تراشه‌های اپل احتمالاً در ایالات متحده و در دومین کارخانه TSMC در آریزونا ساخته می‌شوند

در این گزارش آمده است که TSMC قصد دارد کارخانه دوم را در آریزونا بسازد و از پیشرفته ترین فناوری این شرکت استفاده خواهد کرد.

زمینه

TSMC تولید آزمایشی تراشه‌های 3 نانومتری را در اواخر سال 2021 آغاز کرد و انتظار می‌رود در این سه‌ماهه وارد تولید حجمی شود.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

به گفته مردم، تأسیسات جدید TSMC به اصطلاح ترانزیستورهای 3 نانومتری می‌سازد که برخی از کوچک‌ترین و سریع‌ترین ترانزیستورهای ممکن در حال حاضر هستند.

گزارش‌های بعدی حاکی از آن بود که اولین کارخانه به 4 نانومتر ارتقا می‌یابد، اما این باعث می‌شود که نتواند تراشه‌های مورد انتظار اپل را در سال 2023 و پس از آن تولید کند.

تراشه های اپل احتمالا در کارخانه دوم ساخته می شوند

همانطور که در بالا ذکر شد، این لزوما به این معنی نیست که این شرکت تراشه‌های سری A و سری M را در ایالات متحده تولید خواهد کرد، زیرا کارخانه‌های آن در آریزونا همچنان از کارخانه‌های کشور خود تایوان عقب‌تر هستند. گزارش اخیر نشان می‌دهد که ممکن است تراشه‌های پیشرفته کمتری برای دستگاه‌های اپل در این کارخانه‌ها ساخته شود، اما این در درجه اول برای اهداف روابط عمومی خواهد بود.

این گزارش به طور خاص بیان می کند که کارخانه جدید از آخرین فناوری 3 نانومتری استفاده خواهد کرد.

انتظار می‌رود آیفون با فرآیند ۳ نانومتری برای تراشه A17 در آیفون ۱۵ استفاده شود.

به روز رسانی: TSMC برنامه های 3 نانومتری را تایید می کند

TSMC مستقیماً این گزارش را تأیید نکرد، اما گفت که ساخت و ساز ساختمانی در حال انجام است که “به طور بالقوه” به عنوان یک فابریک دوم عمل می کند.

TSMC قصد دارد در ماه های آینده ساخت یک کارخانه نیمه هادی پیشرفته را در شمال فونیکس اعلام کند.

موریس چانگ، موسس این شرکت روز دوشنبه گفت، تراشه‌ساز تایوانی TSMC قصد دارد تراشه‌هایی با فناوری پیشرفته 3 نانومتری در کارخانه جدید خود در ایالت آریزونا آمریکا تولید کند، اما برنامه‌ها هنوز به طور کامل نهایی نشده است.

با توجه به گزارش جدیدی که از سوی سازنده تراشه های سری A و سری M TSMC منتشر شده است، به نظر می رسد به طور فزاینده ای احتمال دارد که برخی از تراشه های آینده اپل در ایالات متحده ساخته شوند.

گزارشی در سال گذشته حاکی از آن بود که TSMC در واقع قصد دارد چندین کارخانه در آریزونا بسازد، نه فقط یک کارخانه، و گزارش جدید امروز می گوید که دومین کارخانه در ماه های آینده اعلام خواهد شد.

انتظار می رود تراشه M2 اولین تراشه ای باشد که به 3 نانومتر ارتقا داده می شود و در نسخه های M2 Pro و M2 Max برای مدل های آینده مک بوک پرو عرضه می شود. انتظار می رود یک مک پرو کاملاً جدید دارای تراشه M2 Extreme با پردازنده 48 هسته ای و پردازنده گرافیکی 160 هسته ای باشد.

افراد آشنا به این طرح گفتند که شرکت تولید نیمه هادی تایوان، بزرگترین سازنده تراشه های قراردادی جهان، در حال آماده سازی سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری دیگر در کارخانه ای در آریزونا است.

چانگ گفت: «سه نانومتر، TSMC در حال حاضر یک طرح دارد، اما به طور کامل نهایی نشده است. […] “تقریباً نهایی شده است – در همان سایت در آریزونا، فاز دو. پنج نانومتر فاز یک، 3 نانومتر فاز دو است.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


را WSJ گزارش ها:

تا کنون مشخص نبود که آیا این کارخانه تراشه های اپل را تولید خواهد کرد یا خیر. اپل به لابی کردن یارانه‌ها برای کارخانه کمک کرد و نشان می‌دهد که واقعاً این طرح بود، در حالی که بیانیه‌های محدود TSMC نشان می‌داد که این محصول برای تراشه‌های 5 نانومتری خواهد بود. این امر باعث می‌شود که این شرکت برای تراشه‌های آینده اپل کنار گذاشته شود، زیرا این شرکت باید یک سال قبل از عملیاتی شدن کارخانه به سمت فرآیند 3 نانومتری حرکت کند.

با توجه به آینده سیاسی نامشخص تایوان و امتیازات روابط عمومی که اپل برای تولید تراشه های آمریکایی به دست می آورد، ایده ساخت تراشه های اپل در آینده در آریزونا محتمل تر به نظر می رسد.

تراشه های 3 نانومتری اپل برای سال آینده انتظار می رود

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

رویترز گزارش می دهد که این شرکت اکنون این برنامه ها را تایید کرده است، اما می گوید که این برنامه ها هنوز نهایی نشده اند.

یک گزارش ماه اوت نشان داد که بدون تعجب، اپل اولین مشتری TSMC برای تراشه های 3 نانومتری خواهد بود.

زمان طولانی برای کارخانه های جدید به این معنی است که اپل و TSMC ممکن است تا زمان افتتاح کارخانه به فرآیندهای 2 نانومتری رفته باشند، اما این واقعیت که این شرکت در حال آماده شدن برای پیشرفته ترین فناوری امروزی است نشان می دهد که برنامه این است که آریزونا به روز باشد. آخرین توسعه تراشه

شرکت تولید نیمه هادی تایوانی (TSMC) در سال 2020 اعلام کرد که یک مرکز تولید تراشه 12 میلیارد دلاری در آریزونا خواهد ساخت. ساخت تاسیسات اصلی تراشه در ماه آگوست به پایان رسید و انتظار می‌رود تولید آن در سال 2024 آغاز شود.

این گزارش حاکی از آن است که تراشه M2 Pro اپل اولین محصولی خواهد بود که از این فناوری 3 نانومتری بهره می برد و در نیمه دوم سال جاری عرضه خواهد شد. پس از معرفی تراشه M2 با مک بوک پرو 13 اینچی و مک بوک ایر بازطراحی شده در اوایل سال جاری، انتظار می رود این شرکت از انواع جدید این پردازنده با انواع جدید M2 Pro، M2 Max و حتی M2 Extreme رونمایی کند.

به روز رسانی: TSMC اکنون گزارش قبلی را تایید کرده است. رویترز بیانیه ای از موسس این شرکت را گزارش می دهد که به انتهای مقاله اضافه شده است.