ثبت اختراع اپل صفحه کلیدهای مک بوک آینده را با کلیدهایی با نور پس زمینه که می توانند نمادهای مختلف را به صورت پویا نمایش دهند، تصور می کند

در برخی از تجسم‌ها، منابع نور یا نمایشگرها ممکن است شامل مجموعه‌ای از LED‌ها مانند نمایشگری با استفاده از میکرو LED یا پیکسل‌های OLED باشند. سوراخ‌های موجود در کلیدها می‌تواند از نظر تعداد با پیکسل‌های نمایشگر مطابقت داشته باشد، به‌طور مثال، هر پیکسل نمایشگر بتواند نور یک سوراخ را تامین کند. به این ترتیب، نمایشگرها/منابع نور را می توان برای تولید حروفی که بین اشکال، حروف، رنگ ها، نمادها، انیمیشن ها، زبان ها و سایر ویژگی های مختلف قابل تغییر یا تنظیم هستند، کنترل کرد.

با استفاده از این ساختار، کلیدهای صفحه کلید را می توان با موادی که معمولاً در کلیدهای صفحه کلید معمولی استفاده نمی شود، مانند فلزات، از جمله آلومینیوم، ساخت. در نتیجه، کلیدهای صفحه کلید ممکن است سطوح بالایی داشته باشند که با ظاهر سطوح کیبورد اطراف کلیدها مطابقت داشته باشد. ممکن است سطوح فلزی نیز داشته باشد.

با این حال، هنگامی که صفحه کلید فعال می شود، به دلیل نوری که از زیر سطوح بالای کلیدها از طریق کلاهک ها ساطع می شود، علامت های حروف برای هر یک از کلیدها روی کلیدها ظاهر می شود. ممکن است به دلیل وجود منابع نوری یا نمایشگرهای جداگانه که روی یا زیر هر یک از کلاهک‌های کلید قرار گرفته‌اند، حروف‌های حروف شناور به نظر برسند. بنابراین هر نوری که از منابع نوری یا صفحه‌نمایش ساطع می‌شود، در مقایسه با صفحه‌کلیدهای معمولی که در آن نور معمولاً بین کلیدهای مجاور جریان می‌یابد یا بین کلیدها یا زیر آن‌ها قابل مشاهده است، می‌تواند از بالای کلیدها برای تولید حروف نشان داده شود.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

در مورد این ایده چه فکری می کنید؟ آیا دوست دارید اپل در آینده چنین چیزی را اجرا کند؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

همانطور که توسط اپل بدیهی است، پتنت منتشر شده در این هفته کار اپل را برای حل این مشکلات ارائه می دهد. این شرکت صفحه کلیدی را در نظر می گیرد که در آن هر کلید دارای سوراخ هایی در لایه های بالا و پایین است. نور پس‌زمینه زیر صفحه‌کلید می‌تواند به‌طور هوشمندانه هر کلید را برای نشان دادن نمادها و حروف مختلف روشن کند.

اپل توضیح می دهد: با استفاده از این ساختار، کلیدهای صفحه کلید را می توان با موادی که معمولاً در کلیدهای صفحه کلید معمولی استفاده نمی شود، مانند فلزات، از جمله آلومینیوم، ساخت. در نتیجه، کلیدهای صفحه کلید ممکن است سطوح بالایی داشته باشند که با ظاهر سطوح کیبورد اطراف کلیدها که ممکن است سطوح فلزی نیز داشته باشند، مطابقت داشته باشد.

در حال حاضر، صفحه کلیدهای مک بوک اپل دارای فناوری نور پس زمینه هستند که صرفاً برای قابل مشاهده کردن کلیدها در محیط های تاریک وجود دارد. خود کلیدها از برچسب های از پیش چاپ شده استفاده می کنند که به این معنی است که ثابت هستند و قابل تغییر نیستند و به طور بالقوه در معرض ساییدگی و پارگی با استفاده طولانی مدت هستند.

آنچه این درخواست ثبت اختراع اپل توصیف می کند کاملاً مبتکرانه است. همانطور که از تلاش‌های گذشته اپل برای تغییر فناوری‌های صفحه کلید آموخته‌ایم، انجام این کار آسان نیست. اگر اپل بخواهد چیزی شبیه به این را در مک‌بوک‌های آینده پیاده‌سازی کند، باید این کار را به گونه‌ای انجام دهد که آشنایی و قابلیت اطمینان طراحی‌های صفحه‌کلید موجود را مختل نکند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


این پتنت سناریوی دیگری را نیز تصور می کند که در آن منبع نور “آرایه ای از LED ها مانند صفحه نمایش با استفاده از پیکسل های میکرو LED یا OLED” است. این یک پیاده سازی پیشرفته تر از یک ایده مشابه، با کنترل های اضافی، گزینه های سفارشی سازی، و انعطاف پذیری کلی خواهد بود.

درخواست ثبت اختراع توضیح می دهد:

شانس را دنبال کنید: توییتراینستاگرام و ماستودون

پرونده اپل همچنین شامل تصاویری است که نمونه هایی از نحوه عملکرد آن را نشان می دهد:

گرفتن 9to5Mac



[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

مانند همیشه در مورد درخواست های ثبت اختراع اپل، مهم است که به یاد داشته باشید که این شرکت دائماً در حال بررسی فناوری های جدید است. درخواست های ثبت اختراع به طور منظم ثبت می شوند و اپل ایده های بی شماری دارد که هرگز به چشم نمی آیند (اغلب به دلایل خوب).

این درخواست ثبت اختراع در 10 ژوئن 2021 ثبت شد و امروز عمومی شد. این اختراع به شروان بهارادواج، مدیر طراحی تولید که بیش از 10 سال در اپل کار کرده است، منتسب است. مسئولیت های او شامل طیف وسیعی از “عملیات محصول جدید” از جمله طراحی مفهومی و نمونه سازی است.

یک درخواست ثبت اختراع جدید که این هفته توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده منتشر شد، تلاش های اپل برای گسترش فناوری صفحه کلید مک بوک را برجسته می کند. ظاهراً این شرکت در حال پیشرفت فناوری نور پس‌زمینه صفحه‌کلید موجود است تا کیبوردهای آینده بتوانند نمادهای مختلفی را بسته به زمینه نمایش دهند.