دفتر خاطرات مک بوک پرو: با وجود قیمت، سفارش مک بوک پرو M1 مکس تصمیم آسانی بود

از زمان عرضه مدل‌های مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو M1، من در فکر مک‌بوک پرو 16 اینچی برای دنبال کردن آن هستم. حتی مدل پایه M1 MacBook Air عملکرد شگفت‌انگیزی را در مقایسه با دستگاه‌های اینتل ارائه می‌کرد، اما آنچه اپل دیروز اعلام کرد، آنها را شبیه به یک تمرین کرد.

من هیچ استفاده شخصی از اسلات کارت HDMI یا SD ندارم، اما می دانم که بسیاری از آنها استفاده می کنند، بنابراین اهمیتی نمی دهم. حداقل اسلات کارت SD مقداری بیمه ذخیره سازی را فراهم می کند و در صورت نیاز به فضای بایگانی اضافی، امکان چسباندن یک کارت 2 ترابایتی دائمی را در آنجا باز می کند.

نوار لمسی

انتظار طولانی برای M1 MacBook Air و MacBook Pro 13 اینچی به نظر می‌رسد، اما مدل‌های M1 Pro و M1 Max MacBook Pro بالاخره آمدند. پیش‌بینی‌هایی که در ماه می انجام دادم هر دو درست بود: من واقعاً نتوانستم در برابر مک‌بوک پرو 16 اینچی 2021 مقاومت کنم و قیمت آن واقعاً صدمه دیده بود!

[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی

اگر قاعده کلی معمول اعمال شود، با استفاده واقعی تقریباً نیمی از ادعای “پخش ویدئو” را ارائه می دهد، این نشان می دهد که بیش از 10 ساعت عمر باتری واقعی است. این به من این امکان را می دهد که هر روز در سفر کار کنم.

نمایشگر و اسپیکر

اولین برداشت های من به محض اینکه دستم به دستم خواهد آمد!

پس بله، دوباره این کار را انجام دادم.

عمر باتری

به این فکر کرده بودم که آیا رویکرد اپل ممکن است تمرکز بیشتر روی بهره وری انرژی با ماشین های مجهز به M1 باشد و بیشتر روی عملکرد خام با مدل های M1 Pro و M1 Max تمرکز کند. با این حال، من خوشحال شدم که دیدم لذت عملکرد باتری M1 به مدل‌های جدیدتر نیز می‌رسد، با اپل ادعا می‌کند 21 ساعت پخش ویدیو در مدل 16 اینچی، با 50 درصد شارژ سریع تنها در 30 دقیقه. (در حال حاضر از طریق MagSafe به تنهایی).

صادقانه بگویم، صفحه نمایش miniLED برای من فاکتور بزرگی نیست. کار من بیشتر به صورت نشسته پشت میز انجام می شود، در حالی که دستگاه در حالت تاشو قرار دارد در حالی که از یک مانیتور خارجی 49 اینچی استفاده می کنم. البته در بقیه زمان‌ها، از پیشرفت‌های صفحه‌نمایش استقبال می‌شود، اما من انتظار ندارم که از آنها غافلگیر شوم – هرچند خوشحال می‌شوم که اشتباه کنم.

برای من کمی اهمیت دارد. من ترجیح کمی برای لغزنده های صدا و روشنایی داشتم، اما این به معنای واقعی کلمه تنها استفاده من از نوار لمسی بود – بنابراین از دست دادن آن چیز مهمی نیست.

این بریدگی

بالاخره لباس بلندم را پوشیدم طرح های فیلمبرداری در عمل، و با جاه طلبی برای حداقل مستندهای چند دوربینی کوتاه، انتخاب تراشه قدرتمندتر ایده خوبی به نظر می رسید. پیکربندی استاندارد M1 Max همچنین به شما 32 گیگابایت حافظه یکپارچه می دهد که برای دستگاهی که من حداقل دارم منطقی به نظر می رسد. امید چهار تا پنج سال نگه دارید. (هر چند 64 گیگابایت بیش از حد به نظر می رسید.)

ذخیره سازی

اگر اپل قابلیت‌های برق را از یکی از درگاه‌های USB-C حذف می‌کرد، بسیار اذیت می‌شدم، زیرا من تعداد زیادی شارژر USB-C و پاوربانک دارم، و من از انعطاف‌پذیری «مک خود را تقریباً از هر منبعی تغذیه کنم» دوست دارم. منبع، و از هر طرف. MagSafe ارزش معامله را ندارد. اما از آنجایی که ما یک انتخاب داریم، خوب است.

با این حال، من در فروش دستگاه اینتل خود ضربه بزرگی خواهم خورد! اپل یک مبادله توهین آمیز 850 پوندی (1175 دلاری) پیشنهاد داد که من آشکارا آن را رد کردم. من می توانم خیلی بهتر از فروش خصوصی انجام دهم، اما همچنان دستگاه گران قیمتی خواهد بود. اما این هزینه (الف) ارتقاء پس از چند سال و (ب) جایگزینی واقعی نسل بعدی است.

اولین برداشت های عملی برای دنبال کردن

من همیشه Mac های خود را بر اساس حداکثر کردن عمر مفید دستگاه به حداکثر رسانده ام، قبل از اینکه مسائل مربوط به قابلیت اطمینان باعث شود در این رویکرد تجدید نظر کنم. اگر مجبور باشم هر سه سال یکبار مک‌های مک را تعویض کنم، توجیه حق بیمه برای مدل‌های رده بالا سخت‌تر می‌شود، زیرا هرگز تفاوت قیمت را در فروش مجدد جبران نمی‌کنید.

به نظر می رسد در دسترس بودن کم است و زمان تحویل در اواخر دسامبر کاهش یافته است. من بلافاصله سفارشم را ثبت کردم، اما ارسال من از 29 اکتبر تا 29 نوامبر درج شده است. 2. به نظر می رسد تعداد بسیار کمی از مردم برای چیزی غیر از یک مدل پایه تحویل 26 اکتبر را دریافت کرده اند و زمان های من بهتر از بسیاری از افراد به نظر می رسد.

پردازنده در M1 Pro و M1 Max عملکرد CPU را تا 70٪ سریعتر از M1 ارائه می دهد، بنابراین کارهایی مانند کامپایل پروژه ها در Xcode سریعتر از همیشه هستند. پردازنده گرافیکی M1 Pro تا 2 برابر سریعتر از M1 است، در حالی که M1 Max تا 4 برابر سریعتر از M1 است و کاربران حرفه ای را قادر می سازد تا از طاقت فرساترین جریان های گرافیکی استفاده کنند. […]

بسیاری از شایعات ثابت شده اند که درست هستند – از جمله جدیدترین ناچ صفحه نمایش برای قرار دادن دوربین بهبود یافته در حاشیه های بسیار کوچکتر…

وقتی صحبت از فضای ذخیره‌سازی به میان می‌آید، می‌دانم که برخی نسبت به پرداخت هزینه بالای 4 ترابایت فضای ذخیره‌سازی فوق سریع SSD باور ندارند، اما ویدیو یک بار دیگر یک استدلال قوی به نفع آن است.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

پس بیایید ببینیم چه چیزی یک خرید بسیار گران قیمت را برای من غیرقابل مقاومت کرده است.

عملکرد MacBook Pro M1 Max

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


من مدت‌هاست که با دنیای تمام USB-C سازگار شده‌ام، عمدتاً از طریق جایگزینی کابل‌های USB-A با معادل‌های USB-C، به علاوه دانگل‌های گاه به گاه. بنابراین برای پول من، اپل می توانست با چهار پورت USB-C گیر کند و من کاملاً خوشحال می شدم.

M1 Pro حداکثر 200 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه را با پشتیبانی از حداکثر 32 گیگابایت حافظه یکپارچه ارائه می دهد. M1 Max حداکثر 400 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه ارائه می دهد – 2 برابر M1 Pro و تقریبا 6 برابر M1 – و تا 64 گیگابایت حافظه یکپارچه را پشتیبانی می کند.

من قبل از این رویداد گفتم که من یک بریدگی را قیمتی در نظر می‌گیرم که برای عینک‌های بسیار کوچک‌تر ارزش پرداخت را دارد. واقعیت این نیست کافی با آن رندرهای خوشمزه مطابقت داشته باشید، اما دارد نزدیک می شود، و تا کنون نظرم را تغییر نداده ام.

البته زمانی که دستگاهم به دستم برسد، خواهیم دید که با آن چه کار می‌کنم، اما در حالی که بسیاری ناامید هستند، من تا اینجای کار با آن مشکلی ندارم.

این قیمت…

به همین ترتیب، پیشرفت های بلندگو. من به ندرت به مک خود از طریق بلندگوهای خودش گوش می دهم، اگرچه مدل قبلی باعث شد در حال حرکت از بلندگوی بلوتوث صرف نظر کنم. باز هم، به جای هر چیزی که در تصمیم ارتقاء نقش داشته باشد، لذت بخش خواهد بود.

پورت ها

پس تنها سوال این بود که کدام مدل را بخریم؟

با این حال، وقتی معلوم شد که M1 Max به معنای واقعی کلمه عملکردی دو برابر M1 Pro ارائه می دهد، من نتوانستم مقاومت کنم.

البته، این خطر نیز وجود دارد که اپل بعد از دو یا سه سال من را با یک نسخه جدیدتر و درخشان تر وسوسه کند، اما فکر می کنم این یک مشکل است. به طور نسبی ریسک کم. این نسل جهش بزرگی در عملکرد و طراحی مجدد است، بنابراین من انتظار دارم در چند سال آینده تکامل بیشتری نسبت به انقلاب داشته باشم.

به شرطی که آن را برای دوره چهار تا پنج ساله، که هنجار من بود، نگه دارم، همچنان ارزش پولی خوبی خواهد داشت. اگر ترس از قابلیت اطمینان باعث شود من بعد از سه سال ارتقاء دهم … خوب، بسیار گران تر خواهد بود. اما در صورتی که بریتانیا پس از برگزیت قانون حمایت از مصرف کننده اتحادیه اروپا را حفظ کند، که شکایات را تا شش سال اجازه می دهد، می توانم از انجام این کار احساس راحتی کنم.

نگهداری بیش از یک یا دو پروژه در فضای ذخیره‌سازی محلی هرگز واقع‌بینانه نخواهد بود، اما من فضای بیشتری می‌خواهم. من انتظار دارم از یک فیلم یک دقیقه ای به جایی در محدوده 10-20 دقیقه بروم، که به این معنی است که فیلم خام بسیار بیشتری روی دستگاه من باقی می ماند در حالی که من روی آن کار می کنم. می‌توانستم روی پراکسی‌ها کار کنم، اما این هنوز مرا مجبور به سفر می‌کند: اینکه تا زمانی که به خانه برسم فقط به درایوهای خارجی تکیه کنم، بسیار عصبی‌ام می‌کند. بنابراین من مقدار مناسبی از فضای ذخیره سازی داخلی می خواهم. هک، من حتی 8 ترابایت می روم اگر از آستانه عقل من عبور نمی کند.

من به طور جدی در مورد قیمت تردید داشتم، نمی‌دانستم که آیا باید مشخصات را کمی پایین بیاورم. با توجه به میزان کار ویدیویی که انتظار انجام آن را دارم، نسخه M1 Pro بدون اینکه به M1 Max گسترش یابد، مسلماً بیش از حد کافی است. اما با دانستن این که به معنای واقعی کلمه نیمی از عملکرد را در دسترس دارم، خرج کردن پول زیادی دردناک خواهد بود.

به نظر می رسید اپل به همان اندازه با افتخار از حذف نوار لمسی خبر می دهد که زمانی که معرفی آن را اعلام کرد!

همچنین باید به این معنی باشد که ارزش فروش مجدد یک دستگاه M1 Max با مشخصات بالا به خوبی حفظ می شود. من مقداری ریاضی پشت پاکت انجام داده‌ام و تخمین می‌زنم که بدترین سناریوی فروش مجدد هزینه کل مالکیت حدود 110 دلار در ماه را به من می‌دهد. چیزی که امیدوارم واقع بینانه تر باشد حدود 70 دلار در ماه است. با توجه به ارزش دستگاه برای من، این قیمتی است که من حاضرم بپردازم.