دور زدن دستگاه گوشی یاب مدارس امکانپذیر است یا خیر ؟

دستگاه گوشی یاب چیست ؟

گوشی یاب یک دستگاه الکترونیکی سبک و قابل حمل است که از آن در ورودی مدارس برای شناسایی و تشخیص انواع تلفن همراه دانش آموزان استفاده می‌شود. با این تجهیزات می‌توان موبایل همراه دانش آموز را تشخیص داده و از ورود آن جلوگیری کرد.

برای اینکه بدانیم آیا امکان دور زدن دستگاه گوشی یاب مدارس وجود دارد یا نه، ابتدا باید با طرز کار این دستگاه آشنا شویم.

اگر تمایل به خرید دارید، توصیه می‌کنم سری به بخش دستگاه گوشی یاب و راکت موبایل یاب مدارس بزنید. این شرکت انواع متنوع و باکیفیتی از دستگاه های گوشی یاب ایرانی و وارداتی را عرضه می‌کند که من از کیفیت آن راضی بودم.

 

دستگاه گوشی یاب چگونه کار می‌کند؟

دستگاه گوشی یاب در واقع یک راکت بازرسی بدنی است (همان دستگاهی که در فرودگاه‌ها برای تفتیش بدنی افراد استفاده می‌شود.) که بر اساس شناسایی فلزات کار می کند. از آنجا که گوشی تلفن همراه دارای قطعات فلزی است، به راحتی توسط این دستگاه شناسایی می‌شود.

راکت های بازرسی امواج مغناطیسی در اطراف خود ایجاد می‌کنند و هر فلزی که در محدوده امواج آن قرار گیرد شناسایی می‌شود. هر چه این میدان مغناطیسی قوی تر باشد امکان تشخیص فلزات بیشتر از آلیاژهای مختلف و در ابعاد کوچک و بزرگ امکانپذیر است.

تمام سطح گوشی موبایل از قطعات فلزی مختلف تشکیل شده است. بنابراین راکت بازرسی بدنی می‌تواند آن را تشخیص دهد. از این رو به این راکت‌ها، دستگاه گوشی یاب نیز می‌گویند.

 

ما در این مقاله راجع به دور زدن دستگاه گوشی یاب مدارس توضیح خواهیم داد، اما اجازه دهید، کمی درباره طرز کار آن نیز بگوییم.

این دستگاه ها معمولاً با باتری کار می‌کنند و باتری آنها نیز قابل شارژ است. هرچه قدرت و شارژ باتری بیشتر باشد، قدرت تشخیص آن نیز افزایش خواهد یافت. برای بازرسی، شخص مراقب دستگاه را روشن کرده و از فاصله حدود 5 الی 10 سانتیمتری بدن دانش آموز، تمام نقاط را بازرسی می کند. به محض تشخیص موبایل، دستگاه از بوق می‌زند و یا از طریق ویبره شما را آگاه خواهد ساخت.

 

حالا این سوال مطرح است که : آیا واقعاً امکان دور زدن دستگاه گوشی یاب مدارس وجود دارد. در ادامه این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

 

چگونه دستگاه گوشی یاب را دور بزنیم ؟

خب، می‌رسیم به بخش اصلی؛

دو گروه این موضوع را دنبال می‌کنند:

  • مدیران مدارس که نگران ضعف این دستگاه‌ها و دور زدن آنها هستند.
  • دانش آموزانی که دنبال آموزش دور زدن دستگاه های گوشی یاب هستند.

به نظر شما با توضیحاتی که ارائه شد؛ آیا امکان دور زدن دستگاه گوشی یاب مدارس وجود دارد ؟

قطعاً خیر!

نگرشی که بسیاری از افراد از این تجهیزات دارند، این است که این دستگاه‌ها بر اساس تشخیص سیگنال رادیویی موبایل کار می‌کند. اما باید بدانید که در حال حاضر دستگاه‌ های بازرسی بدنی که به عنوان گوشی یاب نیز استفاده می‌شوند، برپایه تشخیص فلزات کار می‌کنند و به راحتی موبایل را شناسایی می‌کنند. چرا که بیشتر قطعات موبایل فلزی هستند و سطح مقطع این فلزات نیز زیاد است. بنابراین به راحتی توسط دستگاه گوشی یاب شناسایی می‌شوند ( حتی از فاصله 10 الی 15 سانتیمتری) و هیچ راهی برای دور زدن دستگاه گوشی یاب مدارس وجود ندارد.

حتی اگر گوشی موبایل را خاموش هم بکنید، باز هم توسط این راکت فلزیاب شناسایی خواهد شد.

 

تنها در یک صورت می‌توان دستگاه گوشی یاب را دور زد. در صورتیکه شخصی که با دستگاه دانش آموزان را بازرسی می‌کند، این کار را صحیح و به صورت کامل انجام ندهد. مثلا راکت را از فاصله بیشتر از 20 سانتیمتری بدن بگیرد و یا بعضی از نقاط را بررسی نکند، احتمال عدم شناسایی گوشی موبایل وجود دارد.

یک موضوع بسیار مهم در عملکرد دستگاه گوشی یاب مدارس

نکته‌ای که باید در بازرسی بدنی دانش آموزان مدارس مورد توجه قرار گیرد، این است که گفتیم دستگاه گوشی یاب بر اساس تشخیص فلز کار می‌کند. از طرف دیگر ممکن است سگک کمربند، زیپ شلوار یا دکمه مانتو دانش آموزان از فلز باشد و توسط این دستگاه شناسایی شود. بنابراین در کار بازرسی اختلال بوجود آیند.

این مشکل یک راه حل ساده دارد:

دستگاه گوشی یاب را از فاصله بیشتری ( 6 تا 10 سانتی‌متری) از بدن دانش آموزان بگیرید. در این صورت مواردی مانند دکمه فلزی، زیپ یا سگک فلزی شناسایی نمی‌شود، اما موبایل شناسایی می‌شود چرا که اندازه و ابعاد بزرگتری دارد.

البته به شرطی که از یک راکت بازرسی فلزیاب با کیفیت استفاده کنید.

 

 

نتیجه

دستگاه های گوشی یاب نوعی راکت بازرسی بدنی فلزیاب هستند که اشیاء فلزی و تجهیزاتی مانند موبایل که از دارای قطعات فلزی هستند، به راحتی شناسایی می‌کنند و هیچ راهی برای دور زدن دستگاه گوشی یاب مدارس وجود ندارد.

بنابراین اشتباه نکنید؛ این تجهیزات فلزیاب هستند نه فرکانس یاب. بنابراین حتی اگر موبایل را خاموش کنید، راکت فلزیاب آن را به راحتی تشخیص می‌دهد.

من در بخش تعریف دستگاه گوشی یاب مدارس، لینک یک شرکت معتبر را برای خرید این تجهیزات قرار دادم که می‌توانید از آن راکت های با کیفیت خارجی و ایرانی خریداری کنید. در ضمن با شماره 09046960569 هم می‌توانید تماس بگیرید.