تیم کوک کارخانه TSMC آریزونا را ارائه می دهد

امروز بعد از ظهر پرزیدنت بایدن به ما ملحق شد که حضور او سیگنالی قوی از اهمیت این لحظه ارسال می کند. پرزیدنت بایدن، از رهبری شما تشکر می کنم، و به ویژه از شما برای تصویب قانون چیپس، که پروژه های بیشتری از این قبیل را ممکن می سازد، سپاسگزارم. این یک روز فوق العاده هیجان انگیز برای آمریکا، برای آریزونا و همچنین برای اپل است.

امروز فقط شروع است. امروز، ما تخصص TSMC را با نبوغ بی‌نظیر کارگران آمریکایی ترکیب می‌کنیم. ما در آینده ای قوی تر و روشن تر سرمایه گذاری می کنیم. ما در حال کاشت بذر در صحرای آریزونا هستیم. و در اپل، ما مفتخریم که به رشد آن کمک می کنیم.

مدیر عامل اپل سپس تایید کرد که این شرکت با TSMC برای تولید تراشه های سیلیکون اپل در این کارخانه جدید در آریزونا همکاری خواهد کرد. او گفت: «این تراشه‌ها را می‌توان با افتخار روی «ساخت آمریکا» گذاشت. این فرصتی برای ایالات متحده است تا دوره جدیدی از تولید پیشرفته را آغاز کند.»

وقتی متوقف می‌شوید و به آن فکر می‌کنید، شگفت‌انگیز است که فناوری تراشه چه چیزی می‌تواند به دست آورد. امروزه، به لطف تلاش بسیاری از افراد، این تراشه‌ها می‌توانند با افتخار مهر «ساخت آمریکا» را به خود اختصاص دهند.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


در چند سال گذشته، پیشرفت‌هایی که با اپل سیلیکون انجام داده‌ایم، دستگاه‌های ما را متحول کرده است. سطوح جدیدی از عملکرد را برای کاربران ما باز کرد و به آنها اجازه داد کارهایی را انجام دهند که قبلاً هرگز نمی توانستند انجام دهند.

در نهایت، کوک به تمجید از ایالات متحده و تایید تعهد اپل به “بازگرداندن به کشور بزرگمان” پرداخت. اپل به “طراحی و مهندسی” محصولات اصلی در ایالات متحده و “به تعمیق” سرمایه گذاری های خود در اقتصاد ادامه خواهد داد.

کوک در اظهارات آماده شده خود از پرزیدنت بایدن به دلیل “رهبری” او قدردانی کرد و از او برای امضای قانون چیپس به عنوان قانون تشکر کرد. قانون CHIPS میلیاردها دلار مشوق به شرکت‌های تولید نیمه‌رساناها در ایالات متحده ارائه می‌کند.

من می دانم که شرکتی مانند اپل فقط می تواند از آمریکا بیاید و ما بیش از هر زمان دیگری متعهد هستیم که به کشور بزرگ خود کمک کنیم. ما همچنان به طراحی و تولید محصولات شاخص خود در ایالات متحده ادامه خواهیم داد. ما به تعمیق سرمایه گذاری خود در اقتصاد ایالات متحده ادامه خواهیم داد.

TSMC شریک تولید اپل برای تراشه های سیلیکون اپل است که در تمام محصولات آن استفاده می شود. این شامل تراشه‌های سری A است که در مواردی مانند آیفون، آی‌پد و اپل تی‌وی استفاده می‌شوند و همچنین تراشه‌های سری M که در مک استفاده می‌شوند. بلومبرگ قبلاً اعلام کرده بود که TSMC تراشه‌هایی را برای اپل در این کارخانه جدید در آریزونا تولید خواهد کرد.

همانطور که انتظار می رفت، تیم کوک، مدیرعامل اپل امروز به آریزونا سفر کرد و در کنار رئیس جمهور جو بایدن از کارخانه نیمه هادی TSMC بازدید کرد. در طی سخنانی در این رویداد، کوک تأیید کرد که TSMC تراشه‌هایی را برای اپل در این کارخانه جدید TSMC تولید خواهد کرد و گفت که این تراشه‌ها با افتخار «ساخت آمریکا» نام دارند.

انتظار می‌رود کارخانه جدید TSMC در آریزونا در سال 2024 افتتاح شود. در ابتدا انتظار می‌رفت کارخانه روی تولید تراشه‌های 5 نانومتری تمرکز کند، اما اخیراً گزارش شده است که کارخانه به جای آن از فرآیند 4 نانومتری استفاده خواهد کرد. این فناوری از برنامه های اعلام شده اپل برای انتقال به 3 نانومتر در سال 2023 عقب است، اما این شرکت بدون شک تا چندین سال دیگر به استفاده از تراشه های 4 نانومتری و 5 نانومتری در برخی از محصولات خود ادامه خواهد داد.

کوک ادامه داد که اپل قصد دارد در چند سال آینده به همکاری با TSMC ادامه دهد زیرا این شرکت “ریشه‌های جدید و عمیق‌تری در آمریکا دارد”. او پیشرفت اپل سیلیکون در چند سال گذشته را تبلیغ کرد و گفت: “هیچ زمینه ای وجود ندارد که نوآوری تاثیر بیشتری نسبت به سیلیکون اپل داشته باشد.”

این یک لحظه فوق العاده معنادار است. این فرصتی برای ایالات متحده است تا دوره جدیدی از تولید پیشرفته را آغاز کند. این فرصتی برای ایجاد مشاغل با فناوری پیشرفته آمریکایی است. مشاغل آینده، مشاغلی که می توانند آینده ما را مشخص کنند. ایالات متحده بر این ایده بنا شد که یک ایده عالی می تواند جهان را تغییر دهد. این مکانی الهام گرفته از نبوغ و جاه طلبی، خلاقیت و بینش است. این زمین حاصلخیزترین زمین برای نوآوری است.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید: