دولت نگران است، اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی به چین منتقل شود


گزارش ها حاکی از آن است که کاخ سفید نگران است که سه شرکت چینی که خدمات ابری را در ایالات متحده انجام می دهند، داده های شخصی شهروندان آمریکایی را به پکن منتقل کنند.

گزارشی به نقل از منابع آگاه حاکی از آن است که وزارت بازرگانی آمریکا در حال بررسی…

رویترز گزارش ها.

به گفته سه منبع آگاه، دولت بایدن در حال تحقیق در مورد China Mobile، China Telecom و China Unicom در مورد نگرانی‌هایی است که این شرکت‌ها می‌توانند از دسترسی به داده‌های ایالات متحده از طریق تجارت ابری و اینترنتی خود در ایالات متحده با ارائه آن به پکن سوء استفاده کنند. مقامات وزارت بازرگانی در حال بررسی هستند.

گزارش شده است که بازرسان سه شرکت تحت حمایت دولت را احضار کرده و خواستار اطلاعاتی شدند که به آنها در رسیدن به نتیجه کمک کند. این گزارش بیان می‌کند که تحلیل‌های ریسک برای China Mobile و China Telecom انجام شده است، اگرچه نتیجه‌گیری هنوز ناشناخته است. گفته می شود ارزیابی ریسک های مربوط به China Unicom در مراحل اولیه است.

هیچکس جز سفارت چین نخواست نظر بدهد.

شرکت های چینی و وکلای آمریکایی مستقر در آنها به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. وزارت دادگستری از اظهار نظر خودداری کرد و کاخ سفید سوالاتی را به وزارت بازرگانی ارجاع داد و وزارت بازرگانی از اظهار نظر خودداری کرد. سفارت چین در واشنگتن ابراز امیدواری کرد که ایالات متحده “سرکوب شرکت های چینی را به بهانه های واهی متوقف کند” و افزود که چین به دفاع از حقوق و منافع شرکت های چینی ادامه خواهد داد.

این آخرین تحول در روابط آشفته بین ایالات متحده و چین است. هر یک از طرفین می‌خواهد به منافع خود توجه کند، اما به دو طرف وابسته است: ایالات متحده زیرا بخش بزرگی از تولید آن به چین واگذار می‌شود و چین به این دلیل که بخش بزرگی از درآمد آن از شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان آمریکایی می‌آید.

اپل به ویژه آسیب پذیر است، اکثریت قریب به اتفاق آیفون های ساخت چین و تمام تراشه های سری A و M آن توسط TSMC در تایوان ساخته شده اند. نگرانی های فزاینده ای وجود دارد که چین قصد دارد تا سال 2027 به تایوان حمله کند.

عکس از جاشوا سورتینو در Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی