تکنولوژی پزشکی چیست ؟ 9to5mac Farsi

«با احتیاط حمل شود، شکستنی است.» متاسفانه باید این جمله را در استفاده از بسیاری از مدلهای شیائومی در نظر داشته باشید. برای انجام این کار مجبور نیستید که لیست اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) را اجرا کرده و از بین برنامه های این بخش، اپلیکیشن آخر مورد نظرتان را برای اجرا انتخاب کنید، بلکه جهش مابین دو برنامه آخر خیلی ساده تر از این امکانپذیر خواهد بود. برای انجام این کار کافیست دکمه های لبه سمت راست (دکمه پاور) و افزایش صدا (Volume Up) گوشی را به طور همزمان فشرده و چند لحظه نگه دارید. سپس دکمه کاهش صدا (Volume Down) را فشرده و رها نمایید و بعد از آن دکمه پاور گوشی که در لبه سمت راست قاب آن واقع شده را فشرده و نگه دارید تا صفحه موبایل سیاه شود و لوگوی اپل نمایان گردد.

اگر مشکل رفع نشد لازم است جهت تعمیر باتری و یا آی سی گوشی، با یک تکنسین متخصص در تعمیر موبایل و تبلت، تماس بگیرید. این محصول پرچمدار تلفنهای هوشمند اپل است و فناوریهای پیشرفته بسیاری در آن به کار رفته. همچنین، سری M جزو گوشیهای خوشساخت و با باتریهای پر قدرت بازار هستند.البته در سریهای میانرده ذکر شده امکان خرید موبایل سامسونگ مقرون بهصرفه و اقتصادی وجود دارد که همین مسئله موجب شده که کاربران بیشماری مشتاق به خرید گوشی سامسونگ باشند.لازم به ذکر است سری F، یکی از جدیدترین سریهای تولید شده توسط سامسونگ است که بهجای سری J عرضه میشود و تولید آن در سال 2021 رونق بسیاری داشتهاست. او افزود در نسخهی NES این بازی بخشهای مخفی زیادی نهفته است. شرکت بزرگ شیائومی در ده سال اخیر پیشرفت بسیار زیادی داشته و موفق شده است دو پارامتر کیفیت بالا و قیمت مناسب را در کنار هم قرار دهد. تکنولوژی شیائومی از تبلت 12.4 اینچی پد 5 پرو با اسنپدراگون 870 رونمایی کرد پد 5 پرو تبلت جدید 12.4 اینچی شیائومی است که از اسنپدراگون 870 و 8 گیگابایت رم بهره میبرد. زومیت تمام گوشی های جدید شیائومی را به محض رونمایی در دیتابیس محصولات خود قرار میدهد.

ضمن اینکه با سوایپ کردن انگشت به سما بالا یا پایین هم میتوانید دستور بسته شدن کامل هر یک از برنامه های موجود در بخش Recent Apps را صادر کنید. با کشیدن انگشت خود به سمت راست و چپ بر روی این نوار دستور جهش مابین دو اپلیکیشن آخری که در گوشی اجرا شده بودند صادر میشود. همانطور که میدانید فیس آیدی آیفون با اسکن جزئیات چهره کاربر به صورت سه بعدی تایید هویت وی را انجام میدهد. جالب است بدانید که با انجام دوباره این کار قابلیت فیس آیدی مجددا راه اندازی خواهد شد. بسیاری از افراد تنها دلیلی که برای انتخاب و خرید گوشی شیائومی عنوان میکنند، قیمت مناسب آن است. بهتر است برای خرید به هر روش به سراغ فروشگاه هایی بروید که خدمات قبل (شامل مشاوره، ارائه مشخصات کامل و …) و پس (شامل گارانتی) از خرید داشته باشند. بدون داشتن تکنولوژی پزشکی نمی توان حتی به روش های مدرن طبی فکر کرد. هرچند که هر دو سری جزء بهترین و پرفروشترین محصولات هواوی در بازار بودند اما با این وجود تولید گوشی های سری اسند به طور کامل متوقف شد و به نابودی مطلق رسید. در این سرویس بازیها با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه با کیفیت ۴K پخش میشود و هیچ گونه تأخیری نخواهند داشت.

در همین راستا قابلیتی تحت عنوان انیموجی هم در آیفون X ارائه شده که با استفاده از آن میتوانید حالت چهره خودتان را روی استیکر های از پیش تعریف شدهای که اپل ارائه کرده ضمیمه کنید و آن ها را به صورت اموجی های اختصاصی برای دوستانتان ارسال نمایید. در آیفون های قدیمی اپل بعد از اینکه تغییرات لازم توسط کاربر در این حالت که اصطلاحا به آن حالت ادیت آیکون های هوم اسکرین گفته میشود انجام شد، با فشردن دکمه هوم حالت مذکور غیر فعال میگشت اما در آیفون ایکس و آیفون های جدیدتر اپل که دکمه هوم ندارند ممکن است کاربر برای خروج از خالت ادیت آیکون اسکرین های گوشی با مشکل رو به رو شود. به محض اینکه ویدیو در حالت فیت و نرمال اصلی خودش قرار گیرد عبارت بالای صفحه به Original تغییر پیدا میکند. در سیستم عامل iOS این قابلیت ارائه شده که کاربر بنا به سلیقه شخصی خودش بتوانید مکان آیکون اپلیکیشن های نصب شده روی موبایل را در اسکرین های گوشی تغییر دهد یا چندین برنامه را در قابل یک پوشه روی اسکرین های گوشی ذخیره کند و یا با انتخاب آیکون “ضربدر” کنار آیکون هر برنامه دستور حذف آن را مستقیما از هوم اسکرین صادر نماید.

حضور چیپست Snapdragon 801 در درون دیزایر EYE کافی است تا دریابیم با محصولی ردهبالا روبهرو هستیم. وقتی صحبت از گوشیهای هوشمند میشود، مطمئنا نیازهای همه متفاوت است، بعضی از مردم گوشیهای سامسونگ با بهترین دوربین را میخواهند، بعضی دیگر یک گوشی با کیفیت متناسب با بودجه خود میخواهند. البته همه چیز فقط به زبان، چند تا اپلیکیشن و سرویسهای گوگل ختم نمیشود، چون برخی از گوشیهای شیائومی پک چین دارای مشخصات فنی و سخت افزاری متفاوتتری نسبت به گوشیهای شیائومی پک گلوبال دارند که در اکثریت مواقع؛ پکهای چینی از مشخصات ضعیفتری برخوردار هستند. این قابلیت توسط همه گوشی ها پشتیبانی نمیشود اما iPhone X اپل از آن پشتیبانی میکند. همین گوشی در سال بعد به همراه می ۴ اولین نمایندگان شیائومی در بازارهای خارج از چین شامل سنگاپور، اندونزی، برزیل و چین شدند.شیائومی امروزه یکی از ۴ تولیدکنندهی مطرح گوشی هوشمند در جهان به شمار میرود. نکته جالب گوشی سامسونگ استفاده از پردازنده Snapdragon در گوشیهای عرضه شده در بازار چین و ایالت متحده آمریکا است. کشور های همچون ویتنام و هند و چین . در سال 2018، محصولاتی چون تبلت، لپ تاپ و دستگاه های هوشمند خانه توسط این شرکت مورد فروش قرار گرفت.

سپس انگشت خود را روی یکی از برنامه های موجود قرار داده و چند لحظه نگه دارید تا یک آیکون قرمز رنگ در کنار کارت هر برنامه نمایان شود. انگشت خود را روی دکمه قرمز رنگ موجود قرار داده و نگه دارید و حالت های چهره مورد نظرتان را بگیرید تا روی صورتک انتخاب شده پیاده سازی شوند. به عنوان مثال شما میتوانید حالت ناراحت را در چهره خودتان ایجاد کنید و آن را روی صورتک یا شکلک یک روباه، میمون و غیره پیاده کرده و سپس انیموجی ساخته شده را برای دوستتان ارسال کنید. با انتخاب این گزینه تغییرات شما ذخیره میشوند و از حالت ادیت خارج خواهید شد. مشاهده خواهید کرد که علاوه بر اسلایدر Power Off که دستوری خاموش شدن موبایل را صادر میکند، اسلایدرهای دیگری هم با عناوین Medical ID و Emergency SOS هم نمایان میشوند و شما با کشیدن اسلایدر این آپشن ها به سمت راست قادر به اجرای دستورات تعریف شده برای آن ها خواهید بود. پس با کشیدن انگشت خود روی اسلایدر گزینه Emergency SOS به سمت راست، دستور برقراری تماس اضطراری سریع صادر میشود.

در نظر داشته باشید که متاسفانه قابلیت اپل پی هم در داخل ایران امکان استفاده ندارد، اما با این حال فعالسازی سریع این قابلیت به روش مذکور یک ترفند آیفون X بسیار جالب است. کمپانی EA نیز از همین روش تبلیغاتی برای بازی FIFA ۲۰۰۱ استفاده کرد؛ بدینشکل که دیسک نسخهی PAL بازی بوی زمین فوتبال میداد. برای انجام این کار کافیست به بخش Messages بروید و آیکون App Store را انتخاب نمایید. البته این پردازنده جادوگر نیست و نمیتواند پرفورمنس عمومی گوشی را به صورت صد درصد افزایش دهد، اما به لطف رم 3 گیگابایتی سیستم عامل اندروید به نرمی و خوبی اجرا میشود.

سعی میکنیم به جالب ترین ترفندهایی اشاره داشته باشیم که احتمالا اغلب کاربران این گوشی از وجود آن ها مطلع نیستند. یکی دیگر از قابلیت هایی که باید در این مقاله به عنوان ترفند آیفون X به آن اشاره کنیم مربوط به امکان ضبط سریع اسکرین شات میشود که با توجه به عدم وجود دکمه هوم در گوشی میتواند برای خیلی از کاربران جای سوال باقی بگذارد! این قابلیت مربوط به افزایش امنیت فیس آیدی یا همان سیستم تشخیص چهره اختصاصی اپل میشود که علاوه بر iPhone X در آیفون های جدیدتر این شرکت هم به کار گرفته شده است. با غیر فعالسازی اسلایدر کنار هر برنامه میتوانید دسترسی آن به فیس آیدی را متوقف سازید. یک ترفند جالب در این گوشی وجود دارد که با استفاده از آن میتوانید خیلی سریع اپل پی را در آیفون خود فعال کنید. شاید تصور کنید که برای انجام این کار حتما باید به منوی تنظیمات موبایل مراجعه شود اما اینطور نیست و ترفندی وجود دارد که با استفاده از آن قادر خواهید بود Face ID را در کمتر از 3 ثانیه کاملا غیر فعال کنید. این آزمایشگاهها شامل مرکز مشترک فتوسنتز مصنوعی اجراشدهی مؤسسهی فناوری کالیفرنیا در همکاری با آزمایشگاه ملی لارنس برکلی است.

بدین ترتیب امنیت فیس آیدی افزایش مییابد و هیچکس نمیتواند زمانی که شما خواب هستید یا بنا به هر دلیل حواستان جمع نیست از چهره شما برای آنلاک گوشی استفاده نماید. بدین ترتیب فیس آیدی آیفون به طور خودکار غیر فعال میشود. به همین سادگی سیری فعال میشود. شما میتوانید هر زمان و تحت هر شرایط که تمایل داشتید با دستورات صوتی و بیان حملات به زبان های مختلف با سیری ارتباط برقرار کرده و از وی بخواهید که کارهای خاصی را انجام دهد. که سقف کشسان نیز یکی از بروز ترین سقف های کاذبی است که روی کار آمده و خواص و شاخصه های بارزی دارد.

لیست Recent Apps در واقع لیستی است که در آن اپلیکیشن های اخیر اجرا شده در گوشی نمایش داده میشوند و کاربر با مراجعه به این بخش میتوانید مابین اپلیکیشن هایی که به تازگی در آن ها حضور داشته جهش سریع داشته باشد. یکی دیگر از قابلیت های مهمی که باید با نحوه استفاده از آن در iPhone X آشنا شوید و به آن به عنوان یک ترفند نگاه کنید مربوط به فورس ریستارت (Force Restart) گوشی میشود. یکی از جالب ترین قابلیت هایی که توصیه میکنیم در هر گوشی از آن استفاده کنید مربوط به امکان روشن کردن صفحه نمایش با دو مرتبه لمس آن میشود. قابلیتی که در این بخش به عنوان هفدهمین ترفند آیفون X اپل معرفی میکنیم واقعا قابلیت جالب و کاربردی خواهد بود.

شاخهی گوشیهای هواوی به سرعت رشد کرد و در سال ۲۰۰۹، این شرکت اولین گوشی هواوی مجهز به سیستم عامل اندروید با نام U8220 معرفی نمود. چابکی یعنی توانایی فائق آمدن بر چالشهای غیرمنتظره برای مقابله با تهدیدات بی سابقه محیط کاری و کسب مزیت و سود از تغییرات به عنوان فرصتها (جعفرنژاد و شهائی، 1386). سازمانها به منظور همگامی با تغییرات سریع در ا ین بازارهای بسیار رقابتی باید روشهای سنتی مدیریت را کنار بگذارند. در واقع، چابکی نه تنها درگیر پاسخگویی به مشتریان است بلکه با بهرهبرداری و کسب مزیّت از این تغییرات به عنوان فرصت، نیز مرتبط است. سیری (Siri) دستیار صوتی و هوشمند اپل و سیستم عامل iOS است که میتواند کارهای جالبی را برایتان انجام دهد. ردمی K50 Ultra به تراشه پرچمدار Snapdragon 8 Plus Gen 1 کوالکام با حافظه رم 8 و 12 گیگابایتی LPPDR5، حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایت UFS 3.1 و سیستم خنککننده مایع VC مجهز شده است. منوی کنترل سنتر در واقع یک منوی تنظیمات سریع است که امکان انجام کارهای گوناگون مثل تغییر شدت نور نمایشگر، روشن یا خاموش کردن وای فای، فعالسازی یا غیر فعال کردن حالت پرواز و خیلی ویژگی های دیگر را میدهد. آیفون X اپل و آیفون های جدیدتر این شرکت قابلیت ضبط ویدیو های 4K با نرخ 60 فریم در هر ثانیه را دارند اما زمانی که به طور پیش فرض اپلیکیشن دوربین این گوشی ها را اجرا میکنید و حالت فیلمبرداری را فعال مینمایید، ضبط ویدیو روی حالت 4K و 60fps قرار نخواهد داشت، چون حجم ویدیو هایی که بدین صورت ضبط میشوند بسیار بالاست و ترجیحا باید فقط در شرایط خاص از ضبط ویدیو های این چنینی استفاده کرد.

یکی دیگر از جالب ترین ترفندهای آیفون X که باز هم در آیفون های جدیدتر اپل هم به شیوه مشابه قابل استفاده خواهد بود مربوط به امکان جهش سریع مابین دو برنامه اخیر میشود. نکته جالبی که در مورد این بخش وجود دارد و خیلی از کاربران از ماهیت آن مطلع نیستند مربوط به امکان مشاهده محتوای آن بعد از آنلاک کردن نمایشگر میشود. بنابراین یکی دیگر از قابلیت ها و ترفند های جالب آیفون ایکس مربوط به امکان روشن و خاموش کردن نمایشگر آن با دو بار ضربه زدن روی ال سی دی میشود. از جمله ویژگی های آن میتوان به تولید انواع گسترده ای از محصولات اشاره کرد که هر یک جامعه هدف خاصی را پوشش می داد.

اما چون از ترفند آیفون X صحبت میکنیم باید نحوه استفاده از این قابلیت را هم برایتان عنوان نماییم چون خیلی از کاربران به طور دقیق با نحوه ساخت انیموجی در آیفون های جدید اپل و آیفون ایکس این شرکت آشنایی ندارند. بدین سبب آپشن یا گزینهای تحت عنوان Require Attention for Face ID در منوی تنظیمات آیفون های جدید اپل ارائه شده که با فعالسازی آن صرفا گرفتن گوشی رو به روی صورت کاربر منجر به آنلاک نمایشگر نخواهد شد بلکه کاربر میبایست حتما چشمانش باز باشد و به لبه فوقانی صفحه نمایش یا همان ناچ (Notch) و محل نصب لنز دوربین سلفی و اسکنر های فیس آیدی نگاه مستقیم کند. به عنوان کاربر آیفون X یا آیفون های جدیدتر اپل که از قابلیت فیس آیدی پشتیبانی میکنند این امکان را دارید که مشخص نمایید کدام برنامه ها قابلیت استفاده از Face ID به عنوان بستر امنیتی خود را داشته باشند و کدام برنامه ها مجاز به استفاده از اطلاعات فیس آیدی نباشند. سهم بازار این شرکت از نظر عرضه گوشی های هوشمند در رتبه اول قرار دارد. اندازه و وزن : از نظر اندازه و وزن پرچم دار شرکت تایوانی چیزی بین دو گوشی سامسونگ می باشد.

یک تلفن هوشمند ساخت شرکت اپل است که در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۷ در سالن استیو جابز واقع در اپل پارک توسط مدیر عامل اپل، تیم کوک معرفی شد و تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۱۷ به بازار ارائه شد. استیو جانگ، مدیر شرکت Kindred Ventures، گفت: “ما میخواهیم به راحتی در اینترنت گشت و گذار، اما میخواهیم بتوانیم به گونهای در اینترنت حاضر باشیم که ردیابی و نظارت نشویم. ” این شرکت روی فناوری ارزهای دیجیتال تمرکز دارد. فیس آیدی علاوه بر تشخیص جزئیات چهره کاربر میتواند حالات چهره وی را هم ردیابی کند. آخرین ترفندی که به شما معرفی میکنیم مربوط به امکان کاهش صدای زنگ هشدار با استفاده از فیس آیدی میشود.

تکنولوژی که امروز در قالب های گوناگون مانند تلفن همراه، اینترنت، تبلت و غیره وابستگی ایجاد و زندگی را متحول سایت 9to5mac کرده است. در تمام دوران زندگی انسان، آدمی برای رسیدن به کمال در جستجوی دانش و معرفت بوده است. استیون لوی در کتاب In The Plex خود میگوید جورج بل از الگوریتم جستجوی گوگل راضی نبود چرا که فکر میکرد نتایج جستجوی مرتبط گوگل باعث میشود تا کاربران به سمت و سوی سایتهای دیگر سوق پیدا کنند و در نتیجه نگه داشتن کاربران در صفحات وب Excite سختتر خواهد شد! احتمالا اگر با کسی درباره خرید یک گوشی جدید مشورت کنید اولین چیزی که به شما میگوید این است که : «یک مدل از نوت انتخاب کن یا جدیدترین سری S را خریداری کن! آیفون ایکس طوری طراحی شده که نشان دهنده فناوری آینده محصولات اپل باشد، به ویژه اتخاذ تکنولوژی صفحه نمایش OLED برای اولین بار در تاریخ آیفون، و همچنین استفاده از فرم شیشه ای و ضدزنگ، ارائه شارژ بیسیم، و حذف دکمهٔ هوم به نفع معرفی یک طراحی جدید بدون حاشیه، تقریباً از بین بردن تمام صفات در گوشیهای هوشمند و عدم داشتن «چانه»، بر خلاف بسیاری از گوشیهای اندروید نشان دهنده این موضوع است. در سیستم عامل پیش فرض iOS نصب شده روی آیفون ایکس اپل مقدار شارژ باتری باقی مانده گوشی به صورت درصد نشان داده نمیشود و این موضوع برای خیلی از کاربران آزاردهنده است.