تیم کوک تایید کرد که درآمد آیفون در سه ماهه اول بدون مشکل تامین رشد می‌کرد

اپل امروز نتایج سه ماهه اول سال 2023 خود را اعلام کرد که تا حدی به دلیل کاهش درآمد آیفون، انتظارات تحلیلگران را از دست داد. تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل، در صحبت با تحلیلگران در جریان تماس درآمدی اپل، اذعان کرد که بدون کمبود عرضه آیفون 14 پرو، درآمد آیفون در سه ماهه اول سال 2023 نسبت به سه ماهه اول سال 2022 رشد می کرد.

من سهم بازار دقیقی در پیش ندارم، اما فکر می‌کنم می‌بینید که از منظر سهم بازار، علی‌رغم چالش‌هایی که با آیفون در سمت عرضه با آن مواجه بودیم، در سه ماهه گذشته رشد جهانی داشتیم.

این بدان معناست که حداقل کمبود عرضه آیفون 14 پرو برای سه ماهه اول سال 2023 حدود 6 میلیارد دلار درآمد برای اپل به همراه داشته است. این امر می تواند درآمد کلی سه ماهه اپل را به حدود 123 میلیارد دلار برساند که در مقایسه با سه ماهه اول سال 2022 حدود یک میلیارد دلار کاهش یافته است. .

در طول سه ماهه دوم سال 2023، کوک تایید کرد که اپل کمبود عرضه آیفون 14 پرو را حل کرده است و اکنون “در صورت تقاضا” ارسال می شود.

مدیر عامل اپل همچنین به سهم بازار اشاره کرد و گفت که آیفون در سه ماهه گذشته علیرغم کمبود عرضه، در سطح جهانی رشد کرد.

همچنین از کوک بارها در مورد رفتار مصرف کننده در رابطه با کمبود آیفون 14 پرو سوال شده است. تحلیلگران پرسیدند آیا مشتریانی که می‌خواهند آیفون 14 پرو را در ماه دسامبر خریداری کنند، با وجود زمان‌های انتظار طولانی، این دستگاه را خریداری کرده‌اند، در عوض آیفون دیگری خریداری کرده‌اند، خرید خود را به تعویق انداخته‌اند یا خرید خود را لغو کرده‌اند. کوک، با این حال، گفت که تمام داده های مورد نیاز برای پاسخ به این سوالات را ندارد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. ذیل.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

این تایید تیم کوک لزوماً تعجب آور نیست. پریمیوم‌ترین و محبوب‌ترین دستگاه‌های آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس اپل در طول فصل خرید مهم تعطیلات تا حد زیادی در دسترس نبودند. این البته تاثیر قابل توجهی بر درآمد اپل برای سه ماهه اول سال 2023 داشت.

  • درآمد آیفون در سه ماهه اول سال 2023: 65.78 میلیارد دلار
  • درآمد آیفون در سه ماهه اول سال 2022: 71.63 میلیارد دلار

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی