جستجوی اپل می تواند بخشی از “جنگ خاموش” علیه گوگل باشد

در حالی که شرکت‌ها در حال حاضر می‌توانند همه این کارها را به صورت رایگان انجام دهند، اما تمام ویژگی‌های اپل در حال آماده‌سازی برای تبدیل آن به یک سرویس بالقوه درآمدزا است – که بیشتر این درآمد جایگزین پولی است که شرکت‌ها در حال حاضر با Google خرج می‌کنند.

یک “جنگ خاموش” سه مرحله ای با گوگل

کونیگ می‌گوید: «اگر اپل می‌توانست چیزی بسازد که اساساً به خوبی «گوگل کلاسیک» بود – گوگل در حدود سال 2010 زمانی که یک موتور جستجوی ساده بود که کمتر برای درآمد تبلیغاتی بهینه‌سازی شده بود – مردم ممکن است آن را ترجیح دهند.

شبکه تبلیغاتی اپل

این FT راه اندازی Business Connect در Apple Maps را به عنوان یک چالش مستقیم برای Google توصیف می کند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. ذیل.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

اگرچه این یک شایعه طولانی مدت است، اما سوال بزرگ همیشه این بوده است که آیا اپل می خواهد وارد تجارتی شود که در حال حاضر نسبتاً مبهم است؟ مدل کسب‌وکار Google به شدت بر توانایی ارائه تبلیغات شخصی‌سازی شده متکی است که تاریخچه جستجو و مرور وب ما را منعکس می‌کند. این چیزی است که اپل آن را بیش از حد مداخله جویانه می داند و به دنبال جلوگیری از ابتکاراتی مانند شفافیت ردیابی اپلیکیشن است.

این FT این مقاله با این پیشنهاد آغاز می شود که اپل هنوز با انگیزه “جنگ گرما هسته ای” استیو جابز که هنگام راه اندازی اندروید شروع کرد و گوگل را به کپی برداری از iOS متهم کرد. این روزها واقعاً انگیزه معتبری نیست، و ایده سرویس جستجوی اپل یکی از مواردی است که سال‌هاست وجود داشته است، نه چیز جدیدی.

گوگل در حال حاضر بر تبلیغات آنلاین تسلط دارد، اما مدل کسب‌وکار آن برای به حداکثر رساندن استفاده از داده‌های شخصی برای فروش تبلیغات شخصی‌شده، نه تنها از سوی اپل، بلکه از سوی قانون‌گذاران نیز در معرض تهدید فزاینده‌ای قرار دارد. در این ماه، این شرکت یک پرونده 23 میلیون دلاری را به دلیل اشتراک‌گذاری غیرقانونی داده‌های جستجو با تبلیغ‌کنندگان حل و فصل کرد، و همین دیروز وزارت دادگستری ایالات متحده برنامه‌هایی را برای «برگرداندن انحصار گوگل بر [advertising] بازار.”

علاوه بر کمک به کسب‌وکارها در مدیریت نمایشگر خود در نقشه‌های اپل، Business Connect همچنین برای سازماندهی نحوه نمایش اطلاعات کسب‌وکار در پیام‌ها، کیف پول، سیری و سایر برنامه‌های اپل کار خواهد کرد. همچنین روش جدیدی برای کسب‌وکارها وجود دارد تا تبلیغات، تخفیف‌ها، پیشنهادهای فصلی و موارد دیگر را برجسته کنند.

این شرکت، کیت ویزبورگ، مدیر سابق گوگل و یوتیوب را برای نقشی که به عنوان “پیشرو در طراحی پیچیده ترین و دوستدار حریم خصوصی پلتفرم سمت تقاضا (DSP) ممکن توصیف می شود، استخدام کرده است.” DSP ابزار واحدی است که به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تبلیغات را در چندین صرافی خریداری کنند.

گرفتن 9to5Mac

گمان می‌رود که پرداخت گوگل در سال اول از 1 میلیارد دلار شروع شده باشد و در سال گذشته به 18 تا 20 میلیارد دلار افزایش یافته است، با پرداخت حتی بزرگ‌تر در سال جاری.

با این حال، یک پیشرفت بسیار اخیر وجود دارد که نشان می دهد اپل در حال آماده شدن برای مقابله بیشتر با گوگل است: راه اندازی اپل Business Connect در اوایل این ماه.

جاش کونیگ، مدیر ارشد استراتژی در Pantheon، یک پلت فرم عامل وب سایت، گفت که اپل می تواند به سرعت سهمی از سهم 92 درصدی گوگل از بازار جستجو را به خود اختصاص دهد، زیرا هیچ یک از گوگل را به تنظیمات پیش فرض برای 1.2 میلیارد کاربر آیفون تبدیل نمی کند.

سال‌ها است که گفته می‌شود که سازنده آیفون بی‌صدا روی یک سرویس جستجوی اپل کار می‌کند تا با گوگل رقابت کند. این ایده امروز به اخبار بازگشته است و گزارشی حاکی از آن است که می تواند بخشی از یک “جنگ خاموش” سه بخشی علیه گوگل باشد.

Business Connect با استفاده از سیستم عامل اپل برای ارائه ویژگی های منحصر به فرد به کاربران iOS، مانند ادغام یکپارچه با Apple Pay یا Business Chat، یک ابزار چت مبتنی بر متن برای تجارت، فراتر می رود.

این فایننشال تایمز پیشنهاد می کند که Business Connect می تواند بخشی از یک رویکرد سه بخشی برای رقابت با Google باشد:

  • نقشه های اپل (از جمله Business Connect)
  • جستجوی اپل
  • یک شبکه تبلیغاتی اپل

نقشه های اپل با Business Connect

اپل به تدریج تجارت تبلیغاتی خود را در طول سال ها رشد داده است، از جمله گسترش گسترده تبلیغات اپ استور. یک استخدام برجسته نشان می دهد که اپل در حال بررسی ساخت شبکه تبلیغاتی خود است – در رقابت مستقیم با گوگل، اما به شکلی سازگار با حریم خصوصی.

این یک چالش مستقیم برای Google Maps است که با پلتفرم توصیه‌های Yelp برای ارائه اطلاعات مشابه و کسب درآمد از هزینه‌های تبلیغات و ارجاع همکاری می‌کند.

تحولات اخیر از این ایده حمایت می کند که شرکت کوپرتینویی در حال آماده شدن برای مقابله با گوگل به روشی بسیار مستقیم تر از آنچه تاکنون بوده است را پشتیبانی می کند.

پس زمینه جستجوی اپل

با این حال، یک استراتژیست بر این باور است که اپل می‌تواند با استفاده از موتور جستجوی خود بدون تبلیغات شخصی‌سازی شده، ضربه مالی را تحمل کند.

با این حال، نمی توان انکار کرد که اپل تجارت تبلیغاتی خود را به میزان قابل توجهی طی سال گذشته یا بیشتر افزایش داده است، و به نظر می رسد Business Connect به وضوح به جاه طلبی های بسیار بیشتری در این زمینه اشاره می کند. پیشنهاد شغلی برای موقعیت ویزبورگ نیز مشخص شده است خیلی صریح که اپل قصد دارد شبکه تبلیغاتی گسترده تری ایجاد کند.

گوگل مدت هاست که سالانه میلیاردها دلار به اپل پرداخت می کند تا موتور جستجوی پیش فرض سافاری باشد. به عبارت دیگر، موتور جستجویی است که زمانی استفاده می شود که شما به سادگی عبارت جستجوی خود را در آدرس ترکیبی/نوار جستجو تایپ می کنید. این امر ترافیک را به سمت گوگل هدایت می کند که از فروش تبلیغات در نتایج جستجو سود می برد.

با این حال، اپل از موتورهای جستجوی دیگری مانند بینگ مایکروسافت در پس زمینه برای جستجوهای سیری استفاده می کند. همچنین از مدت ها قبل گفته شده است که جستجوهای Siri و Spotlight تا حدی توسط موتور جستجویی توسعه یافته توسط خود اپل انجام می شود. این ایده با خرید گاه به گاه شرکت های تحقیقاتی مانند Topsy Labs و Laserlike تقویت می شود.

هیچ‌وقت زمان بهتری برای یک شرکت آگاه به حریم خصوصی وجود نداشته است که با گوگل روبه‌رو شود، و هیچ کس بهتر از اپل برای انجام این کار موقعیتی ندارد.

اپل امروز ابزار جدیدی را برای مشاغل در هر اندازه راه اندازی کرد تا به آنها کمک کند “نقشه های موقعیت مکانی خود را ادعا کنند و نحوه نمایش اطلاعات کلیدی را برای بیش از یک میلیارد کاربر اپل شخصی سازی کنند.” […]

با این حال، تا همین اواخر، هیچ نشانه ظاهری از پیشرفت وجود نداشت، و کارشناسان پیشنهاد می‌کردند که خدمات جستجوی اپل هنوز سال‌ها باقی مانده است.

اپل BusinessConnect

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی