رابطه اپل با چین “ناپایدار” است، اما 20 سال برای اصلاح است

بیش از ده‌ها تامین‌کننده چینی شرکت اپل مجوز اولیه را از هند دریافت می‌کنند تا به این کشور گسترش یابند و به تلاش‌های غول فناوری برای تنوع بخشیدن به شبکه مونتاژ خود در خارج از چین کمک می‌کنند.

امروز خبرهای خوبی وجود دارد زیرا بیش از ده ها تامین کننده اصلی اپل اجازه گسترش کار خود را در هند داده اند، اما از قضا این تنها وابستگی این شرکت به چین را نشان می دهد.

زمینه

اپل سال‌ها با فاکس‌کان روی مونتاژ نهایی خودکار کار کرده است و رویای تمام کارخانه‌های آیفون با تعداد انگشت شماری کارگر را دارد – اما یک مهندس سابق این پروژه می‌گوید کمتر از 20 سال از عمر آن می‌گذرد.

همچنین تنش‌های سیاسی بین هند و چین، به دنبال اختلافات خشونت‌آمیز بر سر مرزهای مورد مناقشه بین دو کشور، مانع پیشرفت می‌شود.

به گفته منابع، در حالی که هند اکنون گسترش چندین تامین کننده چینی به این کشور را تایید می کند، برخی از آنها هنوز رد می شوند. یکی از این افراد گفت که اپل فهرستی از حدود 17 فروشنده را به مقامات هندی ارسال کرد و تعدادی از آنها رد شدند، حداقل یکی از آنها به دلیل ارتباط مستقیم با دولت چین بود.

“حداقل 20 سال طول می کشد”

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

تلاش های اپل برای افزایش تولید در هند با این واقعیت تحریک شده است که حدود 14 فروشنده مجوز دولتی برای گسترش عملیات دریافت کرده اند. بلومبرگ. اما نکته مهم این است که اینها شرکت های چینی هستند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. ذیل.


این فایننشال تایمز گزارش می دهد که نگرانی دو حزبی وجود دارد که اپل عملاً مجبور به انجام دستورات حزب کمونیست شده است و این وضعیت به سادگی نمی تواند ادامه یابد.

ما به طور گسترده در مورد خطرات اتکای اپل به چین و همچنین چالش هایی که این شرکت در مواجهه با آنها با آن مواجه است، نوشته ایم.

هند به عنوان امید اصلی اپل در انتقال تولید به خارج از چین در نظر گرفته می شود. گزارشی در سال گذشته حاکی از آن بود که یک چهارم آیفون‌ها تا سال ۲۰۲۵ در هند ساخته می‌شوند و گزارش دیگری در این هفته گفته بود که تا سال ۲۰۲۷ به نیمی از آیفون‌ها می‌رسد.

یکی از موانع اصلی برای جابجایی گسترده خطوط تولید این است که روند مونتاژ نهایی هنوز بسیار پر زحمت است. همین دیروز فاش شد که خطوط تولید آیفون به بیش از 10 برابر بیشتر از نمونه های مشابه گوشی های اندرویدی برندهای چینی نیاز به نیروی کار دارد.

همه‌گیری خطرات این شرکت را که بیشتر تخم‌مرغ‌های تولیدی خود را در یک سبد قرار می‌دهد، واضح‌تر کرده است. تخمین زده می شود که اختلالات اخیر مرتبط با کووید-19 در بزرگترین کارخانه مونتاژ آیفون جهان یک میلیارد دلار در هفته برای این شرکت هزینه داشته باشد.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

اپل فقط در پشتیبانی ناکام نبود [protests by iPhone workers]; هنگامی که مشخص شد شهروندان چینی از AirDrop برای اشتراک‌گذاری اطلاعات استفاده می‌کنند، این شرکت استفاده از ابزار اشتراک‌گذاری فایل را محدود کرد، در اقدامی که به عنوان موافقت با خواسته‌های پکن تلقی می‌شود. مثل “انجام دادن” بود. مارک وارنر، دموکرات، رئیس کمیته اطلاعات سنا گفت: مناقصه حزب کمونیست چین.

رابطه اپل با چین به عنوان “غیرقابل دفاع” توصیف شده است زیرا این شرکت با انتقاد سناتورهای دو طرف حوزه سیاسی مواجه است. به گفته یکی از مهندسان سابق اپل که وظیفه یافتن راه هایی برای خودکارسازی تولید را بر عهده دارد، بازگشایی این رابطه بیش از 20 سال طول خواهد کشید.

اما گزارش جدید حاکی از آن است که رابطه اپل با چین می تواند حداقل برای دو دهه مانند همیشه در هم تنیده بماند.

رابطه اپل با چین “ناپایدار” است

این شرکت در هر دو بخش نظرات برجسته ای دارد. جاش هاولی، سناتور جمهوری خواه اپل را متهم کرده است که آنقدر به چین وابسته است که دیگر نمی تواند ارزش های اصلی آمریکا را بیان کند. زمانی که کمونیست ها در پکن به اپل می گویند که بپرد، آنها می پرسند “چقدر بالا؟” هاوکی می گوید. رابطه اپل با چین هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اخلاقی غیرقابل دفاع است.

پیشرفت در هند … اما با شرکت های چینی

یکی از مهندسان سابق اپل که وظیفه یافتن راه هایی برای خودکارسازی تولید برای غلبه بر افزایش هزینه های نیروی کار را بر عهده داشت، می گوید: اپل نمی تواند تنوع ایجاد کند. این شخص می گوید که سازنده آیفون حداقل از سال 2014 تلاش کرده است تا عملیات خود را به خارج از چین منتقل کند، اما پیشرفت کمی داشته است. چین تا 20 سال دیگر بر تولید نیروی کار و فناوری تسلط خواهد داشت.

افراد آشنا به این موضوع گفتند: AirPods و مونتاژکننده آیفون Luxshare Precision Industry Co. و واحدی از سازنده لنز Sunny Optical Technology Group، از جمله شرکت هایی هستند که تاییدیه را دریافت کردند.

عکس: سفر جاده ای با Raj/Unsplash