تامین کننده AirPods می گوید فوراً چین را ترک کنید

علاوه بر این، مونتاژ AirPods در هند در ژانویه نزدیک‌تر شد، زیرا تولید کیس‌ها در آنجا آغاز شد – معمولاً پیش‌روی کار مونتاژ کامل.

فشار “ترک چین” بر تامین کننده AirPods

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

در حالی که جنگ تجاری با چین که در دولت قبلی ایالات متحده آغاز شد، انگیزه بزرگی برای تسریع برنامه ها بود، اختلال فعلی کووید-19، تحریم های تجاری و مناقشه اخیر بر سر بالون(های) جاسوسی چینی ها نیز افزایش یافته است. تنش بین دو کشور

اپل به تدریج زنجیره تامین خود را با کارخانه های مونتاژ در هند، ویتنام، اندونزی و جاهای دیگر متنوع کرده است.

اگرچه GoerTek نام تجاری کمتری نسبت به Foxconn است، اما تامین کننده بزرگی برای اپل است. همچنین به نظر می رسد که از سال آینده هدست های اپل را در ویتنام تولید کند.

یوشیناگا از دفاتر خود در مجتمع صنعتی گسترده GoerTek در شمال هانوی گفت: «از ماه گذشته، افراد زیادی از طرف مشتری تقریباً هر روز به ما مراجعه می‌کنند. موضوعی که بر بحث ها غالب است: «چه زمانی می توانی حرکت کنی؟

یوشیناگا می گوید شرکت های آمریکایی فشار مشابهی را بر اکثر تامین کنندگان چینی خود اعمال می کنند.

ما سال‌ها در مورد نیاز و دشواری کاهش اتکای اپل به چین هشدار داده‌ایم، اما همه‌گیری خطرات این شرکت را که بیشتر تخم‌مرغ‌هایش را در یک سبد تولید می‌کند، آشکارتر کرده است. تخمین زده می‌شود که اختلالات مرتبط با کووید-۱۹ در بزرگترین کارخانه مونتاژ آیفون جهان یک میلیارد دلار در هفته برای این شرکت هزینه داشته باشد.

گوئرتک، سازنده ایرپاد، یکی از بسیاری از سازندگانی است که مکان‌هایی را فراتر از چین اصلی خود کاوش می‌کنند […] نایب رئیس کازویوشی یوشیناگا در مصاحبه ای گفت که این شرکت در حال سرمایه گذاری اولیه 280 میلیون دلاری در یک کارخانه جدید در ویتنام در حالی که توسعه آن در هند را در نظر دارد.

یکی از تامین کنندگان اصلی AirPods گفت که نمایندگان مشتریان آمریکایی تقریباً هر روز از این شرکت بازدید می کنند تا بپرسند چه زمانی می تواند چین را ترک کند. اگرچه نام اپل به صراحت ذکر نشده است، اما تقریباً مطمئن است که یکی از شرکت‌هایی است که در حال تلاش هستند.

مدیر اجرایی که بر عملیات ویتنامی GoerTek در استان شمالی Bac Ninh نظارت می کند، گفت که شرکت های فناوری ایالات متحده به ویژه برای تولید کنندگانی مانند GoerTek برای کشف مکان های دیگر فشار آورده اند.

عکس: Sumudu Mohottige/Unsplash

بلومبرگ گزارش‌ها حاکی از آن است که تامین‌کنندگان اپل در حال افزایش تلاش‌ها برای انتقال تولید به خارج از چین هستند و یک سازنده AirPods می‌گوید مشتریانش تقریباً هر روز در مورد آن سوال می‌پرسند.

بیشتر سازندگان فناوری چینی تحت همین فشار هستند. وی افزود: من می گویم در حال حاضر 90 درصد آنها این موضوع را در نظر دارند. اینها تصمیمات شرکت های برند است.

ماه گذشته فاش شد که فاکسکان در حال گسترش تولید اپل در ویتنام است تا مک بوک ها و مک پرو 2023 را نیز شامل شود. اپل همچنین در حال انتقال بیشتر سفارش های زنجیره تامین خود به خارج از چین است.

این غول قراردادی چینی گفت که در ویتنام سرمایه گذاری می کند و در نظر دارد در هند گسترش یابد.

فشار برای کاهش وابستگی به چین