تکنولوژی، انسان و جامعه/ دیدگاه لاتور در مورد تکنولوژی 9to5mac Farsi

الانیها میگویند که زندگی بدون تکنولوژی حتی برای یک روز سایت 9to5mac هم ممکن نیست! یکی از نسخههای دیگری که در خانواده سری می شیائومی دیده میشود هم نسخههای می میکس (Mi Mix) که برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ وارد بازار شدند. این گوشی را به طور کلی میتوان با امکانات باتری مناسب ، پردازنده رده بالا (برای اواخر سال 2018) و دو دوربین عقب قدرتمند توصیف کرد. لازم به اشاره است که اکنون کشورهایی نظیر کانادا، سیستم سرشماری به شکل سنتی را تا حد ممکن کنار گذاشته اند اما هنوز هیچ کشوری به طور قطع، سرشماری سنتی را به دست فراموشی نسپرده است. این گوشی ظاهر جالبی دارد و شما قادر خواهید بود بعضی از قطعات سخت افزاری را با چشم خود ببینید، گوشی Xiaomi Mi 8 Pro پردازنده قوی دارد و به طور کلی امکانات بسیار خوبی را با قیمت مناسب برای کاربر به ارمغان میآورد. این فناوری یا آزمایش داروها و درمانهای موجود روی اندامهای مجازی یا سیستمهای بدن برای پیشبینی اینکه انسان چگونه به این درمانها واکنش نشان میدهد، طراحی شدهاند.

اگر چه برخی تفاوتهای کلیدی وجود دارد اما آیفون 8 نسبت به آیفون 7 ارتقا زیادی پیدا نکرده است و از نظر طراحی نیز شبیه به همان مدلهای قبلی است. به گزارش خبرآنلاین، گرانترین محصول بازار گوشی موبایل اپل آیفون 13 پرو مکس 1 ترابایت است که در این مدت قیمت آن تغییری نداشته و با نرخی بین 58 تا 66 میلیون و 700 هزار تومان به فروش میرسد. تمام امکانات این گوشی مانند پردازنده، قدرت اسپیکر، کیفیت عکسبرداری و فیلمبرداری، نوع طراحی و خیلی چیزهای دیگر این گوشی میان رده است و به همین خاطر یک انتخاب دوم برای کسانی است که گوشی با قیمت پایین تر از محصولات پرچم دار نیاز دارند ولی خیلی هم نمیخواهند از تکنولوژی دور باشند. شاید بتوان مهمترین ترفند گوشی های هواوی را همین گزینه دانست، زیرا بسیاری از کاربران تمایل دارند برای کارهای مختلف خود همزمان چند حساب کاربری در اپلیکیشنها داشته باشند.

فروشگاه لیپک داشتن یک خرید امن را حق شما کاربران عزیز میداند. بدون شک ارزان قیمتترین گوشی که میتوان با پردازنده Snapdragon 845 و باتری 4000 میلی آمپری خرید همین شیائومی Pocophone F1 میباشد. شیائومی Mi 9T Pro یکی دیگر از گوشیهای این شرکت میباشد که از دوربین مکانیکی استفاده میکند ولی چیزی که خیلی در این گوشی به چشم میآید باتری گوشی است که با قدرت 4000 میلی آمپری برای کسانی که در رنج قیمت پایین به دنبال چنین کاربردی هستند بهترین گزینه میباشد. بسیاری از کسانی که به دنبال خرید تلفن هوشمند هستند، قیمت برای آنها مهم بوده و اگر اسمارتفونی گران قیمت باشد، شاید از خرید آن صرف نظر کنند که خوشبختانه شرکت شیائومی محصولات مورد نظرش را با قیمت ایده آل روانه در بازار ارائه میدهد. در بین انواع گوشیهای شیائومی سری Redmi به عنوان یکی از ارزان ترین موبایلها برای افرادی که توانایی خرید گوشی شیائومی با قیمت بالا را ندارند معرفی شد. برای مثال در سال 2019 اولین گوشی هوشمند با دوربین 108 مگاپیکسلی توسط شیائومی معرفی شد و بسیاری به تحسین این برند پرداختند. برای همین تا چند سال پیش حتی تلفظ نام هواوی هم برای خیلیها مشکل بود و بیشتر مردم گوشیهای هواوی را نمیشناختند!

کمتر از ده سال است که گوشی شیائومی وارد کشور ما شده است. این مشکل ممکن است ناشی از دلایل سخت افزاری و یا نرم افزاری باشد . یکی از دلایل جذاب برای خرید گوشی شیائومی مشخصات سخت افزاری قابل رقابت، با پایین ترین قیمت در بازار میباشد که این امر برای افراد اهمیت بسیار بالایی دارد. این محصول دارای حسگر اثرانگشت است و نمایشگر آن رزولوشن بالایی در مقایسه با گوشیهای معمول موجود در بازار دارد؛ بهطوریکه در اندازهی 6.3 اینچیاش، حدود 409 پیکسل را در هر اینچ جا داده است. نشست عمومی سازمان ملل، طبق معمول هر سال، در اواخر ماه سپتامبر برگزار شد، و نشست امسال تمرکز ویژهای داشت بر چالش بحران اقلیمی و گرمایش زمین. همانطور که پیش ازاین اشاره شد، پیشرفت علم و تکنولوژی به شرکت شیائومی یاری رسانده تا بهترین و جدیدترین گوشی های شیائومی را تولید کند. این نمایندگان با عرضه کردن جدیدترین گوشی های شیائومی سعی دارند تا مواردی که احتمال مواجههی کاربران با آنها وجود دارند، برطرف نمایند. گوشیهای سری Mi و سری جدید Xiaomi پرچمداران این کمپانی هستند که قیمت بالاتری از دیگر گوشیهای این شرکت دارند. در حالی که چندین سال بازار کشور ما در قبضه گوشی های ارائه شده توسط سامسونگ قرار گرفته بود، ولی یک شرکت چینی توانست به خوبی در این زمینه به رقابت با کمپانی قدرتمند سامسونگ بپردازد.

نسخه اولترا را به نوعی میتوان قویترین و گرانقیمتترین گوشی های شیائومی در هر سال دانست که به عنوان مثال نسبت به می ۱۱ در نسخه عادی از دوربین و باتری قویتری برخوردار است. پوکو به عنوان یک برند زیرمجموعه شیائومی در سال 2018 به بازار عرضه شد. کمپانی بلک شارک هم از شرکتهای زیرمجموعه شیائومی است که به تولید پرچمدارهای مخصوص گیم اختصاص دارد. شیائومی با تولید پوکو اف ۱ نشان داد که هدف اصلی آن از این سری موبایلها، تولید پرچمدارهایی با قیمت بسیار پایین است. بلک شارک با تولید گوشیهای گیمینگ با قیمتهای بسیار مناسب، نسبت به دیگر رقبا سهم بازار بیشتری را داشته و به عنوان بزرگترین فروشنده و پیشرو در صنعت گوشی های مخصوص گیم شناخته میشود. پس از چند سال فعالیت تحت عنوان شرکت شیائومی، ردمی سرانجام در سال ۲۰۱۹ به عنوان یک برند جداگانه از شیائومی شناخته شد و به صورت نیمه مستقل و به عنوان یک زیرمجموعه از شیائومی به تولید و طراحی موبایلهای خود پرداخت. شیائومی با داشتن شرکتهای زیرمجموعه فراوان، توانسته است سبد محصولات بسیار گستردهای را برای خریداران ارائه بدهد و با توجه به همین تنوع در محصولاتش و قیمت بسیار مناسب آنها، توانسته است به سرعت و در کمتر از ده سال، تبدیل به رقیبی سرسخت برای غولهای تولیدکننده گوشیهای موبایل شود.

پوکو چهار سری مختلف برای محصولات خود در نظر گرفته است. این گوشی قدرتمند و در عین حال، ارزان قیمت با دوربین سهگانه تولید شده است که 16 مگابایت کیفیت دوربین اصلی آن است و با دو لنز 8 و 2 مگاپیکسلی ساپورت میشود. اما پس از گذشت دو سال از تولید اولین نسخهی می نوت، شرکت شیائومی تصمیم جدیدی گرفت و نسخههای می نوت را به موبایلهایی با کیفیت ساخت در حد پرچمدارها ولی با مشخصات فنی ضعیفتر تبدیل کرد و می نوت ۳ اولین محصول با این سیاست جدید بود. این مورد هم مانند بسیاری دیگر از فناوریها تا همین چند سال پیش فقط در فیلمهای علمی-تخیلی و کارتونها وجود داشت. بهره ­گیری از اینترنت، داده ­های بزرگ، هوش مصنوعی، شبکه ­های اجتماعی، داده ­کاوی، متن کاوی و سایر تکنولوژی ­ها و روش­ هایی از این قبیل بسیاری از مفاهیم و روشهای بازاریابی سنتی را دگرگون کرده است. لازم به ذکر است که در دوره ی پیشرفت فعالیت عموم مردم در حوزه عکاسی و فعالیت در شبکه های اجتماعی این نیاز را به به وجود آورده است که اکثریت مخاطبین به دنبال بالاترین کیفیت دوربین با بودجه محدود باشند که شیائومی با عرضه کردن گوشی هایی که کیفیت دوربین بالایی دارند توانسته با رقیبان خود هم سرعت پیش رود.

در این سری و سری می، پسوندهای S و C هم در برخی مدلها وجود دارند که S به معنای برخورداری از مشخصات فنی بهتر است و در نسخهی C قیمت ارزانتر با مشخصات فنی و دوربین ضعیفتر موجود است. مدلهای مختلف سری می به عنوان اصلیترین پرچمداران شیائومی شناخته میشوند و به همین جهت با مشخصات فنی قدرتمند و دوربینهایی جدید و بسیار با کیفیت تولید میشوند تا بتوانند تهدیدی جدی برای محصولات شرکتهای رقیب باشند. البته در این جا همه تصاویر با فرمت JPEG و با تنظیمات پایه اکسپریا 1 مارک 4 ثبت شدند تا از این حیث، شرایط برای هر سه رقیب یکسان باشد!

دوربین آخر هم 2 مگاپیکسلی است که برای تشخیص عمق تصویر استفاده شده است. شرکت شیائومی این سری از گوشیها را در چندین مدل مختلف به بازار عرضه کرده است. در اغلب لیستهایی که سالانه برای بهترین گوشیها از جنبههای مختلف منتشر میشوند، در حوزه دوربینها، گوشی هواوی در رتبه اول یا یکی از چند رتبه برتر حضور دارد و تداوم حضور آن در این زمینه بسیار شگفتانگیز است. این گوشیها جزو گوشیهای پایینرده سامسونگ بهشمار میآیند و بهطور کلی در این گوشیها بر روی عرضه باتریهای قدرتمند و با دوام تمرکز شده است.گوشیهای سری Z این شرکت نیز جزو جدیدترین گوشیهای موبایل تولید شده در چند سال اخیر هستند و با تکنولوژی جدیدی که در صفحهنمایش آنها دیده میشود بهزودی شاهد تولید گوشیهای بیشتری به این شکل خواهیم بود. ما سال ها به صورت تخصصی در زمینه باتری فعال هستیم .شما می توانید با خرید باتری اچ تی سی اصلی هر جا که دوست دارید.

در مدلهایی با پسوند A، با پایینردهترین و ارزانترین نسخه روبرو هستیم که بیشتر برای کاربریهای ساده و روزمره مناسب هستند. نمیتوان بهصورت قطعی یک گوشی را انتخاب کرد، زیرا هر گوشی که در بازار موجود است دارای نقاط قوت و ضعف میباشد و این شیوه استفاده شما است که موجب میشود یک گوشی بهترین گوشی سامسونگ به نظر برسد، بهعنوانمثال برای یک گیمر تراشههای گرافیکی و باتری بسیار مهم است و هرچه گوشی در این زمینهها بهتر باشد از نظر گیمر بهترین گوشی دنیا است. این گوشی یکی از به صرفه ترین گوشیهای شیائومی میباشد استفاده از این گوشب بااستفاده از یک دست آسان است ، زیرا در مقایسه با سایر تلفن های موجود در این لیست ، بدنه ای لطیف و کوچکتر دارد.

زیرا شکل ظاهری این فون شباهت زیادی به گوشی سری 6 کمپانی اپل دارد. صفحه نمایش این گوشی با تکنولوژی Corning Gorilla Glass 5 محافظت میشود و تا حد زیادی در برابر خط و خش مقاوم است. بخش عمده مشخصات این گوشی با آیفون ۶ یکسان است اما با افزایش اندازه صفحه نمایش وزن آن به ۱۷۲ گرم رسیدهاست. به همین دلیل در آیفون ۱۲ نیز با ظرفیت بالایی از سوی باتری روبرو نیستیم، اما به دلیل اینکه شرایط عملکردی سخت افزاری در کنار نرم افزار بهبود یافته است مصرف باتری نیز به صورت قابل مشاهدهای کاهش یافته است. در آخر برای بهبود روند شارژ با سرعت فوق العاده توجه کنید که شارژر دستگاه 27 واتی باشد که ممکن است توسط برخی از سودجویان دستخوش تغییر شود. چیپست های مورد استفاده در موبایل های شیائومی اکثرا ساخت شرکت کوالکام امریکا بوده که قدرتمندترین و بهترین چیپست های موبایل را در دنیا تولید میکند و پیشرو تکنولوژی چیپست موبایل محسوب میشود و در معدود مدلهایی از شیائومی از چیپست های شرکت مدیاتک تایوان استفاده شده، همین امر باعث بهبود مشخصات موبایل شیائومی شده است. اولین مدل از این سری گوشی های شیائومی در سال ۲۰۱۳ معرفی شد.

شیائومی هم مانند هر برند دیگری، انواع متفاوتی و متناسب با افراد و نیازهای جامعه تولید میکند در ادامه به معرفی 4 سری محبوب موبایل شیائومی میپردازیم. مهمترین علت موفقیت شرکت شیائومی را میتوان در قیمت گذاری محصولات خود جست و جو کرد ، «لی جون» مدیرعامل و بنیانگذار شیائومی گفته است که این شرکت اسمارت فون های خود را به قیمت هزینه تولید آن میسازد بدون آن که از کیفیت قطعات و ساخت آن نسبت به موبایل های دیگر کمتر باشد، با نگاهی به قیمت گذاری اسمارت فون های این شرکت و شرکت های دیگر هم میتوان دریافت که شیائومی برای ادامه سلطه بر بازار های جهانی حاشیه سود خود را بسیار کاهش داده و به اصطلاح هزینه برند را دریافت نمیکند. تاکید این برند بر کیفیت محصولات، ایجاد یک زندگی دیجیتال مدرن برای تمام اقشار جوامع میباشد؛ به همین سبب در بازار جهانی طوفانی به پا کرده است که نه تنها در عرصه تلفن همراه ، بلکه در حوزه های مختلفی مثل تبلت، تلویزیون ، روتر ، پاور بانک ، گجت های پوشیدنی و تصفیه کننده هوا و صدها نوع محصول فعالیت میکند که در ادامه به بررسی گوشی های شیائومی میپردازیم… در زمینه توسعه وب ، جدیدترین نوآوری ها دستگاه های مستقل فعال شده با صدا و بهینه سازی صدا برای برنامه ها و وب سایت ها است.

به هیج وجه به سراغ خرید گوشی های بدون کارت گارانتی و ضمانت نروید، وجود این کارت های گارانتی ضمانتی برای اطمینان از کالای خریداری شده است. از آنجا که شاید این پرسشها برای شما نیز مطرح باشند، در بخش سوالات متداول در مورد گوشی های شیائومی میتوانید پاسخ را پیدا کنید. اما این سوالات تنها سوالاتی نیستند که نیاز به پاسخ دارند. برای دانستن پاسخ این سوالات کافی که به سایت رفته و در کنار قیمت روز گوشی شیائومی، اطلاعات تکمیلی و فنی آن را نیز ملاحظه فرمائید. چند سال بعد از معرفی این مدلهای جدید، شرکت شیائومی برای هدفگیری گروههای خاصی از کاربران و افزایش فروش محصولاتش، دست به تغییر سیاستهای خود زد و در سال ۲۰۱۹ برند ردمی را به عنوان یک برند مستقل معرفی کرد و یک سال بعد برند پوکو را به استقلال رساند. در نتیجه وقتی کاربران اطلاعات خاصی را جستجو میکنند یا میخواهند پاسخ سوال خود را پیدا کنند، وب ۳.۰ آنها را به صحیح ترین و نزدیک ترین نتیجه میرساند.

اوشن پروتکل Ocean Protocol: OCEAN ارز دیگری است که تمام ابزارهای مورد نیاز برای ساخت راه حل وب ۳ را ارائه میدهد. دو سال بعد از این واقعه، اولین صفحه وب در دنیا شکل گرفت؛ که این صفحه در سال ۱۹۹۱ فعال شده و روی سیستم NeXT در CERN از آن میزبانی شد! آخرین گوشیهای سری A سامسونگ در سال 2019 به بازار عرضه شدند که از مهمترین آنها میتوان Galaxy A10 و Galaxy A40 را نام برد. هواوی با ارائه کیفیت مناسب به سرعت به یکی از محبوبترین مارکهای گوشی هوشمند در جهان تبدیل شده است. بهترین گوشی سامسونگ از نظر مصرفکنندگان کدام است؟ یکی از روشهای مرسوم تأسیس نیروگاههای خورشیدی است که برق تولیدی را از طریق شبکه به مصرفکنندگان میرسانند. همچنین بسیاری از مشاغل نوپا و استارتاپی که به وجود آمدهاند که بهطور مستقیم با فناوری و ابزارهایش در ارتباط بوده و و از طریق آن به مردم خدمت رسانی مینمایند. در گذشتهای نهچندان دور، فرآیند توصیه شده برای حذف درایوهای خارجی مانند فلش یا هارد دیسک این بود که پیش از اقدام به خروج درایو، از طریق منوی فایل منیجر، بر روی eject کلیک کنید و منتظر پیامی بمانید که امنیت فیزیکی خروج را تایید کند.

هواوی جدای از گوشهای ساده خود، در سری Mate نیز اقدام به تولید مدلهای تاشو کرده است. با انجام موارد بالا گوشی شما شروع به ریکاوری کرده و اطلاعاتش پاک خواهد شد که پس از باز کردن آن میوانید از قسمت summary اقدام کنید. اگر به صورت حرفهای از گوشی موبایل برای انجام کارهای سنگین استفاده میکنید، خرید مدلهای پرچمدار ضروری است. در گوشی های اپل قابلیتی برای پنهان کردن عکس ها همانند قابلیت Hidden نمودن در کامپیوتر ها وجود دارد.البته انجام این کار مستلزم طی کردن مراحلی است که به سادگی صورت خواهد پذیرفت. اما این پایان کار نیست؛ 4 دوربین که در آنها سنسور 48 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی و دو دوربین 2 مگاپیکسلی قرار دارد در قسمت پشتی این گوشی جای گرفتهاند. امروزه شرکتهای مختلفی در دنیا به کار چاپ سهبعدی مشغولند و خدمات متنوعی را در این زمینه ارائه میکنند. این گوشی سیستم نرم افزاری قدرتمندی را به همه معرفی کرد و همچنین از نطر سرعت اجرا، قدرت خود را به رخ بسیاری از پرچم داران کشید. سری mi از مهمترین سری موبایلهای شیائومی به حساب میآید و هرساله نسل جدیدی از آن با بهترین پردازنده کوالکوم و بهترین دوربین معرفی میشود. سری blackshark از زیر مجموعههای شرکت شیائومی به حساب میآید که بیشتر به تولید موبایلهای مخصوص بازی پرداختهاست.

اما در نسخههای T این مسئله کاملاً فرق میکند و موبایلهای ردمی با پسوند T مشخصات فنی و دوربین بسیار باکیفیتتری را نسبت به نسخهی عادی خود دارند، البته در ازای این ویژگیها و مشخصات بهتر باید کمی سر کیسه را شل کنید و مبلغ بیشتری بپردازید. قیمت گوشی های اپل بر اساس چه فاکتورهایی فرق میکند؟ پرسشهای گوناگونی که در ارتباط با جدیدترین گوشی شیائومی مطرح میگردد، بدین صورت مطرح میشوند: آیا فرق گوشی جدید شیائومی ردمی نوت 10 با گوشی شیائومی ردمی نوت 9 تی زیاد است؟ شیائومی هر ساله با رونمائی و عرضهی جدیدترین گوشی های شیائومی، پرسشهای گوناگونی از تغییرات گوشی های شیائومی به وجود میآورد.