تهاجم 2025 به تایوان در حال افزایش اعتبار است. اپل وقت کافی برای آماده شدن ندارد

گزارش کامل برای خواندن افسرده کننده است.

عکس: RawPixel/CC0

هسیه یونگ فن، بنیانگذار ارائه‌دهنده تست تراشه و مواد MA-tek، می‌گوید: «اگر کسی به تایوان حمله کند، یا اگر اختلالی جدی ایجاد شود، صنعت جهانی فناوری و الکترونیک اساساً خراب شده است.

مینیهان در این یادداشت گفته است که از آنجایی که تایوان و ایالات متحده در سال 2024 انتخابات ریاست جمهوری خواهند داشت، ایالات متحده “پرت خواهد شد” و شی جین پینگ رئیس جمهور چین فرصت سفر به تایوان را خواهد داشت.

برنامه های اضطراری وجود دارد، اما اگر تهاجم به این زودی اتفاق بیفتد، هیچ شانسی برای حل مشکل آنها وجود نخواهد داشت.

ژانویه گذشته، یک ژنرال ارشد نیروی هوایی ایالات متحده پیش بینی کرد که تهاجم به تایوان در سال 2025 رخ خواهد داد، در حالی که ایالات متحده از پیامدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری 2024 منحرف شده است. این سناریو در حال افزایش است. اعتبار در میان شرکت های زنجیره تامین اپل – اما آنها می گویند هیچ راه عملی برای اجرای برنامه های اضطراری لازم وجود ندارد.

همانطور که در مارس سال گذشته اشاره کردیم، این احتمالاً چین را جسور کرده است. سرویس های امنیتی آمریکا و انگلیس چند ماه بعد همین هشدار را دادند.

یکی از مدیران ارشد Compal Electronics، مونتاژکننده محصولات کلیدی برای Dell، HP و Apple، گفت. “اگر اصطکاک نظامی در تایوان وجود داشته باشد، کل زنجیره تامین جهانی قطعا از بین خواهد رفت.”

در طرح این سناریوی کابوس، تاثیر بر تولید آیفون کمترین نگرانی جهان خواهد بود. با این حال، یک جدید نیکی آسیا گزارش تصویری تلخ از تأثیر احتمالی فناوری و اقتصادی را ترسیم می کند.

  • تقریبا نیمی از 1500 جزء آیفون در چین یا تایوان مستقر هستند
  • تایوان از مجموع قبض مواد 200 دلار درآمد دارد
  • این البته شامل تراشه سری A ساخته شده توسط TSMC نیز می شود
  • 95 درصد از کل مونتاژ آیفون در چین انجام می شود

چین با محاصره تمرینی دیگر تایوان پاسخ داد. طی سه روز، جت های جنگنده چینی بیش از 100 بار به حریم هوایی تایوان نفوذ کردند که 91 بار در یک روز بود.

زمانی برای اپل و دیگران برای آماده شدن نیست

در یادداشتی که روز جمعه فرستاده شد و توسط NBC News به دست آمد، ژنرال مایک مینیهان، رئیس فرماندهی تحرک هوایی گفت: «امیدوارم اشتباه کرده باشم. قلبم به من می گوید که در سال 2025 می جنگم. […]

با توجه به وابستگی کامل این شرکت به تایوان و چین، احتمالاً تولید آیفون غیرممکن خواهد شد.

ترس فزاینده از تهاجم تایوان

یکی از مدیران سازنده تجهیزات تست تراشه ژاپنی به Nikkei Asia گفت: “ما یک طرح اضطراری تجاری – به اصطلاح BCP – برای آماده شدن برای اختلالات زنجیره تامین مانند یک جنگ داریم.” اما اگر واقعاً یک درگیری نظامی در اینجا در تنگه تایوان اتفاق بیفتد، صادقانه بگویم، من فکر می کنم هر BCP کاملاً بی فایده خواهد بود. این آخرالزمان برای زنجیره تامین تراشه خواهد بود.

اگرچه این سناریوی رستاخیز همیشه ترسیده است، اما – تا سال گذشته – یک سناریوی نسبتاً بعید در نظر گرفته می شد. به ویژه، چین از نظر اقتصادی به شدت به تولید فناوری برای شرکت‌های فناوری غربی مانند اپل وابسته است و بعید است که بخواهد این جریان درآمد را در معرض خطر قرار دهد. با این حال، برخی دیگر گفتند که چین سیاست را بالاتر از اقتصاد قرار می دهد و تنها تهدید اقدام نظامی ایالات متحده از آن جلوگیری می کند.

به نظر می رسد سخنرانان مجلس در بالا بردن تنش با چین تخصص دارند. کوین مک کارتی، رئیس جمهور کنونی، ماه گذشته تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان را به جلسه ای در کالیفرنیا دعوت کرد.

یکی از مدیران شرکت Unmicron Technology که برای اپل بردهای مدار تولید می کند، با این موضوع موافق است.

حتی محاصره تایوان، بدون تهاجم واقعی، برای از بین بردن تولید آیفون کافی است.

یک ژنرال چهار ستاره نیروی هوایی روز جمعه یادداشتی را برای افسران خود فرستاد که پیش‌بینی می‌کرد ایالات متحده در دو سال دیگر با چین وارد جنگ خواهد شد و به آن‌ها می‌گوید آماده شوند تا با شلیک کردن آماده شوند. سر را نشانه بگیرید.”

سفر بی پروا نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، وضعیت را بسیار بدتر کرد و چین را به انجام تمرینات نظامی که شامل تمرین محاصره کامل جزیره بود، سوق داد.

آخرین مانور چین شامل 91 حمله در یک روز بود

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

البته فضای ژئوپلیتیکی در سال گذشته به طرز چشمگیری تغییر کرده است، با تهاجم روسیه به اوکراین نشان می دهد که در حالی که غرب آماده است با تحریم های اقتصادی و حمایت نظامی پاسخ دهد، اما آمادگی خطر جنگ را ندارد.

کمی بیش از چهار ماه پیش، رئیس فرماندهی تحرک هوایی ایالات متحده، حمله به تایوان در سال 2025 را پیش بینی کرد که منجر به جنگ بین ایالات متحده و چین شد.

این مدیر اجرایی گفت: «مشتریان ما سپس گفتند که به دلیل ترس از جنگ، جایگزین های تولید را در خارج از چین و همچنین در خارج از تایوان می خواهند. ما مانند بسیاری از همسالان ما حیرت زده و بی زبان بودیم. … چگونه می توان زنجیره تامین را از چین و تایوان خارج کرد؟ اکثر زنجیره های تامین الکترونیک در اینجا هستند.