تراشه های اینتل Meteor Lake می تواند توسط TSMC ساخته شود تا رقیب M1 باشد

منابع صنعتی می گویند که اینتل با روی آوردن به خانواده فرآیندهای 5 نانومتری TSMC برای تولید همه تراشه های یکپارچه، در حال ارزیابی برنامه های خود برای نسل چهاردهم پردازنده های “Meteor Lake” است.

گرفتن 9to5Mac

با این حال، حتی اگر اینتل این مسیر را طی کند – و این تنها یک گزارش غیرمستند تاکنون است – اپل در حال حاضر روی تراشه‌های M2 و M3 کار می‌کند. رابطه نزدیک این شرکت با TSMC، که حدود 25 درصد از تجارت این سازنده تراشه را تشکیل می دهد، احتمالاً به این معنی است که اپل اولین دسترسی به هر نسل جدید از فناوری شرکت تایوانی را دارد. این امر اینتل را برای رسیدن به برنامه های برون سپاری دشوار می کند.

اینتل هفته گذشته به‌روزرسانی پردازنده‌های Meteor Lake نسل چهاردهم خود را که قرار است در سال آینده عرضه شود، ارائه کرد، اما به نظر می‌رسد که تغییری حیاتی در برنامه‌های این شرکت رخ داده است.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:



[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی

– میشل جانستون هولتهاوس (@MJHolthaus) 29 آوریل 2022

تراشه های Meteor Lake را می توان توسط TSMC ساخت

ما به طور رسمی اولین محصول تفکیک شده خود را راه اندازی کردیم: Meteor Lake. یک نقطه عطف باورنکردنی ناشی از تلاش های بسیاری از مردم در سراسر جهان @intel. تبریک، تیم! pic.twitter.com/eKvHzDqSiu

طبق گزارش‌ها، اپل از زمانی که راه‌اندازی Mac عملاً توسط برنامه اینتل برای پردازنده‌های جدید دیکته شده بود، به طور فزاینده‌ای ناامید شده بود. علاوه بر این، مشکلات کیفی متعدد در تراشه Skylake اینتل در سال 2015، آخرین مشکلی بود که باعث شد اپل به پردازنده‌های خودش روی آورد.

کارایی طراحی اینتل تعیین خواهد کرد که پردازنده‌های Meteor Lake تا چه اندازه می‌توانند با عملکرد و راندمان انرژی تراشه‌های M1 اپل مطابقت داشته باشند.

اینتل هفته گذشته اعلام کرد که تراشه‌ها را خودش با استفاده از فرآیند 7 نانومتری تولید خواهد کرد، اما گزارش زنجیره تامین امروز ادعا می‌کند که این شرکت کار را به جای آن به TSMC برون سپاری می‌کند، بنابراین می‌تواند از همان فرآیند 5 نانومتری مورد استفاده برای تراشه‌های M1 اپل بهره ببرد. .

زمینه

اگر اینتل واقعاً این رویکرد را اتخاذ کند، به منزله اعتراف شرم‌آوری است که این شرکت نمی‌تواند با قابلیت‌های تراشه‌سازی رقیب تایوانی خود برابری کند و به فرآیند کوچک‌تر TSMC نیاز دارد تا امیدوار باشد با تراشه‌های M1 اپل مطابقت داشته باشد.

اما در حالی که این شرکت همچنان ادعا می‌کرد که برای شکست دادن پردازنده‌های ARM ساخت TSMC طراحی شده توسط اپل، تراشه‌های تولید تراشه را در اختیار دارد، اما همچنان با ایده برون‌سپاری برخی از تولیدات به رقیب تایوانی خود بازی می‌کرد. در واقع، برخی گزارش‌ها تا آنجا پیش رفته‌اند که می‌گویند این اتفاق بیش از یک سال است که در حال وقوع است.

تراشه های اینتل Meteor Lake را وارد کنید

با این حال، الف دیجیتایمز این گزارش امروز ادعا می کند که اینتل اکنون در حال بررسی برون سپاری تولید تراشه به TSMC است، بنابراین می تواند از فرآیند 5 نانومتری این شرکت تایوانی استفاده کند.

در واقع، به نظر می رسد که پاسخ های اینتل توسط یک توپ Magic-8 ایجاد شده است. این شرکت اپل را به‌عنوان یک برند سبک زندگی توصیف کرد. او در چندین کمپین تبلیغاتی اپل را مسخره کرد. او تصمیم گرفت که تراشه های ARM را بسازد. او گفت که می تواند از اپل سیلیکون پیشی بگیرد (ادعای که تمام روز ادامه داشت). سپس او گفت که می تواند تجارت اپل را به دست آورد.

اینتل برای اولین بار برنامه های خود را برای نسل چهاردهمین پردازنده های خود در سال گذشته با نام تجاری Meteor Lake اعلام کرد. این شرکت در آن زمان گفت که اینها با استفاده از فرآیند 7 نانومتری خود (که به اینتل 4 تغییر نام داد تا از فرآیند 5 نانومتری TSMC پیشرفته تر شود) در داخل ساخته می شود.

اگرچه اینتل سال‌ها می‌دانست که روز فرا خواهد رسید، اما به نظر می‌رسید که وقتی به انتظاراتش از اپل سیلیکون می‌رسد، سرش در شن و ماسه است. این شرکت انتظار نداشت که تراشه‌های مک نسل اول اپل اینقدر به طرز چشمگیری از تراشه‌های خود بهتر عمل کنند و نمی‌دانست چگونه واکنش نشان دهد.

این سازنده تراشه آمریکایی هفته گذشته به روز رسانی را ارائه کرد و گفت که به طور رسمی نمونه اولیه این تراشه را راه اندازی کرده است. اینتل آن را به عنوان “اولین محصول تفکیک شده ما” توصیف کرد، که روش دیگری برای توصیف طراحی سیستم روی تراشه مشابه آنچه در تراشه های M1 اپل استفاده می شود، است.