دریچه بازدید ، زیر فن کویل ، داکت اسپلیت داکت فن

دریچه بازدید ، زیر فن کویل ، داکت اسپلیت داکت فن

بنابرین اولین مورد از ۴ عیب مهم دستگاه اسپلیت همین مسئله است که کاربرد آن را محدود می دریچه بازدید داکت اسپلیت کند. معمولا بهتر است از این سیستم فقط در جاهایی استفاده شود که کل فضای تهویه شونده یک تکه بوده و بخواهیم کل فضا با یک دما تهویه شود و از مزایایی که این سیستم ایجاد می کند (که در ادامه خواهیم گفت) بتوان بهره مناسب را برد. در مورد قسمت دهش هوای دریچه داکت اسپلیت نیز می توان انواع مختلفی از جمله دمپردار و بدون دمپر از این محصول را تولید و مورد کاربرد قرار داد.دریچه داکت اسپلیت هوارسان نیز از جنس های مختلف از جمله فلزی،چوبی و پلاستیکی قابل تولید می باشد.با توجه به ابعاد دهانه های دستگاه داکت اسپلیت این نوع دریچه داکت اسپلیت را می توان در ابعاد و سایزهای دلخواه تولید نمود.

  • این دریچه بازدید داکت اسپلیت بر روی درب خود از یک دریچه هوای خطی با زاویه ۳۰ درجه برای تامین هوای مکشِ دستگاه فنکویل بهره می‌برد.
  • این نوع دریچه‌ها به منظور ایجاد دسترسی برای نصب، بازدید، سرویس‌های دوره‌ای و یا تعمیر و نگهداری دستگاه‌ها استفاده می‌شود.
  • پس از طراحی و ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت نوبت به ایجاد سوراخ های محل تعبیه‌ی قفل های زیمنسی می‌رسد.

از دریچه دسترسی داکت اسپلیت برای بازدید، تعمیر، سرویس و چکاپ دستگاه داکت اسپلیت استفاده میشود. دریچه بازدید داکت اسپیلت در زیر دستگاه داکت اسپلیت بر روی سقف کاذب نصب میشود و محل دسترسی نصاب و تعمیرکار دستگاه محسوب می شود. دریچه هوا ی اسلوت به وسیله چنگک هایی که در حاشیه ی داخلی فریم این دریچه هوا تعبیه می شود و به لبه ی برجسته دهانه ی خرکجی پلنیوم باکس گیر کرده و عملیات نصب این دریچه هوا به این روش ، بدون استفاده از پیچ ، در محل خود انجام می پذیرد .

این دریچه بازدید داکت اسپلیت در شهرهایی که از رطوبت بالایی برخوردارند از جمله شمال و جنوب کشور بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آن جایی که احتمال نشت آب از لوله های تأسیسات هست استفاده از دریچه بازدید داکت اسپلیت پلاستیکی نسبت به دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی اولویت دارد. در فضاهایی که برای دمشِ هوای دستگاههای فن کوئل از دریچه اسلوت استفاده گشته، برای هماهنگی و تناسب بیشتر در طراحیِ داخلی و معماریِ ساختمان، برای مدلِ دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز از مدلِ خطیِ اسلوت استفاده می‌شود. در واقع دریچه طرح اسلوت که بر روی بدنه دریچه بازدید نصب می‌شود وظیفه هوارسانیِ برگشتِ دستگاه را به عهده می گیرد.

ث- دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب خطیِ لولایی

در این مرحله ایجاد شیار های گریلی در طول های ۹ و ۱۸ سانتی متر روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت انجام خواهد گرفت. طول هر یک از این شیار های موازی به بزرگ یا کوچک بودن درب به دریچه بازدید داکت اسپلیت وابسته است. واضح است که در صورت بزرگ بودن سایز درب این مقدار ۱۸ سانتی متر و در صورت کوچک بودن مقیاس درب دریچه بازدید داکت اسپلیت این مقیاس به ۹ سانتی‌متر کاهش می‌یابد. منظور از دریچه بازدید داکت اسپلیت ورق آهنی در حقیقت همان ورق گالوانیزه‌یا روغنی است.عرض فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت معمولاً سه سانت است. یک سطح دیده شدنِ ساختار درب دریچه بازدید داکت اسپلیت پس از عملیات رنگ کمک مضاعفی در زیباتردیده شدنِ بدنه بیرونی دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌نماید.برای ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت مگنتی نیز ابتدا با ساخت چهارچوب فریم شروع نموده و سپس اقدام به ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌نماییم.

ابعاد دریچه بازدید داکت اسپلیت

برای نصب دریچه بازدید داکت اسپلیت هم می‌توان به روش پیچ از رو اقدام کرد و هم می‌توان به صورت پیچ مخفی اقدام نمود. با جانماییِ دریچه خطی بر روی ساختار درب دریچه بازدید داکت اسپلیت، مراحل ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت تقریباً تکمیل می‌شود. ضخامت ورق این درب نیز برای ابعاد متوسط و پایین در حد یک میلیمتر و برای ابعاد بزرگ ضخامت های بالاتر در نظر گرفته می‌گردد. پس از ساخت فریم و درب دریچه بازدید داکت اسپلیت، باید نسبت به انجام عملیات رنگ کاری اقدام گردد. جنس رنگی که برای پوششِ سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت به کار می‌رود از نوعِ کوره‌ای پودری استاتیک است. وجود کدرنگ های متنوع و متعدد هم باعث زیباتر و شکیل تر شدنِ ساختارِ دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌شود و هم دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی خطی وزنه‌ای در برابر صدماتی چون ضربه و… مصون می‌ماند.

فروش انواع چیلر و داکت اسپلیت و فن کویل

بعد از ساخت فریم نوبت به ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت شیار موازی لولایی می رسد. ابعاد درب دریچه بازدید داکت اسپلیت طبق اندازه داخلی فریم با احتساب ۲ تا ۳ میلیمتر بادخور در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر آن در هر بعد درب دریچه بازدید داکت اسپلیت یک و نیم سانت باید خمکاری گردد. از آنجایی که این مدل دریچه بازدید داکت اسپلیت دارای درب شیاردار می‌باشد از ورق آلومینیوم جهت ساخت درب این محصول استفاده می‌گردد و با پرس مخصوص شیار های لازم ایجاد می‌شود. عرض این شیارها بین ۹ و ۱۸ سانت متغیر بوده و این بستگی به هوای لازم برای دستگاه فن کویل دارد. اینکه محل شیار ها روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت در وسط یا کناره های درب انتخاب شود بستگی به جایگاه دستگاه فن کویل روی سقف دارد.