تولید گوشی های هوشمند در سال 2021 به دلیل کمبود تراشه به شدت آسیب دید

[ad_2]

Source link

بخش آیفون 13 9to5mac فارسی

تحقیقات Counterpoint تخمین می زند که 90 درصد صنعت تحت تأثیر قرار گرفته است که بر پیش بینی نیمه دوم سال 2021 تأثیر خواهد گذاشت.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


همین دیروز نمونه هایی از هر دو طرف معادله را دیدیم که تامین کنندگان قطعات دوربین تایوانی اپل را در اولویت قرار دادند، در حالی که مونتاژ ماژول دوربین در ویتنام کند شد. اجزای دوربین به نظر یک چالش خاص هستند.

تولید گوشی های هوشمند در سال 2021 ضربه سختی خورد

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

نقطه مقابل گفت: همه چیز در اوایل سال خوب پیش می رفت، اما اکنون نه چندان.

پس از اینکه کووید-19 در سال 2020 به شدت به بازار ضربه زد، صنعت گوشی‌های هوشمند در سال جاری برای بازگشت قوی آماده بود. فروشندگان گوشی‌های هوشمند از اواخر سال گذشته سفارش‌های قطعات بزرگی را ثبت کردند و تقاضای مصرف‌کننده به دلیل خریدهای جایگزین به تعویق افتاد، بازار را در سه ماهه اول هدایت کرد.

بر اساس آخرین پیش‌بینی فروش سه ماهه جهانی گوشی‌های هوشمند توسط Counterpoint Research، انتظار می‌رود که تعداد کل دستگاه‌های ارسال شده برای سال 2021 تنها با رشد 6 درصدی سالانه به 1.41 میلیارد دستگاه برسد. کانترپوینت پیش از این خواهان رشد سالانه 9 درصدی به 1.45 میلیارد واحد بود.

با این حال، برخی از تولیدکنندگان OEM و فروشندگان گوشی‌های هوشمند گزارش می‌دهند که تنها 80 درصد از حجم درخواستی خود را در سه ماهه دوم 2021 دریافت کرده‌اند و به نظر می‌رسد که با پیشرفت در سه ماهه سوم 2021، وضعیت بدتر می‌شود. برخی از سازندگان گوشی‌های هوشمند اکنون می‌گویند که آنها فقط دریافت می‌کنند. 70٪ از درخواست های آنها، ایجاد مشکلات متعدد.

گزارش جدید اطلاعاتی بازار نشان می دهد که تولید گوشی های هوشمند در سال 2021 به شدت تحت تاثیر کمبود تراشه های جهانی قرار گرفته است، به این معنی که رشد به طور قابل توجهی کندتر از حد انتظار خواهد بود.

تولید آیفون بهتر از سایر برندها انجام می شود، اما همچنان کند است – با دوربین های آیفون 13، یک مشکل خاص …

زمینه

با این حال، ضربه به اپل احتمالاً کمتر از بسیاری از رقبای خود خواهد بود.

این شرکت می گوید بازار همچنان در حال رشد است، اما پیش بینی فروش گوشی های هوشمند خود را برای سال 2021 کاهش داده است.

کمبود تراشه جهانی توسط ترکیبی از سه عامل ایجاد شده است. اول، افزایش تقاضا برای تراشه های بعدی افزایش استفاده در بخش خودرو. دوم، اختلال در تولید ناشی از همه گیری. سوم، زمان طولانی مورد نیاز برای آنلاین کردن ظرفیت جدید تولید تراشه، به این معنی که سازندگان تراشه نمی توانند به سرعت تولید را برای پاسخگویی به تقاضا افزایش دهند.

قدرت خرید و تخصص اپل در زنجیره تامین به این معنی است که این شرکت می‌تواند از قبل در مورد تامین‌های اولویت‌دار مذاکره کند و از خود در برابر اختلالات محافظت کند. با این حال، این شرکت به سرمایه گذاران هشدار داد که تولید خود مصون نیست و مک ها و آیپدها اولین کسانی هستند که تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. ردیابی آیفون.