بیایید از یک تیم خلاق اپل دعوت کنیم تا چیزهای بدیهی را ابداع کنند


همه ما مشتاقانه منتظر انتشار ویژگی پرچمدار iOS 18 در نسخه بتا هستیم: Apple Intelligence. اما گاهی اوقات این جزئیات کوچک هستند که واقعا مهم هستند.

استیو جابز می‌گوید که طراحی فقط به ظاهر چیزها نیست، بلکه به نحوه عملکرد آنها نیز بستگی دارد. Jony Ive اضافه کرد که یکی از ویژگی های طراحی خوب این است که در هنگام اتمام به طور شگفت انگیزی واضح به نظر می رسد. اپل فقط دو مثال کوچک اما زیبا به ما داد…

دوتا از چیزای کوچیک

هر دوی این ویژگی ها در نسخه بتای tvOS 18 وجود دارند و یکی از آنها به دیگر پلتفرم های اپل نیز راه پیدا کرده است. هر دو مربوط به زیرنویس هستند.

ابتدا، وقتی یک ویدیو را به عقب برگردانید، اپل تی‌وی اکنون به‌طور خودکار زیرنویس‌ها را برای پخش مجدد 10 ثانیه‌ای روشن می‌کند، سپس دوباره آن‌ها را خاموش می‌کند.

این نشان دهنده این واقعیت است که تا حد زیادی رایج ترین دلیل برای انجام آن تکرار 10 ثانیه ای فراموش کردن یک خط دیالوگ است. نیاز به این ویژگی در طول سال‌ها افزایش یافته است زیرا فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی تصمیم گرفته‌اند محیط‌های صوتی «واقع‌گرایانه» را بر توانایی شنیدن واقعی حرف‌های شخصیت‌ها اولویت دهند.

قبلاً دوباره گوش می‌کردیم، امیدوار بودیم برای بار دوم متوجه شویم، فقط متوجه می‌شدیم که متوجه نشده‌ایم، برمی‌گشتیم، زیرنویس‌ها را روشن می‌کردیم، در نهایت متوجه می‌شدیم، سپس زیرنویس‌ها را خاموش می‌کردیم.

حالا دکمه 10 ثانیه را فشار می دهیم و همه چیز به طور خودکار اتفاق می افتد.

اپل این را نه تنها در tvOS، بلکه در برنامه های Apple TV در iPhone، iPad و Mac نیز پیاده سازی کرده است.

دوم، اگر Apple TV را بی صدا کنید، اکنون زیرنویس ها به طور خودکار روشن می شوند. باز هم، این نشان دهنده این واقعیت است که اگر ما یک برنامه را بدون مکث قطع کنیم، احتمالاً به تماشای آن ادامه خواهیم داد و برای انجام این کار به زیرنویس نیاز داریم.

همکار من رایان کریستوفل آنقدر از هر دو ویژگی هیجان زده بود که هر دو را تحسین کرد. من حتی اپل تی وی ندارم (به این دلیل ساده که تلویزیون ندارم) و حتی آنها را تحسین می کنم! برای من، هر کدام از معیارهای Ive که کاملاً و کاملاً واضح است را برآورده می کند بعد از یک نفر آنها را طراحی کرده است.

بیایید یک تیم خلاق در این مورد تشکیل دهیم، تیم!

من آنقدر در مورد این نوع چیزها هیجان زده هستم که دوست دارم بیشتر آن را ببینم. این خیلی شبیه اپل است.

البته مشکل این ایده‌ها این است که آنها در ذات خود پراکنده هستند. اما من نمی دانم که آیا واقعاً برای آنها لازم است؟

من نمی دانم که آیا این کار می کند یا نه، اما می خواهم ببینم که اپل یک تیم چند پلتفرمی متشکل از افراد خلاق بسازد و به آنها یک وظیفه بدهد: اختراع چیزهای بدیهی.

برای مشکلات کوچک روزمره راه حل پیدا کنید. بر کوچکترین نقاط اصطکاک غلبه کنید. چیزهای پیش پاافتاده ای را که مردم را آزار می دهند در آن سطحی که حتی نمی دانند پیدا کنید، سپس آنها را اصلاح کنید. به ایده هایی فکر کنید که در گذشته به طرز مسخره ای آشکار هستند.

اما شاید باید درست انجام شود بعد از این کار را انجام دهید… (و بله، پنج سال بعد، باگ «برنامه‌ها روی دسک‌تاپ اشتباه باز می‌شوند» هنوز وجود دارد.)

عکس بنجامین چایلد در Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی