تراشه های ماشین های تراشه سازی تحت تأثیر کمبود تراشه قرار دارند

چیزی که به عنوان یک انحراف تقاضای سوپرشارژ برای لپ‌تاپ‌ها و سایر ابزارهای تراشه‌دار در دوران همه‌گیری آغاز شد، به یک مشکل ساختاری برای صنعت تبدیل شده است. اکنون، بسیاری از مدیران تراشه می‌گویند که این مشکل تا سال‌های 2023 و 2024، احتمالاً بیشتر، ادامه خواهد داشت.

برخی از سازندگان تراشه به مشتریانی که ماشین های تراشه سازی را تولید می کنند اولویت می دهند.

گانش مورثی، مدیرعامل Microchip Technology Inc.، سازنده تراشه‌های میکروکنترلر که داده‌ها را در انواع دستگاه‌های الکترونیکی، از جمله تجهیزات ساخت تراشه پردازش می‌کند، گفت که شرکت او اکنون با فروشندگان تجهیزات به عنوان مشتریان اولویت دار رفتار می‌کند، دقیقاً مانند او. تولید کنندگان دستگاه های پزشکی تحت درمان در آغاز همه گیری کووید.

در حالی که بسیاری از مفسران می گویند انتظار دارند کمبود تراشه تا پایان سال جاری کاهش یابد WSJ گزارش می دهد که شرکت های تراشه این را به عنوان دیدگاهی بیش از حد خوش بینانه توصیف می کنند.

تیم کوک، مدیر عامل اپل فاش کرد که محدودیت های عرضه برای اپل در دو سه ماهه 6 میلیارد دلار هزینه داشته و هشدار داد که این ضربه ممکن است در این سه ماهه به 8 میلیارد دلار برسد.

مقاله سفید اخیر در صنعت مزایای چنین “اثر چند برابری” را استدلال می کند. بر اساس تجزیه و تحلیل، یک ابزار آزمایشی پیچیده به 80 تراشه تخصصی نیاز دارد که می توان آنها را پس از تولید مجدد برنامه ریزی کرد، اما سپس به ساخت 320000 تراشه مشابه در سال کمک می کند.

بزرگ‌ترین مشکل مربوط به پردازنده‌ها و پردازنده‌های گرافیکی نیست، بلکه تراشه‌های ساده‌تر مانند درایورهای نمایشگر و سیستم‌های مدیریت انرژی است. این تراشه‌های با فناوری نسبتاً پایین در تعداد زیادی دستگاه از جمله دستگاه‌های اپل استفاده می‌شوند.

خرید ماشین‌های جدید تراشه‌سازی، با توجه به پیچیدگی و ظرافت آن‌ها، هرگز فرآیند سریعی نبود، اما زمان تحویل قبل از همه‌گیری در ماه‌ها اندازه‌گیری می‌شد. اکنون، سازندگان تراشه می‌گویند، این زمان می‌تواند 2 تا 3 سال باشد…

زمینه

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


به گفته مدیران اینتل و تراشه‌ساز اپل TSMC، یکی از مشکلات کمبود جهانی قطعات این است که تراشه‌های ماشین‌های تراشه‌سازی یکی از کمیاب‌ترین اقلام هستند.

گزارش اخیر نشان می دهد که کمبودهایی در هفت دسته تراشه وجود داشته است و چهار مورد از آنها تا سال 2022 تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

دایره باطل تراشه ها برای ماشین های تراشه سازی

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

عکس: ASML

کمبود تراشه جهانی توسط ترکیبی از عوامل ایجاد شد. این موارد شامل افزایش تقاضا برای فناوری در طول همه‌گیری، اختلال در تولید مرتبط با COVID، و تقاضای رو به رشد برای تراشه‌های خودروسازان است. همانطور که خودروها به تعداد فزاینده ای از واحدهای مبتنی بر ریزپردازنده متکی هستند.

صنعت از یک چرخه معیوب رنج می‌برد: کمبود جهانی تراشه‌ها، سازندگان تراشه را ملزم به افزایش تولید می‌کند، اما این به ماشین‌های تراشه‌سازی اضافی نیاز دارد که به دلیل کمبود جهانی تراشه‌ها نمی‌توانند به دست آورند.

اینتل و تراشه‌ساز اپل TSMC از جمله کسانی هستند که خواستار پذیرش گسترده‌تر این رویکرد هستند.

داگ لیفور، مدیرعامل Advantest America [agreed, saying that] زمان‌های تحویل معمولی در ماشین‌های شرکت او، که بررسی می‌کنند آیا تراشه‌های جدید تولید شده به درستی کار می‌کنند، دو برابر شده یا بیشتر. لیفور گفت: «من فکر می‌کنم مدت زیادی در آن هستیم تا اینکه به طور کامل به زمان تحویل استاندارد برگردیم.

تام کالفیلد، مدیر عامل شرکت سازنده تراشه‌های قراردادی GlobalFoundries Inc، گفت: «این تفکر آرزویی وجود دارد که تا پایان سال 2022 عرضه با تقاضا در تعادل خواهد بود. من این را نمی‌بینم.