تقاضای گوشی های هوشمند چینی یک سوم کاهش یافته است، اما اپل وضعیت بهتری خواهد داشت

داده های آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین در این هفته نشان داد که محموله های گوشی های هوشمند در چین در ماه آوریل نسبت به سال گذشته 34 درصد کاهش یافته و به 17.7 میلیون دستگاه رسیده است. آکادمی وابسته به وزارت صنعت و فناوری اطلاعات گفت: در چهار ماهه اول سال، محموله ها با 30 درصد کاهش به حدود 86 میلیون دستگاه رسیده است. […]

دوم، اختلال گسترده در تولید در چین به دلیل تعطیلی در سطح شهر، زیرا این کشور همچنان اصرار دارد که می‌تواند کووید-19 را با وجود ناامیدی فزاینده عمومی ریشه کن کند. طبق گزارش ها، آمادگی تولید آیفون 14 در حال حاضر سه هفته عقب افتاده است و آیفون 14 مکس نیز از آن جدا شده است.

تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در چین به سرعت در حال کاهش است زیرا ظهور مجدد همه‌گیری باعث کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده می‌شود و در هفته‌های اخیر هشدارهایی را از سوی سازندگان گوشی از جمله اپل و همچنین سازندگان تراشه درباره بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان به دنبال داشته است.

تاکنون، بیشتر بحث‌ها در مورد صنعت گوشی‌های هوشمند به جای تقاضا، بر مسائل عرضه متمرکز بوده است.

این روند احتمالاً به برخی از شرکت‌ها از جمله Xiaomi، Guangdong Oppo Mobile Telecommunications Corp آسیب می‌زند. مینگ چی کو، تحلیلگر زنجیره تامین در شرکت TF International Securities مستقر در هنگ کنگ، گفت و شرکت ارتباطات موبایلی vivo. در همین حال، خط تولید اپل تمایل دارد تا سطح بالایی داشته باشد، اگرچه فروش آیفون SE ارزان تر آن ممکن است ضربه بخورد.

در چین، این دو عامل ارتباط نزدیکی با هم دارند: اگر کمبود عرضه به این معنی باشد که شرکت‌های چینی تولید خود را کاهش داده‌اند، این بر سود این کشور تأثیر می‌گذارد. در WSJ گزارش می دهد که آخرین داده های حمل و نقل نشان دهنده کاهش تقاضا و همچنین کمبود عرضه است.

با نگاهی به آینده، نگرانی هایی در مورد تأثیر تورم بر تقاضا برای لوازم الکترونیکی مصرفی گران قیمت وجود دارد. تحریم ها علیه روسیه همه چیز از قیمت انرژی گرفته تا توزیع محصولات را تحت تاثیر قرار می دهد. اوکراین همچنین صادرکننده عمده مواد غذایی است، بنابراین قیمت مواد غذایی نیز با کاهش عرضه افزایش می یابد.

با این حال، در حالی که احتمالا آیفون در کنار سایر گوشی های هوشمند قرار خواهد گرفت، اپل باید بهتر از رقبای خود عمل کند.

زمینه

عکس: یوفنگ فی/پاشیدن

حتی مصرف‌کنندگانی که مستقیماً تحت تأثیر رکود قرار نگرفته‌اند، احتمالاً نسبت به آینده‌ای که ممکن است به همراه داشته باشد احساس نگرانی می‌کنند و بنابراین در مخارج اختیاری خود محتاط‌تر هستند.

اما اپل در بهترین موقعیت برای مقابله با طوفان قرار دارد

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


این باعث افزایش تورم شده است، در حالی که “استعفای بزرگ” فشار تورمی بیشتری ایجاد می کند زیرا شرکت ها مجبور به افزایش دستمزدها برای حفظ و استخدام کارمندان می شوند. این اصطلاح توسط روانشناس آنتونی کلوتز ابداع شد که با موفقیت تأثیر همه گیری را بر نیروی کار پیش بینی کرد.

تقاضای گوشی های هوشمند چینی

کاهش شدید تقاضا برای گوشی های هوشمند از جمله عواملی است که باعث کاهش سرعت دومین اقتصاد بزرگ جهان و ایجاد دردسر بر تولیدکنندگان جهانی لوازم الکترونیکی شده است.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی اول، کمبود تراشه جهانی، که توسط ترکیبی از عوامل ایجاد شد. این موارد شامل افزایش تقاضا برای فناوری در طول همه‌گیری، اختلال در تولید مرتبط با COVID، و تقاضای رو به رشد برای تراشه‌های خودروسازان است. همانطور که خودروها به تعداد فزاینده ای از واحدهای مبتنی بر ریزپردازنده متکی هستند.

با این حال، در حالی که اپل هشدار داده است که به دلیل محدودیت‌های عرضه، تا 8 میلیارد دلار در این سه ماهه دریافت می‌کند، تحلیلگران معتقدند که حداقل در حال حاضر نباید از طرف تقاضا خیلی به آن ضربه وارد شود.

به گفته مدیران و تحلیلگران صنعت، احتمالاً دستگاه‌های رده پایین‌تر سریع‌ترین و سخت‌ترین ضربه را خواهند دید، زیرا مصرف‌کنندگان کم‌درآمدی که تمایل دارند گوشی‌های ارزان‌تر را انتخاب کنند، خرید خود را در مواجهه با عدم قطعیت‌های اقتصادی محدود می‌کنند.

با این حال، نگرانی های فزاینده ای وجود دارد که تقاضا نیز تحت تأثیر قرار گیرد.

آخرین داده های رسمی نشان می دهد که تقاضای چین برای گوشی های هوشمند نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود یک سوم کاهش یافته است. همراه با محدودیت‌های عرضه موجود، بسیاری انتظار دارند که روزهای سختی برای اکثر سازندگان گوشی‌های هوشمند وجود داشته باشد، زیرا چین مسئول حدود یک پنجم کل فروش گوشی‌های هوشمند است.