درآمد اپل در سه ماهه چهارم 2022: درآمد رکورد 90.1 میلیارد دلاری، از دست دادن آیفون و خدمات

این ارقام از نظر مقایسه با انتظارات تحلیلگران متفاوت است. تحلیلگران سود هر سهم را 1.27 دلار پیش بینی کرده بودند که اپل با اندکی شکست از آن پیشی گرفت. درآمدهای iPad و خدمات فراتر از انتظارات بود: به ترتیب 7.17 میلیارد دلار در مقابل 7.94 میلیارد دلار تخمین زده شده و 19.19 میلیارد دلار در مقابل 20.10 میلیارد دلار برآورد شده است. درآمد آیفون نیز بیش از انتظارات بود: 42.63 میلیارد دلار در مقابل 43.21 دلار تخمین زده شده.

لوکا ماستری، مدیر ارشد مالی اپل گفت: نتایج بی سابقه سه ماهه سپتامبر ما همچنان توانایی ما را برای اجرای موثر علیرغم یک محیط چالش برانگیز و ناپایدار اقتصاد کلان نشان می دهد. ما به سرمایه گذاری در برنامه های رشد بلندمدت خود ادامه دادیم، بیش از 24 میلیارد دلار جریان نقدی عملیاتی ایجاد کردیم و در طول سه ماهه بیش از 29 میلیارد دلار به سهامداران خود بازگرداندیم. قدرت اکوسیستم ما، وفاداری بی‌نظیر مشتری و رکورد فروش، پایگاه فعال دستگاه‌های نصب‌شده ما را به بالاترین حد خود رسانده است. این سه ماهه یک سال رکورد دیگر را برای اپل رقم زد، با افزایش درآمد بیش از 28 میلیارد دلار و جریان نقدی عملیاتی 18 میلیارد دلار نسبت به سال گذشته.

این یک سه ماهه مهم برای اپل است زیرا این شرکت اعلام کرد و تعدادی از محصولات جدید را عرضه کرد. چهارمین سه ماهه مالی اپل در 26 ژوئن آغاز شد و در 24 سپتامبر به پایان رسید. این شامل عرضه آیفون 14، آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس بود. همچنین شامل آخرین مدل های اپل واچ و همچنین مک بوک ایر M2 بود.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


در میان یک هفته پر فراز و نشیب برای سایر شرکت های فناوری مانند گوگل، آمازون و متا، اپل اکنون نتایج سه ماهه خود را برای سه ماهه چهارم سال مالی 2022 اعلام کرده است. همه این گزارش های درآمدی در بحبوحه نگرانی های مربوط به رکود اقتصادی در ایالات متحده منتشر شده است و همه چشم ها روی اپل هستند تا ببینند آیا بهتر از رقبای خود طوفان را پشت سر گذاشته یا خیر.

و لوکا ماستری مدیر مالی شرکت افزود:

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

با این حال، بسیاری از این محصولات جدید در واقع فقط برای چند روز در سه ماهه در دسترس بودند، بنابراین اگرچه مهم است، اما راه‌اندازی‌ها عامل مهمی در درآمد سه ماهه چهارم 2022 AAPL نیستند. سه ماهه تعطیلات، سه ماهه اول 2023، خواهد بود. برای اپل بسیار مهم تر باشد (مثل همیشه).

در اینجا تیم کوک، مدیر عامل اپل درباره نتایج سه ماهه چهارم اپل در سال 2022 گفته است:

اپل دیگر فروش واحدی را برای هیچ یک از محصولات خود گزارش نمی دهد، اما در عوض گزارشی از تقسیم درآمد بر اساس دسته بندی محصول ارائه می دهد. در اینجا تفکیک کامل برای سه ماهه چهارم مالی 2022 آمده است:

  • آیفون: 42.63 میلیارد دلار (9.8 درصد افزایش نسبت به سال قبل)
  • مک: 11.51 میلیارد دلار (25.4 درصد افزایش نسبت به سال قبل)
  • iPad: 7.17 میلیارد دلار (کاهش 13.1٪ نسبت به سال گذشته)
  • پوشاک، خانه و لوازم جانبی: 9.65 میلیارد دلار (افزایش 9.8 درصدی نسبت به سال گذشته)
  • خدمات: 19.19 میلیارد دلار (5 درصد افزایش نسبت به سال قبل)

شما می توانید انتشار کامل درآمد اپل را در این مقاله در اتاق خبری اپل بخوانید. گوش به زنگ باشید 9to5Mac برای پوشش بیشتر نتایج AAPL با تیم کوک و لوکا ماستری تماس بگیرید. می‌توانید به پخش زنده صدای تماس نتایج AAPL Q4 2022 در بالای ساعت اینجا گوش دهید یا مدت کوتاهی پس از تماس با پادکست‌های اپل گوش دهید.

“درآمد کلی محصول” با پیش بینی تحلیلگران 69.04 میلیارد دلار و اپل به 70.96 میلیارد دلار شکست خورد.

تیم کوک، مدیر عامل اپل گفت: نتایج این سه ماهه نشان دهنده تعهد اپل به مشتریان، دنبال کردن نوآوری و تعهد برای تبدیل جهان به مکانی بهتر از آنچه بودیم، است. “در حالی که با قدرتمندترین ترکیب تاریخ خود وارد فصل تعطیلات می شویم، در هر اقدامی که انجام می دهیم و هر تصمیمی که می گیریم با ارزش های خود رهبری می کنیم. ما عمیقاً متعهد به محافظت از محیط زیست، اطمینان از حریم خصوصی کاربران، افزایش دسترسی، و محصولات و خدماتی را ایجاد کند که بتواند پتانسیل خلاقیت کامل بشریت را آزاد کند.

برای سه ماهه، AAPL درآمد هر سهم کاهش یافته را 1.29 دلار، درآمد سه ماهه رکورد 90.1 میلیارد دلار و سود 20.7 میلیارد دلار گزارش کرد.

گزارش درآمد سه ماهه چهارم AAPL 2022

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید: