دو قطبی اپل و گوگل بر بازار اپلیکیشن های موبایل – ژاپن – تسلط دارند

علاوه بر این، برخی از شرکت ها اپل را به رفتارهای ضدرقابتی متهم می کنند که به برنامه های خود برتری نسبت به برنامه های شخص ثالث می دهد.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

در ایالات متحده، رئیس جمهور بایدن از کنگره خواست تا مقررات ضد انحصار فناوری را به عنوان بخشی از سخنرانی خود در مورد وضعیت اتحادیه تصویب کند. چندین تلاش انجام شده است، با یکی از سناتورها پیشنهاد شده است که این تلاش ها توسط “بهمن باورنکردنی پول” از سوی لابی ها از جمله اپل مسدود شده است. با این حال، به نظر می رسد که سازنده آیفون در حال آماده شدن برای تعظیم در برابر چیزهای اجتناب ناپذیر است.

دیده بان خاطرنشان می کند که قوانین ضد انحصار موجود ممکن است قادر به رفع برخی از این مسائل باشد و ممکن است بتوان اپل و گوگل را متقاعد کرد که سیاست ها و رویه های خود را به صورت داوطلبانه تغییر دهند، اما این قانون خاص، قابل اعتمادترین رویکرد خواهد بود. .

آنها می گویند یکی از راه های اپل این است که برنامه های خود را از قبل نصب کند. به عنوان مثال، هنگامی که برنامه Apple Weather از قبل بر روی آیفون نصب شده است، برنامه خود اپل نسبت به یک برنامه رقیب مزیت آشکاری دارد. اپل همچنین می‌تواند اشتراک‌های درون‌برنامه‌ای اپل موزیک را بدون جریمه ارائه دهد، در حالی که اسپاتیفای برای انجام همین کار باید به اپل تخفیف غیرقابل قبولی بپردازد.

دو قطبی اپل و گوگل

علاوه بر این، هر دو شرکت برنامه ها و دستگاه های خود را در اولویت قرار می دهند. برنامه‌های از پیش نصب‌شده روی تلفن‌ها نیازی به رقابت برای جلب توجه ندارند، مانند برنامه‌های شخص ثالث، و اپل به ساعت هوشمند خود یکپارچگی بیشتری نسبت به دستگاه‌های شخص ثالث با آیفون ارائه می‌کند.

تنظیم‌کننده‌های رقابت تمایل دارند بازار مربوطه را «برنامه‌های iOS» در نظر بگیرند و اپل انحصار 100 درصدی فروش و توزیع آنها را در اینجا دارد. جدا از موارد لبه، هیچ راهی برای یک توسعه دهنده برای انتشار یک برنامه iOS بدون فروش آن از طریق اپ استور وجود ندارد.

رگولاتور ضد انحصار ژاپنی مطالعه خود را در مورد بازار اپلیکیشن های موبایل به پایان رسانده و به این نتیجه رسیده است که تحت سلطه دو قطبی اپل و گوگل است.

JFTC تعدادی توصیه برای تغییر ارائه می دهد، از جمله:

  • به فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث اجازه دهید
  • به توسعه دهندگان اجازه دهید پلتفرم های پرداخت خود را ارائه دهند یا از پلتفرم های شخص ثالث استفاده کنند
  • برنامه‌های شخص ثالث برای دسترسی به ویژگی‌های سیستم عامل مشابه با برنامه‌های اصلی
  • فقط همان داده هایی را که برای برنامه های شخص ثالث مجاز است از برنامه ها جمع آوری کنید
  • در حین راه‌اندازی به مصرف‌کنندگان امکان انتخاب بین سهام و برنامه‌های شخص ثالث را بدهید

او می‌گوید در حالی که امیدوار است هر دو شرکت به‌طور داوطلبانه تغییراتی را انجام دهند و از مقررات ضد انحصار موجود برای اعمال فشار استفاده شود، قوانین جدید مطمئن‌ترین راه برای اطمینان از عدالت خواهد بود.

زمینه

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

بنابراین هر دو شرکت از موقعیت انحصاری برخوردارند، جایی که می توانند سیاست ها و نرخ کمیسیون خود را تعیین کنند و توسعه دهندگان چاره ای جز پذیرش آنها ندارند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.


ثبت اختراعات Foss نشان می دهد که این می تواند به معادل قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) منجر شود. این سایت همچنین خاطرنشان می کند که اپل در عدم اشاره به تحقیقات ژاپنی تا حدودی بد رفتار کرده است، زمانی که تنظیم کننده ضد انحصار برزیل از این شرکت خواسته است تا هرگونه تحقیقات مشابه در سایر کشورها را افشا کند.

بر فشار در ایالات متحده می افزاید

اپل استدلال می‌کند که جایگاه غالبی در بازار اپلیکیشن‌های موبایلی ندارد، زیرا بازار مربوطه را یا «گوشی‌های هوشمند» یا «اپلیکیشن‌ها» می‌داند. از آنجایی که این شرکت در اکثر کشورهایی که در آن فعالیت می کند سهم اقلیت از بازار گوشی های هوشمند را در اختیار دارد، معتقد است که نمی توان آن را به عنوان یک موقعیت مسلط در نظر گرفت.

او می‌گوید از آنجایی که اکثر کاربران گوشی‌های هوشمند به دلیل موانع مهم (مانند آشنایی و خرید اپلیکیشن) پلتفرم‌های خود را تغییر نمی‌دهند، اپل و گوگل هر کدام با فشار رقابتی کمی روبرو هستند.

اپل موضوع تحقیقات ضد انحصار در سراسر جهان، از بازار خانگی خود در ایالات متحده تا دومی در ژاپن بوده است. دو مشکل بزرگ مربوط به اپ استور و برنامه های پیش فرض در دستگاه های iOS است.

کمیسیون تجارت عادلانه ژاپن (JFTC) گزارشی را با عنوان منتشر کرده است گزارش تحقیقات بازار در مورد سیستم عامل های موبایل و توزیع برنامه های کاربردی تلفن همراه. این بر اساس مصاحبه با توسعه دهندگان و مصرف کنندگان، و همچنین “تبادل نظر” با تنظیم کننده های ضد تراست در بریتانیا، اتحادیه اروپا و استرالیا است.