در چنین روزی در تاریخ اپل: بایت شاپ، اولین مشتری اپل، افتتاح شد

[ad_1]

در چنین روزی، 47 سال پیش، پل ترل فروشگاه Byte را افتتاح کرد، یکی از اولین فروشگاه‌های خرده‌فروشی کامپیوترهای شخصی در جهان و به دلیل سفارش اولین رایانه‌های ابتدایی از Apple Computer، شرکت جدید استیو جابز و استیو وزنیاک، شهرت داشت.

پل ترل در 8 دسامبر 1975 فروشگاه اصلی بایت را در Mountain View، کالیفرنیا افتتاح کرد. او به عنوان یک علاقه‌مند به کامپیوتر و تاجر، هدفش این بود که به محبوبیت هر دو طرف بازارهای خانگی و بازار رایانه‌های شخصی کمک کند که در آن زمان تقریباً وجود نداشتند.

همانطور که داستان پیش می‌رود، ماه‌ها پس از افتتاح، استیو جابز در فروشگاه بایت به سراغ ترل رفت و به او پیشنهاد داد که کیت برد مداری به نام Apple-1 را به او بفروشد. جابز در ابتدا می خواست این دستگاه به نوعی کامپیوتری باشد که خودتان بسازید. خریداران باید تراشه های لازم را روی PCB لحیم کنند و صفحه کلید، ماوس، مانیتور و منبع تغذیه خود را یکپارچه کنند. چیزی که به طور کامل برای علاقه مندان طراحی می شود.

ترل مجذوب این ایده شده بود، اما از قبل برای فروش کیت های موجود خود تلاش می کرد. در اقدامی که آینده اپل و کل صنعت کامپیوترهای شخصی را شکل می‌دهد، او به جابز گفت که اگر به طور کامل مونتاژ شوند، علاقه‌مند است آنها را در مغازه‌اش بفروشد. ترل قول داد که 50 تا به ازای هر 500 دلار نقدی هنگام تحویل بخرد.

جابز و ووز در ژوئیه 1976 یک کامپیوتر Apple-1 با ظاهری خراب (که در نهایت با یک جعبه چوبی، صفحه کلید و منبع تغذیه عرضه شد) را به Terrell تحویل دادند. این کامپیوتر به قیمت 666.66 دلار (3573 دلار پس از تعدیل تورم) به فروش رفت. امروز آنها مبالغ دیوانه کننده ای جمع آوری می کنند. شماره دست اپل-1 استیو جابز که بسیار مورد توجه است در حال حاضر در حراج است و انتظار می‌رود به بالای 375000 دلار برسد.

پل ترل با اصرار بر فروش Apple-1 به عنوان یک رایانه کاملاً مونتاژ شده یا چیزی شبیه به آن، جابز و وزنیاک را به سمت تولید محصولاتی سوق داد که بدون هیچ ابهامی در دسترس و قابل استفاده برای همه باشد. مفهومی که در Apple II اعمال شد و امروز نیز ادامه دارد.

Apple-1 در مقابل Apple II

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی