ترس از تهاجم تایوان پس از تکرار محاصره چین افزایش می یابد

کاخ سفید هرگونه وضعیت موجود جدید را رد کرده و متعهد شده است که در هفته های آینده ترانزیت هوایی و دریایی از طریق تنگه را انجام دهد.

حتی قبل از رزمایش، چین مدعی حاکمیت بر این تنگه بود که به گفته آمریکا و تایوان یک آبراه بین‌المللی است. […]

سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، برای نشان دادن حمایت آمریکا در زمان افزایش نگرانی‌ها نسبت به تهاجم احتمالی چین بود. این طرح برای این بود که به پکن نشان دهد که ایالات متحده در مورد تعهد قانونی خود برای کمک به تایوان در دفاع در برابر هرگونه حمله نظامی از جانب چین جدی است.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


اکنون توسط رویترز و دیگران گزارش شده است که تمرینات نظامی چین در تنگه تایوان تمرینی برای محاصره بود و چین بار دیگر بر تمایل خود برای “اتحاد مجدد” با تایوان تاکید کرده است.

تحلیلگران امنیتی انتظار دارند نیروهای چینی، به ویژه نیروی دریایی، گشت زنی های گسترده ای در اطراف تایوان داشته باشند، از خط میانه عبور کنند و تسلط طولانی مدت بر آبراه برقرار کنند.

همانطور که گرد و غبار می نشیند […]پیام واضح است: ارتش ادعای چین بر جزیره را در چالشی با ایالات متحده حفظ خواهد کرد که تنش را بالا نگه می دارد و خطر رویارویی را افزایش می دهد. […]

نگرانی ها در مورد احتمال حمله چین به تایوان با آشکار شدن جزئیات بیشتر در مورد موضع پکن افزایش یافته است.

چین کاغذ سفیدی منتشر کرده است که در آن «ارجحیت» برای حل‌وفصل مسالمت‌آمیز را بیان می‌کند، که به گفته تحلیلگران امنیتی، احتمال وقوع هر چیزی کم است. قریب الوقوع خطر تهاجم، اما خطرات میان مدت تا بلندمدت برای استقلال تایوان در حال حاضر کم به نظر می رسد.

با این حال، بسیاری از این موضوع ابراز نگرانی کرده اند که این دیدار بیشتر از آن که چین را بازدارد، تحریک کند، و به طور فزاینده ای آشکار شده است که واقعاً چنین است. این امر باعث انجام تمرینات نظامی توسط چین و همچنین اختلال در زنجیره تامین اپل شد.

ترس از حمله تایوان افزایش می یابد

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

اوایل این هفته گزارش دادیم که پلوسی در جریان بازدید خود با سازنده تراشه‌های اپل TSMC ملاقات کرده است و بعداً مشخص شد که او همچنین با مونتاژکننده آیفون Pegatron ملاقات کرده است.

به گفته تحلیلگران، این سفر احتمالاً باعث تغییر محاسبات نظامی چین شده است. ژائو تانگ، محقق امنیتی در بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی، گفت: «این بحران این دیدگاه را در چین تقویت کرده است که اتحاد با تایوان احتمالاً تنها از طریق ابزارهای قهری قابل دستیابی است.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

نگرانی اصلی، البته، ایمنی و حقوق بشر ساکنان تایوانی است، اما این وضعیت ممکن است به طور قابل توجهی تولید محصولات اپل را مختل کند.

زمینه

برای اولین بار، ارتش آزادیبخش خلق عملیاتی را با هدف محاصره جزیره، احتمالاً اولین گام به سوی تهاجم، تمرین کرد. […]

برای اولین بار، موشک ها بر فراز جزیره پرواز کردند و کشتی ها از خط مرکزی غیررسمی تنگه تایوان که توسط ایالات متحده در دهه 1950 ایجاد شد، اما هرگز به طور رسمی توسط چین به رسمیت شناخته نشد، عبور کردند.

همچنین نگرانی‌ها در مورد رویارویی مستقیم چین و ایالات متحده را افزایش داده است.