درآمد TSMC نیز در ماه مارس پس از مونتاژ کننده آیفون فاکسکان کاهش یافت

بلومبرگ گزارش از کاهش “شدید” در درآمد TSMC در همان ماه.

طبق محاسبات بلومبرگ، درآمد سه ماهه اول بزرگترین سازنده تراشه های قراردادی جهان 508.6 میلیارد NT (16.7 میلیارد دلار) بود که تحلیلگران پیش بینی کمتر از 525.5 میلیارد دلار NT بود. کاهش شدید رشد در ماه مارس به این اشتباه کمک کرد: به گفته TSMC، فروش در ماه گذشته 15 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و به 145.4 میلیارد NT دلار رسید.

با این حال، با توجه به اینکه فاکسکان اکثریت قریب به اتفاق آیفون‌ها را تولید می‌کند و TSMC سازنده تراشه‌های انحصاری اپل برای تراشه‌های سری A و M است، احتمالاً می‌توان نتیجه گرفت که حداقل بخشی از کاهش فروش آنها نشان دهنده کاهش تقاضا برای محصولات اپل است. . از سال به سال.

مانند فاکسکان، TSMC نیز انتظار دارد که اوضاع قبل از بهتر شدن بدتر شود. این شرکت می‌گوید انتظار می‌رود کاهش درآمد در سه‌ماهه جاری و پیش از بهبود در نیمه دوم ادامه یابد. با این حال، او انتظار دارد رشد منفی این سه ماهه ضعیف تر باشد – در “اعداد متوسط ​​به بالا”.

درآمد مارس فاکسکان امروز اعلام شد و درآمد مونتاژکننده آیفون 21.1 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت. این شرکت می گوید انتظار دارد در سه ماهه جاری نیز کاهش یابد.

کاهش درآمد TSMC

اپل نسبت به خواندن بیش از حد گزارش های زنجیره تامین هشدار داد زیرا معمولاً چندین تامین کننده دارد و ممکن است سفارشات را بین آنها انتقال دهد. همچنین خاطرنشان می‌کنیم که این دو شرکت در اینجا برای سایر شرکت‌های بزرگ لوازم الکترونیکی مصرفی نیز کار می‌کنند، بنابراین درآمد آنها منحصراً مربوط به اپل نیست.

هفته گذشته متوجه شدیم که مونتاژکننده اصلی آیفون اپل که مسئول بیش از 80 درصد تولید جهانی آیفون است، در ماه گذشته کاهش قابل توجهی در درآمد گزارش کرده است.

این گزارش کاهش تقاضا را به افزایش نرخ‌های بهره، تورم بالا و بحران بانکی نسبت می‌دهد که همگی به نگرانی مصرف‌کنندگان در مورد ثبات مالی آینده خود کمک می‌کنند و تمایل کمتری به خرج کردن پول برای اقلام اختیاری مانند آیفون‌های جدید دارند.

گرفتن 9to5Mac

از آنجایی که اپل درآمدهای سه ماهه خود را به جای ماهانه گزارش می دهد، تحلیلگران تمایل دارند به گزارش های ماهانه فروشندگان اصلی اپل مانند فاکسکان و TSMC برای ارائه نوعی راهنمایی در مورد اینکه شرکت کوپرتینویی در حال حاضر در کجا قرار دارد، اعتماد کنند.

فاکسکان سازنده آیفون هفته گذشته گزارش داد که درآمد سالانه 21 درصدی در ماه مارس کاهش یافته است و امروز متوجه شدیم که درآمد TSMC سازنده تراشه اپل نیز در هفته گذشته 15 درصد کاهش یافته است.

عکس: علیرضا خدام/ Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

زمانی که AAPL نتایج خود را در 4 می منتشر کند، وضعیت واقعی را خواهیم دانست.

اگرچه دلیلی برای محتاط بودن در مورد مطالعه بیش از حد این نتایج وجود دارد، آنها تقریباً به طور قطع حداقل سرنخی از ثروت فعلی اپل ارائه می دهند.

زمینه