خرید یک مک بوک پرو M1X 16 اینچی به ضرر است و من نمی توانم صبر کنم

[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی

البته، این ماهیت ویدیو است، و نگهداری بیش از یک یا دو پروژه در فضای ذخیره سازی محلی هرگز واقع بینانه نخواهد بود، اما من کمی فضای خالی می خواهم. من انتظار دارم از یک فیلم یک دقیقه ای به جایی در محدوده 10-20 دقیقه بروم، که به این معنی است که فیلم خام بسیار بیشتری روی دستگاه من باقی می ماند در حالی که من روی آن کار می کنم. می‌توانستم روی پراکسی‌ها کار کنم، اما این هنوز مرا مجبور به سفر می‌کند: اینکه تا زمانی که به خانه برسم فقط به درایوهای خارجی تکیه کنم، بسیار عصبی‌ام می‌کند. بنابراین من مقدار مناسبی از فضای ذخیره سازی داخلی می خواهم. هک، من حتی 8 ترابایت می روم اگر از آستانه عقل من عبور نمی کند.

اما هنوز نمی توانم صبر کنم.

از آنجا که، وارد فیلمبرداری شدم. چند هفته پیش، متوجه شدم که هنگام استفاده از مک، توپ های ساحلی زیادی دریافت می کنم، و یک بررسی سریع دلیل آن را نشان داد: تقریباً فضای ذخیره سازی من تمام شده بود! این کاملاً به دلیل ویدیو بود و فقط نتیجه آن بود دو فیلم کوتاه میکرومقداری قرقره های مدل سازیو یک ویدیو رقص. مجبور شدم به سرعت همه چیز را به جز فیلم نهایی در درایوهای خارجی تخلیه کنم.

برگشت: آنتونیو دی روزا

فروش زودهنگام آنها به معنای هزینه نسبتاً بالاتر مالکیت است، زیرا بیشترین استهلاک زمانی رخ می دهد که با دستگاه زیر بغل خود از فروشگاه اپل خارج می شوید و این ضرر اولیه در دوره کوتاه تری مستهلک می شود. آخرین بار برای من این اتفاق افتاد و فروش یک دستگاه 2019 در سال 2021 منجر به هزینه بیشتر مالکیت حتی بدون فاکتور سوم خواهد شد.

اما عامل سوم، ضربه احتمالی بیشتر به ارزش فروش مجدد ماشین اینتل است که ناگهان به فناوری نسل بعدی تبدیل شود. تمام عملکرد و عمر باتری اضافی که از دستگاه جدید انتظار دارم، باعث می‌شود که نسخه دو ساله اینتل بدتر از آن چیزی که بدون مقایسه داشته باشد به نظر برسد.

من انتظار دارم که این یک ارتقاء بسیار گران قیمت باشد، به سه دلیل…

بنابراین هزینه خرید پیکربندی MacBook Pro M1X 16 اینچی را که قصد خرید آن را دارم، جمع کنید. استهلاک نامتناسبی که با فروش زودهنگام متحمل خواهم شد. و “چه کسی یک ماشین اینتل در سال 2021 می خواهد؟” اثر… در مجموع، این ارتقاء بسیار گرانی خواهد بود.

البته، نگرانی آزاردهنده این است که آیا دفعه بعد موفق می شوم به چهار ضربه بزنم یا اینکه اپل قبل از آن چیز متقاعد کننده دیگری را حذف خواهد کرد. با این حال، من شک دارم که نه. انتقال از اینتل به اپل سیلیکون نوعی تغییر عظیم است که هر ده یا دو سال یک بار اتفاق می افتد. من مطمئن هستم که هر سال شاهد پیشرفت های جالبی خواهیم بود، اما این تغییرات تدریجی خواهد بود، نه انقلابی.

در اینجا یک توپ منحنی وجود داشت: مسائل مربوط به قابلیت اطمینان. در سال 2019 به این فکر کردم که آیا مطمئن‌ترین دوره، فروش کمتر از سه سال است، بنابراین دستگاه برای تمام مالکیت من در AppleCare بود. اما به نظر می رسد اپل اکنون AppleCare را به عنوان یک اشتراک دائمی قرار می دهد، بنابراین تا زمانی که به بریتانیا می آید، قابلیت اطمینان دیگر عاملی نیست.

دوم، این واقعیت است که من زودتر از حد معمول در حال ارتقاء سطح هستم. از لحاظ تاریخی، من تمایل داشتم که مک هایم را برای چهار تا پنج سال نگه دارم. در پایان آن زمان، من معمولاً توانستم آنها را با 30-40٪ قیمت خرید بفروشم. اگر قیمت خرید 4000 دلار، دوره مالکیت چهار ساله و ارزش فروش مجدد 35 درصد را در نظر بگیریم، این بدان معناست که هزینه مالکیت حدود 650 دلار در سال یا کمی بیش از 50 دلار در ماه است.

اول، و واضح‌تر از همه، قیمت خرید. با نگاهی به مدل فعلی اینتل، هزینه مدل پایه با گزینه رم متوسط ​​و فضای ذخیره سازی 4 ترابایت (در مورد آن بیشتر) بیش از 4000 دلار است. بعید است که نسخه M1X ارزان تر باشد.

البته، برخی فکر می کنند که من دیوانه خرید 4 ترابایت فضای ذخیره سازی هستم. برای آخرین بار این را جواب دادم:

اولاً، ما هنوز با دنیای همیشه متصل فاصله داریم. وای فای کافی شاپ، سفر با هواپیما و قطار [mean] من دوست دارم وسایل زیادی را روی لپ تاپم حمل کنم […] من متوجه شدم که تنها چیز قابل پیش بینی در مورد آنچه که ممکن است بخواهم به آن دسترسی داشته باشم این است که اگر در حافظه داخلی من نباشد، در مقطعی آرزو می کنم که ای کاش چنین بود!

در هر صورت، من از روز اول مال خود را خواهم خرید – شما چطور؟ لطفا برنامه های خود را در نظرات به اشتراک بگذارید.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

از زمانی که دیدیم دستگاه 13 اینچی از نظر عملکرد و عمر باتری چقدر جذاب است، منتظر مک‌بوک پرو 16 اینچی M1X بودم. اگر آخرین شایعه درست باشد و به قفسه های WWDC برسد، ممکن است زمان زیادی برای صبر نداشته باشم.

از نظر طول عمر، من انتظار دارم که یک MacBook Pro M1X 16 اینچی با 32 گیگابایت رم برای همان نوع عمر مفیدی که ماشین‌های اینتل قبل از انتقال به Apple Silicon از آن برخوردار بودند، خوب باشد. آنها را یک شبه منسوخ کنید. یک مک معمولاً 8-10 سال عمر مفید دارد و حتی برای یک تکنسین برای 4-5 سال احساس قدیمی بودن نمی کند. من انتظار ندارم که تغییر کند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای من، دو سوال باقی مانده این است… اول، آیا شایعات مربوط به اعلام WWDC درست است؟ دو، اگر چنین است، آیا تقریباً برای دسترسی فوری خواهد بود یا بیشتر یک هشدار است، مانند اعلام مک پرو در سال 2019؟