تراشه‌های اپل احتمالاً در ایالات متحده و در دومین کارخانه TSMC در آریزونا ساخته می‌شوند

گزارش‌های بعدی حاکی از آن بود که اولین کارخانه به 4 نانومتر ارتقا می‌یابد، اما این باعث می‌شود که نتواند تراشه‌های مورد انتظار اپل را در سال 2023 و پس از آن تولید کند.

تراشه های اپل احتمالا در کارخانه دوم ساخته می شوند

افراد آشنا به این طرح گفتند که شرکت تولید نیمه هادی تایوان، بزرگترین سازنده تراشه های قراردادی جهان، در حال آماده سازی سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری دیگر در کارخانه ای در آریزونا است.

TSMC مستقیماً این گزارش را تأیید نکرد، اما گفت که ساخت و ساز ساختمانی در حال انجام است که “به طور بالقوه” به عنوان یک فابریک دوم عمل می کند.

انتظار می رود تراشه M2 اولین تراشه ای باشد که به 3 نانومتر ارتقا داده می شود و در نسخه های M2 Pro و M2 Max برای مدل های آینده مک بوک پرو عرضه می شود. انتظار می رود یک مک پرو کاملاً جدید دارای تراشه M2 Extreme با پردازنده 48 هسته ای و پردازنده گرافیکی 160 هسته ای باشد.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

زمان طولانی برای کارخانه های جدید به این معنی است که اپل و TSMC ممکن است تا زمان افتتاح کارخانه به فرآیندهای 2 نانومتری رفته باشند، اما این واقعیت که این شرکت در حال آماده شدن برای پیشرفته ترین فناوری امروزی است نشان می دهد که برنامه این است که آریزونا به روز باشد. آخرین توسعه تراشه

یک گزارش ماه اوت نشان داد که بدون تعجب، اپل اولین مشتری TSMC برای تراشه های 3 نانومتری خواهد بود.

در این گزارش آمده است که TSMC قصد دارد کارخانه دوم را در آریزونا بسازد و از پیشرفته ترین فناوری این شرکت استفاده خواهد کرد.

زمینه

انتظار می‌رود آیفون با فرآیند ۳ نانومتری برای تراشه A17 در آیفون ۱۵ استفاده شود.

به گفته مردم، تأسیسات جدید TSMC به اصطلاح ترانزیستورهای 3 نانومتری می‌سازد که برخی از کوچک‌ترین و سریع‌ترین ترانزیستورهای ممکن در حال حاضر هستند.

این گزارش حاکی از آن است که تراشه M2 Pro اپل اولین محصولی خواهد بود که از این فناوری 3 نانومتری بهره می برد و در نیمه دوم سال جاری عرضه خواهد شد. پس از معرفی تراشه M2 با مک بوک پرو 13 اینچی و مک بوک ایر بازطراحی شده در اوایل سال جاری، انتظار می رود این شرکت از انواع جدید این پردازنده با انواع جدید M2 Pro، M2 Max و حتی M2 Extreme رونمایی کند.

تا کنون مشخص نبود که آیا این کارخانه تراشه های اپل را تولید خواهد کرد یا خیر. اپل به لابی کردن یارانه‌ها برای کارخانه کمک کرد و نشان می‌دهد که واقعاً این طرح بود، در حالی که بیانیه‌های محدود TSMC نشان می‌داد که این محصول برای تراشه‌های 5 نانومتری خواهد بود. این امر باعث می‌شود که این شرکت برای تراشه‌های آینده اپل کنار گذاشته شود، زیرا این شرکت باید یک سال قبل از عملیاتی شدن کارخانه به سمت فرآیند 3 نانومتری حرکت کند.

این WSJ گزارش ها:

این گزارش به طور خاص بیان می کند که کارخانه جدید از آخرین فناوری 3 نانومتری استفاده خواهد کرد.

با توجه به آینده سیاسی نامشخص تایوان و امتیازات روابط عمومی که اپل برای تولید تراشه های آمریکایی به دست می آورد، ایده ساخت تراشه های اپل در آینده در آریزونا محتمل تر به نظر می رسد.

تراشه های 3 نانومتری اپل برای سال آینده انتظار می رود

TSMC تولید آزمایشی تراشه‌های 3 نانومتری را در اواخر سال 2021 آغاز کرد و انتظار می‌رود در این سه‌ماهه وارد تولید حجمی شود.

گزارشی در سال گذشته حاکی از آن بود که TSMC در واقع قصد دارد چندین کارخانه در آریزونا بسازد، نه فقط یک کارخانه، و گزارش جدید امروز می گوید که دومین کارخانه در ماه های آینده اعلام خواهد شد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


شرکت تولید نیمه هادی تایوانی (TSMC) در سال 2020 اعلام کرد که یک مرکز تولید تراشه 12 میلیارد دلاری در آریزونا خواهد ساخت. ساخت تاسیسات اصلی تراشه در ماه آگوست به پایان رسید و انتظار می‌رود تولید آن در سال 2024 آغاز شود.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

TSMC قصد دارد در ماه های آینده ساخت یک کارخانه نیمه هادی پیشرفته را در شمال فونیکس اعلام کند.

با توجه به گزارش جدیدی که از سوی سازنده تراشه های سری A و سری M TSMC منتشر شده است، به نظر می رسد به طور فزاینده ای احتمال دارد که برخی از تراشه های آینده اپل در ایالات متحده ساخته شوند.