفاف‌سازی عمومی، کاربران و عموم مردم را در مورد واقعیت سیاست حذف خود، هم از نظر ماهیت و هم از نظر میزان واقعی، گمراه می‌کند.

اپل گزارش‌های شفافیت خود را با دقت طراحی کرده است تا حداکثر اطلاعات ممکن را در مورد حذف برنامه‌ها از 175 فروشگاه App که در سرتاسر جهان کار می‌کند، پنهان کند.

GreatFire می‌گوید که این امر باعث می‌شود که تشخیص داده شود چه کسی توسط حذف‌ها هدف قرار گرفته یا آسیب دیده است.

ما برای اظهار نظر با اپل تماس گرفته‌ایم و با هر پاسخی به‌روزرسانی خواهیم کرد.

بخشی از گزارش درخواست‌های حذف اپ استور را پوشش می‌دهد و اپل متهم است که عمداً اطلاعات مربوط به برنامه‌هایی را که حذف می‌کند پنهان می‌کند.

زمینه

یک گروه کمپین از گزارش های شفافیت شش ماهه اپل انتقاد کرده و گفته است که از یک جنبه بسیار مهم، آنها خیلی شفاف نیستند.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

اپل گزارش داده است که 39 درخواست حذف را به دلیل نقض قانون شامل 206 برنامه دریافت کرده است. چین 26 مورد از این درخواست ها از 90 درخواست را به خود اختصاص داد و پس از آن هند شش درخواست از 102 درخواست را ارسال کرد. اپل 206 برنامه درخواستی را حذف کرد.

گروه کمپین می گوید که گزارش های شفافیت اپل در واقع شفاف نیستند

اتهام توسط آتش بزرگ، یک گروه کمپین که ماموریت آن “نظارت و به چالش کشیدن سانسور اینترنت در چین” است. این گروه گزارش خود را با عنوان “Taken Down: نگاهی به گزارش های شفافیت اپل” منتشر کرد.

از آنجایی که هیچ اطلاعاتی در مورد برنامه های حذف شده ارائه نشده است، نمی توان فهمید که آیا گروه های کاربری خاصی (مانند فعالان حقوق بشر، روزنامه نگاران، اقلیت های قومی یا جوامع آسیب پذیر مانند LGBTQ+) برای چنین حذفی هدف قرار گرفته اند یا خیر.

در طول دو سال، 869 برنامه حذف شده در نتیجه LVTR ها، 948 برنامه حذف شده در سطح جهانی ایجاد کردند، در حالی که 191 برنامه حذف شده برای PPVTR ها، 29605 برنامه حذف در سراسر جهان ایجاد کردند. به عبارت دیگر، 96.90 درصد از کل حذف ها در نتیجه تصمیمات خود اپل انجام شده است. تنها 3.10 درصد از کل برداشت ها به دلیل تعهد قانونی اپل برای رعایت قوانین محلی انجام شده است.

این گروه می‌گوید اپل باید اطلاعات بیشتری از جمله لیست برنامه‌های حذف شده و قوانینی که برنامه‌ها ادعا می‌کنند نقض کرده‌اند، ارائه دهد.

آخرین گزارش نشان می‌دهد که اکثر درخواست‌های حذف اپلیکیشن از چین بوده و اپل هر یک از برنامه‌های آسیب‌دیده را حذف کرده است.

این گروه می‌گوید در حالی که اپل آمار ارائه می‌کند، هیچ یک از اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی معقول بودن حذف برنامه‌ها را ارائه نمی‌کند.

  • هیچ اطلاعاتی درباره برنامه‌های حذف‌شده، دسته‌بندی آن‌ها، نوع محتوا و عملکردهایی که ارائه می‌کنند، و فروشگاه‌های برنامه‌ای که قبل از حذف در آن‌ها حضور داشتند، وجود ندارد.
  • هیچ اطلاعاتی درباره سازمان‌های دولتی صادرکننده درخواست‌های حذف، تاریخ درخواست‌ها، مبنای قانونی آنها و دلایل ذکر شده توسط این سازمان‌ها برای حذف برنامه‌ها وجود ندارد.
  • تنها 10 دلیل مبهم و مختصر بارها توسط اپل برای توصیف دلایل حذف برنامه ها استفاده شده است: “برنامه هایی که بدون مجوز دولتی کار می کنند”، “قمار غیرقانونی” و “محتوای غیرقانونی” 32 مورد از 41 توضیح مختصر ارائه شده توسط اپل را تشکیل می دهند. . .

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


اپل دو بار در سال گزارش های شفافیت را منتشر می کند. این جزئیات اقداماتی را که در پاسخ به درخواست‌های داده‌های دولتی و خصوصی انجام داده است، و همچنین برنامه‌هایی را که در پاسخ به درخواست‌های حذف از اپ استور حذف کرده است، توضیح می‌دهد.

علاوه بر این، او می‌گوید که دولت‌ها اغلب درخواست‌های حذف می‌کنند و برنامه‌ها را به‌عنوان ناقض خط‌مشی‌های اپ استور علامت‌گذاری می‌کنند و آنها را از ذکر مبنای قانونی برای حذف آنها نجات می‌دهد.