تراشه A17 – TSMC خواهان افزایش قیمت بود، اپل می‌گفت نه

با توجه به پیچیدگی روزافزون فرآیند تولید، طبق گزارشات، TSMC به اپل گفته است که قصد دارد قیمتی را که می‌خواهد افزایش دهد، اما طبق گزارش‌ها، اپل قیمت‌گذاری جدید برنامه‌ریزی شده را رد کرده است.

زمینه

به طور معمول، تعیین قیمت به عهده یک فروشنده است، احتمالاً با مذاکراتی از سوی مشتریان – به خصوص که TSMC احتمالاً اولین سازنده تراشه در جهان است که فرآیند 3 نانومتری را ارائه می دهد.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

در ابتدا در صنعت شایعه شده بود که قیمت TSMC در سال آینده افزایش می یابد و بسته به روند بین 6٪ تا 9٪ متغیر است، اما بعداً شایعه شد که اصلاحی انجام شده است و افزایش از 3٪ و رشد افزایش یافته است. نرخ فرآیند بالغ 6٪ بود.

با این حال، او ادامه می دهد که اپل از پذیرش افزایش قیمت خودداری کرده است.

گزارشی در اخبار اقتصادی روزانه گفت: TSMC سازنده تراشه اپل می‌خواهد برای فرآیند پیشرفته‌تر هزینه بیشتری از شرکت کوپرتینویی بگیرد.

اولین بار در سال گذشته گزارش شد که اپل یکی از اولین شرکت‌هایی در جهان خواهد بود که فرآیند جدید 3 نانومتری را اتخاذ می‌کند و ما اولین تراشه‌های مذکور را در سال 2023 خواهیم دید.

با این حال، آخرین شایعه حاکی از آن است که اپل، یکی از مشتریان اصلی، از افزایش قیمت خودداری می کند.

اما این اپل است. این شرکت مسئول بیش از 25 درصد از درآمد TSMC است و به مذاکره سخت شهرت دارد. یا همانطور که در اینجا پیشنهاد می شود، اصلاً چانه زنی نمی شود…

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

انتظار می رود تراشه A17 اپل در اواخر امسال ابتدا در مک های M2 و بعداً در مدل های آیفون 15 پرو سال آینده استفاده شود. گزارش شده است که این تراشه از فرآیند 3 نانومتری جدید TSMC استفاده خواهد کرد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


حرکت به سمت تراشه های 3 نانومتری می تواند تا 4 دای را با حداکثر 40 هسته CPU در هر تراشه امکان پذیر کند.

آخرین مدل‌های آیفون 14 پرو از تراشه A16 استفاده می‌کنند که برخی آن را 4 نانومتری می‌نامند، اما اگر بگوییم این یک تراشه کوچک شده 5 نانومتری است، دقیق‌تر است.

ماه گذشته گزارش شد که تراشه‌های 3 نانومتری سیلیکون اپل در مک M2 پرو و ​​بالاتر از تراشه A17 برای آیفون‌های سال آینده عرضه خواهند شد. علاوه بر این، انتظار می‌رود اپل استراتژی آیفون 14 خود را در سال آینده تکرار کند و تنها مدل‌های Pro آخرین تراشه ساخته شده با استفاده از فرآیند جدید را دریافت کنند.

اپل قیمت A17 را رد کرد