تأیید رمز عبور و بهبود امنیت: 8 نکته

[ad_1]

از آنجایی که ابزارهای هک قدرتمندتر و قوی تر می شوند، حفظ عادات رمز عبور خوب – یا اصلاح عادات رمز عبور بسیار مهم تر از همیشه است. روز جهانی گذرواژه یادآور خوبی برای به اشتراک گذاشتن بهترین روش های امنیتی با دوستان یا خانواده است، یا اینکه ببینید آیا خودتان همه چیز را فهمیده اید یا خیر. در اینجا 8 روش مهم برای تأیید رمز عبور و بهبود امنیت آورده شده است.

اخیراً گزارش‌هایی دیده‌ایم که نشان می‌دهند ابزارهای هک چقدر قدرتمند می‌شوند و میانگین رمز عبور چقدر ضعیف است، مخصوصاً با آخرین هوش مصنوعی.

مطالعه ای که توسط NordPass در این هفته انجام شد 200 رمز عبور رایج در 30 کشور مختلف را نشان داد. و در ایالات متحده، 83٪ از آنها را می توان در “کمتر از یک ثانیه” هک کرد.

8 روش مهم برای تایید رمز عبور و بهبود امنیت

گذرواژه های استفاده مجدد و در معرض خطر خود را مشاهده کنید

7 راه برای تأیید گذرواژه‌ها برای بهبود امنیت در معرض استفاده مجدد
  • اکثر مدیران رمز عبور، از جمله گذرواژه داخلی اپل برای iOS و macOS، شامل توصیه‌های امنیتی هستند که مشخص می‌کند کدام یک از گذرواژه‌های شما مجدداً در وب‌سایت‌ها استفاده می‌شوند یا در نشت داده‌ها به خطر می‌افتند.
  • در آیفون، به برنامه تنظیمات > رمزهای عبور > توصیه های امنیتی در بالا
  • 1Password دارای یک ویژگی جامع ممیزی امنیتی است که بسیار مفید است و در آیفون معمولاً هشدارهای وب سایت یا رمز عبور در معرض خطر در بالای صفحه ظاهر می شود.
  • اگر مدیر رمز عبور دیگری دارید، به دنبال ویژگی های کنترل امنیتی آن باشید
  • اکنون همه گذرواژه‌های استفاده مجدد یا در معرض خطر را به‌روزرسانی کنید با گذرواژه‌های قوی تولید شده خودکار، اطلاعات بیشتر در زیر
  • به یاد داشته باشید که توصیه های امنیتی خود را به طور منظم مرور کنید

نکته حرفه ای: برای جلوگیری از غرق شدن، سعی کنید هر روز یک یا دو مورد از آنها را اگر لیست طولانی است به روز کنید – اما مطمئن شوید که از حساس ترین حساب ها مانند حساب های مالی و غیره شروع کنید.

و اگر به دلایلی از مدیریت رمز عبور استفاده نمی کنید، باید شروع کنید. 1Password یک پیشرو در صنعت است و منابع پشتیبانی عالی برای شروع شما دارد. این همچنین یک برنامه و سرویس غنی از ویژگی ها در همه سیستم عامل ها و دستگاه ها است، اما به اشتراک نیاز دارد.

اگر می‌خواهید به سراغ یک گزینه رایگان بروید، Keychain داخلی اپل عالی کار می‌کند، و اگر از iCloud Keychain استفاده می‌کنید، رمزگذاری سرتاسری است.

ایجاد خودکار رمز عبور

  • هنگام ایجاد گذرواژه‌های جدید یا به‌روزرسانی رمزهای عبور، حتماً از رمزهای عبوری استفاده کنید که به‌طور خودکار از طریق مدیریت رمز عبور خود تولید می‌شوند.
  • تا زمانی که یک وب‌سایت یا سرویس بیشترین امنیت را فراهم می‌کند، پسوردهای تولید شده خودکار را انجام دهید

2FA/MFA – و از پیامک اجتناب کنید

نحوه راه اندازی iOS 15 2FA Code Generator و Autofill
  • برای همه حساب‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند، احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) یا احراز هویت چند مرحله‌ای (MFA) را فعال کنید.
  • از استفاده از 2FA/MFA روی پیامک خودداری کنید زیرا در برابر حملات تعویض سیم کارت آسیب پذیر است

1Password، Apple و اکثر مدیران رمز عبور از کد تأیید 2FA پشتیبانی می کنند. در اینجا نحوه عملکرد آن در آیفون اکنون آمده است:

رمزهای عبور خود را به صورت دستی وارد نکنید

  • ممکن است بدیهی یا جدید به نظر برسد، اما یک حمله رو به رشد شامل احزاب مخربی است که کاربران را مشاهده می کنند که رمز عبور آیفون خود را در مکان های عمومی مانند بارها، مراکز خرید و غیره وارد می کنند و سپس دستگاه را مستقیماً از دست آنها می دزدند.
  • خوشبختانه محافظت در برابر این امر آسان است، رمز عبور خود را به صورت دستی در مکان های عمومی وارد نکنید – در عوض به Face ID یا Touch ID تکیه کنید یا اگر نیاز به وارد کردن گذرواژه یا رمز عبور دستی دارید، صفحه خود را بپوشانید. دسترسی داشته باشید.

از Wi-Fi عمومی یا ایستگاه های شارژ عمومی استفاده نکنید

شبکه های وای فای عمومی جعلی

دو راه ساده دیگر برای ایمن ماندن، اجتناب از شبکه های Wi-Fi عمومی و عدم استفاده از ایستگاه های شارژ عمومی:

کلیدهای امنیتی فیزیکی

حفاظت از اطلاعات پیشرفته اپل

در اواخر سال 2022، اپل برای اولین بار سیستم حفاظت از داده های پیشرفته را در ایالات متحده با ورود کشورهای بیشتری در سال 2023 اعلام و راه اندازی کرد. اکنون 23 دسته از داده های iCloud دارای رمزگذاری انتها به انتها با فعال شدن این ویژگی هستند.

در راهنمای جامع ما بیابید که چگونه همه کار می کند و چگونه آن را فعال کنید:

Passkeys – آینده ای بدون رمز عبور

کلیدهای امنیتی وب iOS 16

در حالی که آینده بدون رمز عبور هنوز راه درازی است، کلیدهای عبور محتمل ترین راه برای رسیدن ما به آن هستند.

به عنوان یادآوری، Passkeys یک فناوری است که از طریق اتحاد FIDO ایجاد شده است – مشارکت بین اپل، گوگل، مایکروسافت و غیره. ایده این است که از گذرواژه‌های سنتی فاصله بگیرید و با روش‌های احراز هویت امن مانند تشخیص چهره یا بیومتریک وارد شوید بدون اینکه نیازی به ایجاد یا تایپ رمز عبور داشته باشید.

اپل پشتیبانی از کلید عبور را در macOS Ventura و iOS 16 دارد، اما پشتیبانی از وب‌سایت‌ها و سرویس‌ها هنوز کم است.

با این حال، گوگل شروع به ارائه پشتیبانی از کلیدهای عبور برای ورود به حساب ها کرده است. و همکار من فیلیپ با مدیر عامل 1Password به گفتگو نشست تا در مورد این موضوع عمیق تر صحبت کند. اما به خاطر داشته باشید که در حالی که پشتیبانی به آرامی برای خدمات شروع می شود، رمزهای عبور استاندارد به این زودی ها حذف نمی شوند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش چطوری 9to5mac فارسی