تجارت تبلیغاتی اپل به سرعت در حال رشد است. ادعای توطئه “ماکیاولیستی”.

منتقدان کوک را در حال انجام یک چرخش قابل توجه می دانند.

با این حال، تجارت تبلیغات هرگز برای درآمد خود اپل قابل توجه نبوده است. در زمان استیو، اپل تنها چند صد میلیون در سال درآمد داشت. امروزه این رقم 5 میلیارد دلار تخمین زده می شود و به سرعت در حال رشد است.

همه اینها پس از آن اتفاق می افتد که اپل با معرفی شفافیت ردیابی برنامه، زندگی را برای پلتفرم های تبلیغاتی شخص ثالث سخت تر کرد. این امر شرکت هایی مانند فیس بوک و گوگل را برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز برای فروش تبلیغات شخصی که ارزش پول بیشتری نسبت به تبلیغات تصادفی دارند، دشوارتر کرده است.

اپل قصد دارد کمتر از 18 ماه پس از اعمال تغییرات گسترده در حریم خصوصی که مانع از بزرگ‌ترین رقبای خود در صنعت پرسود شده بود، تقریباً دوبرابر تعداد کارمندان در تجارت تبلیغات دیجیتال در حال رشد خود را افزایش دهد.

الکس آستین، مدیر کل گروه شعبه ادتک، گفت: «ساخت سیستم‌های تبلیغاتی جدید برای رقابت مؤثر با شرکت‌های مستقر با ده‌ها هزار کارمند و 10 تا 20 سال بلوغ معمولاً کاری غیرممکن است. او افزود: «مگر اینکه بتوانید به نحوی این رقبا را در پلتفرم خود ضرر کنید.»

اما انتقادات فزاینده ای از ایجاد شرکت تبلیغاتی خود توسط اپل پس از سخت کردن زندگی برای رقبا وجود دارد – از جمله توسعه دهندگان برنامه، که وقتی کاربران از شفافیت ردیابی تبلیغات منصرف می شوند، حقوق کمتری دریافت می کنند (اگرچه تعداد آنها در حال افزایش است) .

تحقیقات ضد انحصار در حال حاضر در حال انجام است زیرا، اگرچه اپل از برنامه های شخص ثالث می خواهد که برای ردیابی تبلیغات مجوز بگیرند، اما این شرکت این کار را در برنامه های خود انجام نمی دهد.

استخدام برای شرکت های تبلیغاتی اپل در حال افزایش است

را فایننشال تایمز گزارش می دهد که اپل نرخ استخدام خود را از سال 2020 تا امروز چهار برابر کرده است.

به گفته لینکدین، سازنده آیفون حدود 250 نفر در تیم پلتفرم تبلیغاتی خود دارد. طبق وب سایت مشاغل اپل، او به دنبال پر کردن 216 موقعیت دیگر از این قبیل است که تقریباً چهار برابر 56 موقعیتی است که در پایان سال 2020 استخدام می کرد. اپل با این اعداد مخالفت کرد اما از توضیح بیشتر خودداری کرد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


عکس: Max van den Oetelaar/Unsplash

برخی از زبان قوی‌تر استفاده می‌کنند و می‌گویند که بحث حفظ حریم خصوصی برای ATT فقط آمادگی بدبینانه برای برنامه‌های خود اپل برای گرفتن بخش بزرگ‌تری از کیک تبلیغاتی است.

همچنین این نگرانی وجود دارد که اپل به اعتبار خود نزد مشتریانش آسیب برساند.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی دیوید اشتاینبرگ، مدیر اجرایی زتا گلوبال، یک شرکت فناوری بازاریابی، گفت که اپل در اتخاذ قوانین حفظ حریم خصوصی که رقبا را مجبور به بازسازی زیرساخت تبلیغاتی خود می کرد، “ماکیاولیستی” و “درخشان” بود و به طور همزمان فرصتی برای خود ایجاد می کرد تا خلاء را پر کنند.

آخرین گزارش حاکی از آن است که اپل در دو سال گذشته استخدام خود را برای نقش های تبلیغاتی چهار برابر کرده است و یک گروه تحقیقاتی پیشنهاد کرده است که ارزش تجارت تبلیغاتی این شرکت تا سال 2026 می تواند 30 میلیارد دلار در سال باشد.

زمینه

اخیراً نشانه های زیادی مبنی بر اینکه تجارت تبلیغاتی اپل به سرعت در حال رشد است و این شرکت قصد دارد آن را به یک جریان درآمدی بزرگ تبدیل کند، وجود داشته است. اما در حالی که پول زیادی برای به دست آوردن وجود دارد، برخی اپل را متهم به عقب نشینی – و حتی نقشه کشیدن در سطح ماکیاولی برای گرفتن تجارت از شرکت هایی مانند گوگل و فیس بوک می کنند.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

او گفت: “آنها می توانند (کسب و کار تبلیغاتی خود را) به طور چشمگیری گسترش دهند (و) “پوشش سربار” این است که از حریم خصوصی مصرف کنندگان محافظت می کنند.”

نشانه های اخیر نشان می دهد که اپل می خواهد این نرخ رشد را تسریع بخشد. در ماه ژوئیه، شاهد بودیم که این شرکت اعلامیه‌های App Store را از جستجو به تب Today و موارد دیگر گسترش داد. در ماه آگوست، متوجه شدیم که شرکت کوپرتینویی اکنون یک مدیر ارشد تبلیغاتی در بخش خدمات دارد. پس یک بلومبرگ گزارش نشان می‌دهد که اپل در حال برنامه‌ریزی تبلیغات در کتاب‌های اپل و پادکست اپل است.

کلر اتکین، یکی از بنیانگذاران این شرکت می گوید: «در حال حاضر، از نظر اقتصادی نظارت، استفاده از تلفن اپل نسبت به تلفن گوگل ایمن تر است، زیرا گوگل محصولات خود را برای ارائه خدمات نظارتی طراحی کرده است، در حالی که اپل اساساً یک شرکت تبلیغاتی نیست. مراقب تبلیغات من را بررسی کنید. اما اگر اپل به طور ناگهانی وارد این موضوع شود، آن مزیت رقابتی را نخواهند داشت.

اپل هرگز مخالف تبلیغات نبوده است. در واقع، استیو جابز تبلیغات درون‌برنامه‌ای را راه‌حلی برد-برد برای مشتریان و توسعه‌دهندگان می‌دید که از برنامه‌های رایگان درآمد کسب می‌کردند.