تغییرات طراحی مک بوک تولید ویتنامی را امکان پذیر می کند

اپل در حال مذاکره برای تولید اپل واچ و مک بوک برای اولین بار در ویتنام است، که یک پیروزی دیگر برای این کشور آسیای جنوب شرقی است زیرا غول فناوری ایالات متحده به دنبال تنوع بخشیدن به تولیدات خود در خارج از چین است.

مشکل اتکای اپل به چین برای آنچه که این شرکت FATP می نامد – مونتاژ نهایی، تست و بسته – سال هاست که به طور فزاینده ای روشن شده است. ما از سال 2017 شروع به برجسته کردن این موضوع کردیم.

Nikkei Asia به سه نفر با آگاهی مستقیم از این موضوع گفت، تامین کنندگان اپل Luxshare Precision Industry و Foxconn تولید آزمایشی اپل واچ را در شمال ویتنام با هدف تولید دستگاه در خارج از چین برای اولین بار آغاز کرده اند. […]

در نهایت، اصرار چین بر پیگیری سیاست صفر کووید-19 خود منجر به قرنطینه پس از قرنطینه می شود و مشکلات عظیمی را برای تولید ایجاد می کند.

عکس: iFixit Teardown مک بوک ایر M2

این حرکت ادامه تلاش‌های فزاینده اپل برای کاهش اتکای خود به چین به عنوان یک مرکز تولید است.

زمینه

اما بخش فناوری کشور در تلاش است تا توانایی‌های خود را بهبود بخشد، نه تنها توسط اپل، بلکه توسط غول‌های فناوری دیگری که به دلایل مشابه به دنبال انتقال تولید به آنجا هستند. در این گزارش آمده است که آمازون، دل و گوگل همگی تولید خود را در ویتنام راه اندازی کرده اند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


بزرگترین چالش برای اپل زیرساخت زنجیره تامین گسترده در چین بوده است. این مورد در جای دیگری وجود ندارد، به این معنی که تعداد زیادی از قطعات باید به خارج از کشور ارسال شوند تا امکان مونتاژ در جای دیگر فراهم شود.

تغییرات طراحی مک بوک، مونتاژ ماشین ها را برای اولین بار در ویتنام عملی کرد. تاکنون تنها آیپد و ایرپاد در این کشور تولید شده است.

اما تهاجم روسیه به اوکراین و واکنش نسبتا ضعیف به آن موضوع را بسیار فوری تر کرده است. در ماه مارس گذشته، ما در مورد خطر جسور شدن چین از این موضوع هشدار دادیم. این دیدگاه در جاهای دیگر نیز تکرار شد و در ماه ژوئیه سرویس‌های امنیتی ایالات متحده و بریتانیا بیانیه مشترک بی‌سابقه‌ای صادر کردند و در مورد احتمال حمله چین به تایوان هشدار دادند.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

به طور کلی، نیاز اپل برای انتقال هر چه بیشتر تولید به خارج از چین هرگز بیشتر از این نبوده است.

تغییرات طراحی مک بوک تولید ویتنامی را امکان پذیر می کند

نیکی آسیا گزارش ها حاکی از آن است که اپل قصد دارد مونتاژ مک بوک و اپل واچ را در ویتنام برگزار کند و احتمالاً HomePod نیز در پی آن خواهد آمد.

دشواری ها همچنان باقی است. منابع نشان می‌دهند که هزینه‌های مونتاژ مک‌بوک در ویتنام بالاتر از چین است و مونتاژ اپل واچ به دلیل نیاز به فشرده‌کردن بسیاری از اجزا در چنین فضای کوچک و فشرده، از نظر فنی دشوار است.

وقتی چین مانورهای نظامی با آتش را در تنگه تایوان انجام داد، اوضاع بسیار متشنج شد، و بعداً تجزیه و تحلیل شد و مشخص شد که تمرینی برای محاصره جزیره است. پکن همچنین با شروع اجرای قوانینی که قبلاً نادیده گرفته شده بود، اوضاع را برای اپل پیچیده کرد.

اما مدل‌های کنونی مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو طراحی بسیار ماژولارتری دارند، به این معنی که قطعات بسیار کمتری نسبت به گذشته برای ارسال وجود دارد. با وجود عناصر بسیار زیادی که اکنون در مادربرد ادغام شده اند، مونتاژ کاری بسیار ساده تر از قبل است.

دو منبع گفتند، در زمینه مک بوک، اپل از تامین کنندگان خود خواسته است که یک خط تولید آزمایشی در ویتنام راه اندازی کنند. […] یکی از افرادی که مستقیماً از این وضعیت آگاه است، گفت: “قطعات مک بوک نسبت به گذشته ماژولارتر شده اند، که تولید لپ تاپ های خارج از چین را آسان تر می کند.”

نیکی می‌گوید اپل تعداد تامین‌کنندگان ویتنامی خود را از ۱۴ تامین‌کننده در سال ۲۰۱۸ به حداقل ۲۲ مورد افزایش داده است.

https://www.youtube.com/watch?v=-3HDAnDUmk

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی