داستان MIUI شیائومی چیست؟ 9to5mac Farsi

برای مثال گوشی شیائومی ردمی K40 پرو پلاس دارای یک پردازندهی اسنپدراگون ۸۸۸ است. در عینحال باتریهای قدرتمند و با قدرت شارژ فوق سریع را میتوان در گوشیهای پرچمدار شیائومی از سری Mi دید که این ویژگی اغلب در گوشیهای رقیب کمتر بهچشم میخورد.دیگر سری گوشیهای شیائومی شامل گوشیهای Redmi هستند که میانرده های اقتصادی و نسبتا قدرتمند شیائومی را تشکیل میدهند. قابلیت شخصی سازی و مدیریت اپلیکیشنها در این گوشی با پیشرفت روبهرو بوده و حتی امکان قفل کردن برنامهها با کد پین یا حتی اثرانگشت نیز برای کاربران فراهم آمده است. البته همانطور که اشاره شد، شیائومی کنترل کامل اپلیکیشنها را در اختیار کاربر قرار داده و مدیریت آن ها را سادهتر کرده است. شرکت بزرگ شیائومی در ده سال اخیر پیشرفت بسیار زیادی داشته و موفق شده است دو پارامتر کیفیت بالا و قیمت مناسب را در کنار هم قرار دهد. شرکت هواوی Huawei در یک سال اخیر با عرضه گوشی های ارزان قیمت تونسته سهم قابل توجهی از بازار گوشی موبایل رو به خودش اختصاص بده . هواوی در طراحی و ساخت این گوشی سنگ تمام گذاشته و به واقع با در دست گرفتن این گوشی حس فوق العاده استفاده از یک گوشی لوکس به مصرف کننده منتقل میشود.

استقبال زیاد کاربران گوشی شیائومی ردمی نوت 8 در جهان و به ویژه در ایران، خیلی زود این گوشی را به یکی از پرفروشترین گوشیهای کمپانی شیائومی در کشورمان بدل کرد. همچنین نمایشگر کوچکی که در کنار لنزهای دوربین پشتی تعبیه شده، سلفی گرفتن با این دوربین را بسیار راحتتر کرده است. شارژ منظم تلفن شما میتواند یک تهدید باشد و هنگامی که مجبور هستید ساعتها برای شارژ کامل منتظر بمانید، بسیار ناامیدکننده است. حتی ال سی دی و قاب هم برای گوشی جدیدی که آسیب دبده موجود نیست. از نسبت اندازه صفحه نمایش که بگذریم، گوشی سونی اکسپریا 1 یک گوشی تمامعیار است.

با نصب کارت حافظه microSD» میتوان 256 گیگابایت فضای اضافی در اختیار داشت. این گوشی قابلیت نصب دو سیمکارت را دارد و البته شیار دوم سیمکارت برای کارت حافظهی جانبی مورد استفاده قرار میگیرد و این یعنی اگر میخواهید از کارت حافظه استفاده کنید باید قید سیمکارت دوم را بزنید. اخیرا شیائومی با فست شارژ 120 واتی خود ظرف 15 دقیقه گوشی شما را از 0 به 100 میرساند، البته هنوز استفاده از این تکنولوژی همه گیر نشده است و زمان بیشتری نیاز دارد. شرکت شیائومی به عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح گوشی هوشمند شناخته شد و در ابتدا با رشد سر سامآور خود بازار کشور مادرش یعنی چین را به کنترل محصولات خود درآورد و با گسترش در بازارهای کشورهایی مثل هند و مالزی پیشرفتش چند برابر شد. ما به گوشی موبایل به چشم دفتر ثبت خاطرات نگاه میکنیم بنابراین زمان خرید گوشی موبایل فاکتورهای بسیاری را از جمله مهمترین آنها یعنی به قیمت گوشی توجه داریم. برخی کاربران سامسونگ از یک پسوورد یا الگوی پیچیده برای محافظت از اطلاعات خود استفاده می کنند تا دیگران به راحتی نتوانند به اطلاعات آنها دسترسی داشته باشند.

از نظر نرمافزار دوربین ، این گوشی کمی ایراد دارد. 3840 پیکسل به همراه تراکم پیکسلی 642ppi دارد. این نکته نیز شایان ذکر است که نمایشگر این گوشی با بهرهمندی از تراکم پیکسل 409 پیکسل بر اینچ، تصاویری شارپ و واضح را به نمایش گذاشته و با وجود تولید 430 نیت نور، زیر نور مستقیم خورشید نیز شما را با مشکل مواجه نخواهد کرد. با این توصیفها میتوان گفت که از نظر کارایی دوربین و کیفیت عکسبرداری ، سونی یک گوشی تمامعیار را عرضه کرده است. باتری های به کار رفته در گوشی شیائومی قابلیت شارژ سریع داشته و علاوه بر آن برای کار مداوم و طولانی مدت بسیار مناسب اند. این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت گوشی شیائومی به اندازه ای مناسب است که با هزینه ی آن تنها می توانید گوشی هایی با امکانات خیلی کمتر از شیائومی را خریداری کنید.

سونی سرانجام تغییر رویه داد و خود را بیشتر با گوشیهای جدید و تکنولوژیهای مدرن مثل دوربینهای چندگانه و صفحه نمایش سایت 9to5mac متفاوت وفق داد. Xiaomi متعهد به نوآوری مداوم و تمرکز بی رویه بر کیفیت و کارآیی است.این شرکت محصولات شگفت انگیز و با قیمت های صادقانه می سازد تا همه مردم دنیا از طریق فناوری نوآورانه بتوانند از زندگی بهتری برخوردار شوند. با این همه گوشی های اپل به دلیل امکانات زیاد و طراحی بینظیر طرفداران خاص خود را دارند. اپلیکیشن دیگری که روی این گوشی موجود است، Game Enhancer بوده که به کاربر اجازه میدهد در زمان بازی یک سری گزینهها مثل تنظیم نور گوشی را تغییر دهید و یا از صفحه نمایش فیلمبرداری کنید، البته با این اپلیکیشن میزان مصرفی باتری در هنگام بازی نیز به میزان چشمگیری کاهش پیدا میکند. شما میتوانید در زمان فیلمبرداری با سونی اکسپریا 1از لنز تله به لنز اصلی تغییر دوربین دهید. این برند پرکار معروف و معتبر جهانی، در این زمان 5 مدل از جدیدترین گوشی های شیائومی را به بازار معرفی نمود. حافظه داخلی این گوشی نیز 128 گیگابایت است که برای بسیاری این فضا نیز بیشازاندازه نیز هست. این مد یکی از اپلیکیشن های موجود پیشفرض روی گوشی سونی اکسپریا 1 است.

اکنون هوآوی توانسته زنجیره و نمایندگیهای خود را در سراسرجهان گسترش دهد به طوری که دیگر نمیتوان هوآوی را تنها یک کمپانی صرفاً چینی دانست.اکنون هم در زمینه تولید گوشیهای میانرده و هم در زمینه تولید گوشیهای پرچمدار حرفهای زیادی برای گفتن دارد؛ اما در مجموع قیمت گوشی هواوی در مقایسه با برندهای دیگری مثل گوشی شیائومی و گوشی سامسونگ,گوشی اپل, نوکیا, ریلمی, اچ تی سی و ایسوس بسیار مقرونبهصرفهترست. گوشی شیائومی تمام امکاناتی که یک گوشی حرفه ای باید داشته باشد را دارا است. هرچند که سونی اسلات کارت حافظه میکرو اس دی را نیز برای آن دسته که میخواهند فضای بیشتری روی گوشی خود داشته باشند جایداده است.

هرچند گلکسی اس 10 پلاس و آیفون ایکس اس مکس در این زمینه موفقتر هستند. البته تصویر گرفتهشده در دید شب تفاوت چندانی با گلکسی اس 10 پلاس و آیفون ایکس اس مکس ندارد.البته مد حالت شب مجزا نیز روی دوربین موجود نیست، اما سونی بدون وجود این مد نیز میتواند تصاویر مناسبی ارائه دهد. سیستم فیلمبرداری این گوشی به نوع خود عالی است و نهتنها از نظر کیفیت تصاویر بلکه از نظر کیفیت صدای استریو ضبطشده در حد بسیار مناسبی خواهد بود. ویدیوهای HDR نیز روی این گوشی کیفیت بسیار مناسبی دارند، هرچند که تصاویر فیلمبرداری شده روی این گوشی در برخی از شبکههای اجتماعی پشتیبانی نمیشود. سیستم عامل ردمی نوت 8، نسخه 9.0 اندروید بوده و شیائومی نسخه 10.3.3 از رابط کاربری ویژهاش یعنی MIUI را نیز برای این گوشی در نظر گرفته است. گوشی شیائومی به عنوان یکی از پر فروش ترین محصولات شیائومی در کشور ایران توانسته بخش اعظم بازار گوشی ایران را به خود اختصاص دهد.

علاوه بر این، رابط کاربری MIUI در گوشیهای شیائومی، تا حدی یادآور رابط کاربری iOS است. با توجه به اهمیت تحقیقات در خرید بهترین گوشی های میان رده و اقتصادی، اگر قصد خرید گوشی شیائومی را دارید، بهتر است پیش از هرگونه اقدامی، در مورد برند گوشی، عوامل تاثیر گذار بر قیمت گوشی شیائومی، بهترین مدلهای موجود در بازار، طول عمر باطری و موارد مشابه دیگر، اطلاعات کاملی کسب کنید. خود عبارت MI، به گفتهی شیائومی نام اختصاری Mobile Internet است و همچنین این شرکت گفته که این عبارت معانی پنهان دیگری هم دارد. قیمت گوشی سونی اکسپریا 1 در حدود 949 دلار است و گلکسی اس 10 پلاس تنها 50 دلار ارزانتر از این گوشی است، که به نظر من با وجود صفحه نمایش 4K این گوشی ارزش خرید بیشتری دارد. سونی اکسپریا 1 بیشتر از 3300 میلیآمپر ساعت ظرفیت باتری دارد. وان پلاس 7 پرو دارای یک باتری 4000 میلیآمپر ساعت و گلکسی اس 10 پلاس نیز دارای یک باتری 4100 میلیآمپر ساعت است. حالت برست مد نیز کمک میکند تا در کسری از ثانیه بتوانید فوکوس کرده و تصاویر عالی ثبت کنید. روشنایی بسیار بالا، کنتراست عالی و طراوت رنگها از جمله ویژگیهای نمایشگر اولد است و عموما این نمایشگرها خوانایی بیشتری در فضای باز نیز ارائه میکنند.

تنها نکتهای که در خصوص رابط کاربری این گوشی چندان جالب به نظر نمیرسد، حجم زیاد اپلیکیشنهای پیشنهادی این گوشی است که شاید برای عدهای آزار دهنده باشد. در پنل پشتی این گوشی دوربین اصلی دوگاه با حسگرهای 12 و 16 مگاپیکسلی قرار دارد. روی این گوشی به سرعت میتوانید بین برنامههای جابهجا شوید بدون این که زره ای لگ و یا لیتنسی به گوشی وارد شود. گوشی سونی اکسپریا 1 اولین گوشی است که با صفحه نمایش 4K اولد وارد بازار میشود. استفاده از باتری کپی و یا فیک شیائومی آسیب جدی به گوشی شما وارد خواهد کرد. گوشی های شیائومی در کشور چین بدون سرویسهای گوگل و با انواع نرمافزارهای کاربردی مخصوص کاربران چینی عرضه میشود. از نظر عمر باتری این گوشی به طور میانگین 7 ساعت و 10 دقیقه دوام میآورد، گلکسی اس 10 پلاس 7 ساعت و 59 دقیقه و وان پلاس 7 پرو چیزی در حدود 9 ساعت! به هر حال، این گوشی هواوی P30 Pro از بسیاری جهات ارتقا یافته است، با دوربین چهار لنز، عمر خارق العاده باتری 4200 میلی آمپر ساعتی آن، و طراحی شیک، با شیشه خمیده در هر چهار لبه جلویی فوق العاده است. باتری های کپی ویا فیک علاوه بر عمر کوتاه تر اسیب جدب به گوشی شما وارد می کند.

بدون شک دوربین این گوشی و کیفیت تصویری که ارائه میدهد یکی از بزرگترین نقاط قوت ردمی نوت 8 به حساب میآید. این برند محصولات میان ردهی دیگری مثل پوکو ایکس ۳ و پوکو اف ۳ نیز وارد بازار کرده است. گوشی های عرضه شده از سری A را میتوان پرفروشترین گوشی های سامسونگ دانست که اغلب مدلهای این سری در لیست بهترین گوشی تا 10 میلیون قرار میگیرند؛ سامسونگ با عرضه این سری قابلیتهای کاربردی را با قیمت مناسب به صورت همزمان در اختیار کاربران قرار داد و این امکان را فراهم ساخت تا افرادی که قصد ندارند تا بودجه گزافی را در حد پرچمداران برای خرید گوشی موبایل صرف کنند نیز بتوانند انتخاب رضایت بخشی داشته باشند. یکی از ترفند های جالب و قابلیت های مخفی گوشی هوآوی این است که هنگام تماس با قابلیت MeeTime میتوانید نمایشگر خود را به اشتراک بگذارید.

نمیتوان گفت که این گوشی دوربین سلفی فوقالعادهای دارد اما در حالت HDR تصاویر باکیفیتتر و بهتری را ثبت میکند. اگر به دنبال خرید گوشی های گران قیمت این برند هستید، فرصت را از دست ندهید و جدیدترین گوشی شیائومی یعنی می 10 تی پرو که نزدیک به 20 میلیون تومان قیمت دارد را انتخاب کنید. لازم به ذکر است، شیائومی در زمینه تولید گجتها نیز بسیار فعال است این شرکت توانست طی این چند ساعت حدود 77000 گجت هوشمند خانگی، 247000 سیم سیار، 208000 دستبند سلامتی Mi Band و 38000 تلویزیون هوشمند را به فروش برساند که البته هیچ کدام از این آمارها رکورد شکن نبودند. رکورد قبلی در اختیار یکی از وبسایتهای زیر مجموعه شرکت علی بابا بود که سال ۲۰۱۴ توانسته بود در مدت ۲۴ ساعت، ۱۸۹۴۸۶۷ گوشی بفروشد. در کنفرانس خبری جدیدی، یو چنگدونگ (Yu Chengdong)، مدیر عامل شرکت هواوی، گفته است که گوشی میت 40 اولین تلفن همراه هوشمندی خواهد بود که قابلیت ذخیره و استفاده از ارز دیجیتال ملی چین به نام یوان دیجیتال را درون یک والت سخت افزاری جای داده است. گرچه استفاده همزمان از اپلیکیشنهای مختلف برای پردازنده این گوشی به سادگی و بدون افت عملکرد ممکن است، اما اگر قصد خرید گوشی شیائومی را دارید و از علاقهمندان به بازی و گیمینگ هستید احتمالاً می نوت 9 پرو مکس انتخاب مناسبتری برایتان خواهد بود.

شیائومی قابلیت شارژ سریع 18 واتی را نیز برای نوت 8 در نظر گرفته که شارژ صفر تا صدی در طی 2 ساعت را برای این گوشی ممکن کرده. طراحی جذاب و منحصر به فرد، سنسور قوی اثر انگشت، CPU قدرتمند و عمر بالای باتری گوشی شیائومی، علت تمایل گسترده ی مردم به خرید این گوشی ها است. البته عدم استفاده از شارژ سریع بیشتر به خاطر سلامت نگهداشتن باتری و افزایش عمر آن در نظر گرفتهشده است. در جامعه ای که اغلب افراد، بیشتر ساعات عمر خود برای انجام کار و فعالیت های روزمره در خارج از منزل می گذرانند، داشتن یک موبایل برای مکالمات جزو ضروریات است.

به جای کاور پشتی خمیده که در گوشی اکسپریا XZ3 دیده بودیم، حالا این بخش از یک تکه مقاوم شیشهای ساختهشده همچنین این که از لبههای موجود روی XZ3 نیز در این گوشی صرف نظر شده است تا سیستم سینماتیک گوشی دچار خدشه نشود. روی این گوشی دکه خاموش و روشن کردن از حسگر اثرانگشت به صورت مجزا ساختهشده . خاموش و روشن کردن گوشی، راه اندازی مجدد، ویروس کشی، ریست فکتوری و اصلاح تنظیمات ویبره، مهم ترین اقداماتی هستند که برای تعمیر ویبره انجام می شوند. بهطورکلی قابلیت Google Digital WellBeing روی این گوشی فعالشده بنابراین میتوان هم بر اساس حرکات دست و هم بر اساس دکمههای پایین صفحه نمایش یک سری از موارد را فراخوانی کرد و انجام داد. این دستگاه همچنین MIUI 13 مبتنیبر اندروید 12 را در خارج از جعبه اجرا میکند. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم سونی اکسپریا 1 جک هدفون 3.5 میلیمتر ندارد اما میتوانید با تبدیل موجود روی جعبه گوشی، هدفون سیمدار را با کابل آداپتور یو اس بی سی به گوشی متصل کنید.

از طرفی سنسور 8 مگاپیکسلی دوربین این گوشی امکان تهیه تصاویر واید را ممکن کرده و سنسور 2 مگاپیکسلی حاضر در این دوربین چهارگانه نیز نقش تهیه تصاویر ماکرو از سوژههای نزدیک و کوچک را بر عهده دارد. گوشی هواوی قیمت و مشخصات بسیار خوبی در سریهای مختلف دارد که همراه با داشتن فاکتورهایی که در اینجا مرور کردیم؛ توانسته جزو پرفروشترین گوشیها دنیا شود و حتی رتبه دوم اپل در میان پرفروشترین گوشیهای همراه را تصاحب کند. قسمت افزایش و کاهش صدای گوشی نیز در بالای همه قرار گرفته و همچنین یک دکمه بسیار خاص در انتهای همه این سیستم پیاده شده که دکمه عکسبرداری 2 مرحلهای است که میتواند بسیار کاربردی باشد. هنگ کردن گوشی HTC یکی از مشکلات متداولی است که برای این برند اتفاق میافتد.

هواوی، یک ابر شرکت چینی است که یکی از بزرگترین ارائه کنندگان خدمات مخابراتی در جهان و تولیدکننده انواع لوازم الکترونیکی از جمله گوشی هوشمند، تبلت و لپ تاپ است. این نکته ی مثبت به خاطر وجود سیستم عامل MIUI است که کار با گوشی شیائومی را لذت بخش و خوشایند کرده است. برای این که تثبیت رنگ بیشتری را روی گوشی تجربه کنید ابتدا باید به بخش تنظیمات صفحه نمایش رفته و Creator Mode را گزینش کنید و از آن بخش نیز گزینه Display را انتخاب نمایید. در ادامه سه مدل گوشی در سری های مختلف سامسونگ که می توانند بهترین گوشی از نظر دوربین، سخت افزار و یا نرم افزار باشد را به شما معرفی می کنیم که در این لیست قرار می گیرند و پیشنهادی است برای کسانی که می خواهند از تجربه کاربری عالی در کار با گوشی خود بهره مند شوند. این به شما امکان می دهد از یک تجربه رسانه ای غنی لذت ببرید در حالی که حمل آن در جیب یا کیف شما آسان است. نمایشگر ردمی نوت 8 از نوع LCD تخت بوده و 81 درصد از قاب جلویی این گوشی را به خود اختصاص داده است.