در واقع نمی توانید از بهترین ویژگی HomeKit جدید در iOS 18 استفاده کنید


همانطور که هفته گذشته پوشش دادیم، iOS 18 شامل تغییرات قابل توجهی در برنامه Home و به طور کلی HomeKit است. یکی از این تغییرات پشتیبانی هندزفری برای باز کردن قفل هوشمند با استفاده از فناوری Ultra Wideband است. متأسفانه، و شاید تعجب آور نباشد، هیچ قفلی در بازار وجود ندارد که واقعاً از UWB پشتیبانی کند.

لبه امروز آنچه را که بسیاری از ما مشکوک بودیم تأیید کرد: بله، برای استفاده از این ویژگی جدید iOS 18 به یک قفل جدید با یک تراشه Ultra Wideband در داخل نیاز خواهید داشت بازار.

پس از اعلام اپل با چندین سازنده قفل هوشمند صحبت کردم و همه آنها تایید کردند که قفل های موجودشان از UWB پشتیبانی نمی کنند. این شامل Aqara، U-tec، Yale، August، Level، Lockly و SwitchBot است. (شلاج پاسخ نداد.)

تقریباً به طور کلی، سازندگانی که با آنها صحبت کردم گفتند که در حال بررسی امکان ترکیب این فناوری هستند، اما تنها U-tec گفت که دارای قفل UWB در حال توسعه است. کلارک روان، معاون U-tec، به من گفت که قفل هوشمند Ultraloq نسل بعدی از UWB پشتیبانی می کند و انتظار می رود در سه ماهه چهارم سال جاری وارد بازار شود.

این ویژگی مبتنی بر پشتیبانی موجود اپل از قفل‌های هوشمند Home Key است. در حال حاضر، Home Key به فناوری NFC متکی است و به کاربران این امکان را می دهد تا با ضربه زدن به قفل هوشمند آیفون یا اپل قفل درب خود را باز کنند. ایده این است که پشتیبانی از UWB این فرآیند را واقعاً بدون هندزفری می‌کند و از نزدیکی برای قفل و باز کردن خودکار درها هنگام ورود و خروج استفاده می‌کند.

اپل شروع به استفاده از تراشه Ultra Wideband با آیفون 11 کرد که امکان تعامل بهتر بین آیفون و سایر دستگاه های مجهز به UWB را فراهم می کرد.

هنگامی که به طور گسترده در دسترس قرار گرفت، به نظر می رسد باز کردن قفل های هوشمند HomeKit بدون هندز یک ویژگی فوق العاده مفید باشد. با این حال، سوال بزرگ این است که اولین قفل های با فناوری Ultra Wideband واقعا چه زمانی برای خرید در دسترس خواهند بود. و در حال حاضر، به نظر نمی رسد که به این زودی اتفاق بیفتد.

بهترین قفل های کلید خانه

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش هوم کیت 9to5mac فارسی