تبعیض سیستم کاست توسط اپل ممنوع شده است، اما نه توسط قوانین ایالات متحده

امروز گزارشی حاکی از آن است که اپل در مقابله با نوعی تبعیض که منشأ آن در هند است اما بر استخدام کارمندان در سیلیکون ولی تأثیر گذاشته است، از اکثر شرکت های بزرگ جلوتر است: سیستم کاست.

با این حال، حداقل پیوندهایی بین کاست و چهره وجود دارد.

اگرچه در تئوری رنگ دالیت ها با کاست مرتبط نیست، می توان گفت که با توجه به نوع کارگرانی که دالیت ها معمولا در آنها کار می کنند، آنها اغلب تیره تر یا “کثیف تر” نسبت به کاست های مختلف شناخته می شوند زیرا اغلب آنها بیشتر هستند. در معرض آفتاب در کشوری که دارای وسواس رنگ روشن است، اغلب گفته می‌شود که سیستم کاست بر نحوه نگرش هندی‌ها به پوست تیره‌تر تأثیر می‌گذارد، با انگی از پوست تیره به کاست‌های پایین‌تر.

اپل صراحتاً تبعیض طبقاتی را ممنوع می کند

سیاست اصلی رفتار داخلی اپل در محل کار، که توسط رویترز مشاهده شد، پس از سپتامبر 2020، در بخش فرصت‌های شغلی برابر و ضد آزار و اذیت، به کاست اشاره کرد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


اپل، بزرگترین شرکت فهرست شده جهان، حدود دو سال پیش خط مشی رفتار کارکنان خود را به روز کرد تا صراحتاً تبعیض مبتنی بر طبقات را که به دسته بندی های موجود مانند نژاد، مذهب، جنس، سن و نسب اضافه کرد، ممنوع کند.

امروزه گفته می شود که هند منبع اصلی کارگران خارجی ماهر در بخش فناوری آمریکا است و الف رویترز گزارش حاکی از آن است که اپل با اعمال سیاستی خاص در مورد کاست، جلوتر از رقبای خود حرکت کرده است.

در حالی که بسیاری از شرکت های فناوری مطمئن نیستند که چگونه این مشکل را برطرف کنند، اپل به طور جدی با آن مقابله کرده است.

طبق گزارش ها، اپل این سیاست را پس از شکایت تبعیض مبتنی بر طبقه در سیسکو معرفی کرد.

در حالی که ما معمولاً قطعه ای مانند این را با یک تعریف مختصر باز می کنیم، در این مورد عملاً غیرممکن است.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

اگرچه سیستم کاست تا حدی در نگرش نسبت به رنگ پوست منعکس شده است، اما تبعیض مبتنی بر کاست به صراحت توسط قوانین فعلی ایالات متحده غیرقانونی نیست.

سیستم کاست

رگولاتور استخدام کالیفرنیا از سیسکو سیستمز به نمایندگی از یک مهندس طبقه پایین شکایت کرد که دو رئیس طبقه بالا را متهم به ممانعت از کار او کرد.

اپل تأیید کرد که “چند سال پیش زبان را به روز کرد تا تقویت کند که ما تبعیض یا آزار و اذیت مبتنی بر طبقه را ممنوع می کنیم.” وی افزود: در آموزش هایی که به کارکنان ارائه می شود به صراحت به کاست نیز اشاره شده است.

سیسکو وجود شواهدی مبنی بر تبعیض را رد کرد، اما همچنین استدلال کرد که هیچ موردی برای پاسخگویی وجود ندارد زیرا کاست از نظر قانونی در کالیفرنیا طبقه محافظت شده نیست. اساساً، شرکت می‌گفت که اگر بخواهد، از حق قانونی تبعیض بر اساس کاست برخوردار است. این پرونده همچنان در انتظار رسیدگی در دادگاه است.

او گفت: «تیم‌های ما به طور مستمر سیاست‌ها، آموزش‌ها، فرآیندها و منابع ما را ارزیابی می‌کنند تا از جامعیت آنها اطمینان حاصل کنند.» ما یک تیم متنوع و جهانی داریم و مفتخریم که سیاست ها و اقدامات ما منعکس کننده آن است.»

گنجاندن دسته جدید، که قبلاً گزارش نشده بود، فراتر از قوانین تبعیض آمریكا است كه صراحتاً كاست را ممنوع نمی كند.

غول های فناوری ایالات متحده در حال گذراندن یک دوره تصادف مدرن در سیستم کاست باستانی هند هستند و اپل به عنوان یک رهبر اولیه در سیاست های خلاص کردن سیلیکون ولی از سلسله مراتب سفت و سختی که هندی ها را برای نسل ها از هم جدا می کند، ظاهر می شود.

قدمت نظام کاست هند به حدود 1500 سال قبل از میلاد برمی‌گردد و محققان استدلال‌های طولانی و حل‌نشده‌ای درباره منشاء و طبقه‌بندی دقیق آن داشته‌اند. در واقع، در سال 1932، جی اس.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

آی‌بی‌ام نیز همین کار را می‌کند، اما سیاست‌های آن اصلاح شده است رویترز نشان داد که بسیاری از غول‌های فناوری تبعیض مبتنی بر طبقات را در خارج از هند (جایی که غیرقانونی است) ممنوع نمی‌کنند، از جمله آمازون، دل، فیس‌بوک، گوگل و مایکروسافت. همه گفتند که این موضوع تحت ممنوعیت های تبعیض موجود آنها قرار می گیرد.

ما هیچ تعریف کلی واقعی از کاست نداریم. به نظر من هر تلاشی برای تعریف به دلیل پیچیدگی پدیده محکوم به شکست است.