تلویزیون 150000 دلاری سامسونگ میکرو ال ای دی نشان می دهد که چرا اپل هنوز از فناوری استفاده نمی کند


در طول انتقال اپل به OLED برای iPad (اکنون) و مک بوک (در آینده) غیرعادی نیست که کسی در نظرات بپرسد که چرا این شرکت فقط به میکرو LED تغییر نمی دهد. جدیدترین تلویزیون های میکرو ال ای دی سامسونگ دو دلیل بسیار خوب را ارائه می دهند…

سفر اپل به میکرو LED

اپل در حال حاضر هنوز در حال انتقال به سومین فناوری نمایشگر خود است:

  • در ابتدا از صفحه نمایش LCD با نور پس زمینه معمولی استفاده می کرد
  • سپس به LCD با نور پس زمینه mini-LED منتقل شد
  • اپل واچ، آیفون و آیپد پرو در حال حاضر از OLED استفاده می کنند
  • با مک‌بوک‌هایی که دنبال می‌شوند

اما انتظار می رود گام بعدی این شرکت پس از OLED، میکرو LED باشد. این باعث بهبود روشنایی، دقت رنگ، طول عمر و بهره وری انرژی می شود. به طور خاص، از همان مشکل نور پس از نور OLED رنج نمی برد.

اما microLED دشوار و گران است

تولید این فناوری بسیار دشوار است، اما اپل اخیرا گزارش داده است که عرضه برنامه ریزی شده اپل واچ اولترا آینده را به تاخیر انداخته است.

هر چه پنل نمایشگر بزرگتر باشد، پیچیده تر و گران تر می شود – و این در هیچ کجا بهتر از آخرین تلویزیون های میکرو ال ای دی سامسونگ نشان داده نمی شود.

جدیدترین تلویزیون های میکرو ال ای دی سامسونگ

جدیدترین تلویزیون های میکرو ال ای دی سامسونگ در چهار سایز از 89 اینچ تا 114 اینچ عرضه می شوند.

این اندازه های غول پیکر تصادفی نیستند. این به این دلیل است که این فناوری هنوز برای استفاده در دستگاه‌های مصرف‌کننده بسیار گران است، بنابراین هدف آنها بازار تجاری (و گاهی اوقات چند میلیونر) است.

هزینه ها از 110000 تا 150000 دلار متغیر است.

بدیهی است که برای چنین قیمتی وضوح 16K یا چیزی شبیه به آن دریافت می کنید، درست است؟ خیر حتی برای مدل 114 اینچی، وضوح تصویر 4968×2808 است که کمی بهتر از 4K است.

بنابراین برای دستگاه های میکرو ال ای دی اپل نفس خود را حبس نکنید

وقتی هم هزینه‌های دیوانه‌کننده این فناوری و هم PPI بسیار محدودی را که حتی با این قیمت‌ها به دست می‌آیند در نظر بگیرید، جای تعجب نیست که مدتی طول می‌کشد تا آخرین فناوری صفحه‌نمایش به نقطه‌ای برسد که امکان استفاده از آن برای دستگاه‌های اپل وجود داشته باشد.

تصویر: سامسونگ

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی