راه اندازی رسمی پلتفرم خانه هوشمند Matter با پشتیبانی اپل

[ad_2]

Source link

بخش هوم کیت 9to5mac فارسی

Wi-Fi به دستگاه‌های Matter اجازه می‌دهد تا از طریق یک شبکه محلی با پهنای باند بالا تعامل داشته باشند و دستگاه‌های خانه هوشمند را قادر می‌سازد تا با ابر ارتباط برقرار کنند. Thread یک شبکه توری کارآمد و بسیار قابل اعتماد در خانه را فراهم می کند. Wi-Fi Alliance و Thread Group با اتحاد استانداردهای اتصال برای کمک به زنده کردن چشم انداز جامع Matter همکاری کرده اند.

فشار طولانی مدت برای راه اندازی استاندارد جدید خانه هوشمند Matter یک گام بزرگ به جلو برداشته است. اتحاد استانداردهای اتصال امروز اعلام کرد که به همراه اعضای اتحاد، استاندارد و برنامه صدور گواهینامه Matter 1.0 را رسما منتشر می کند.

این نسخه اولیه Matter از تعدادی از رایج‌ترین دسته‌های لوازم جانبی خانه هوشمند پشتیبانی می‌کند: روشنایی و برق، کنترل‌های HVAC، پوشش‌های پنجره و پرده‌ها، حسگرهای ایمنی و امنیتی، قفل درها، دستگاه‌های رسانه، از جمله تلویزیون، کنترل‌کننده‌ها به عنوان دستگاه‌ها و برنامه‌ها. . ، و پل ها

در واقع، آخرین نسخه iOS 16.1 بتا 3 رابط کاربری Matter را در برنامه تنظیمات حذف کرده است (همانطور که در بالا نشان داده شده است). طبق یادداشت‌های انتشار اپل، فناوری زیربنایی Matter هنوز در مرحله بتا است. هر نسخه بعدی از نسخه بتای iOS 16.1 به میزان قابل توجهی تعداد باگ های Matter را کاهش می دهد.

این امر دری را برای صدور گواهینامه رسمی محصول برای اولین لوازم جانبی Matter باز می کند، و این در حالی است که آخرین نسخه های بتا iOS 16.1 از این فناوری پشتیبانی می کنند.

Matter 1.0 بالاخره آمد

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.



این یک ارتقاء قابل توجه است زیرا به این معنی است که سازندگان لوازم جانبی دیگر نیازی به استفاده جداگانه از هر پلتفرم خانه هوشمند مانند HomeKit، Alexa و Google Home ندارند. در عوض، آنها می توانند Matter را بپذیرند و به طور خودکار پشتیبانی بین پلتفرمی را دریافت کنند. احتمالاً این روند کندی است، اما عرضه رسمی امروز Matter 1.0 گام بزرگی در مسیر درست است.

اعلام امروز عرضه رسمی Matter 1.0 در حالی است که اپل پشتیبانی اولیه از لوازم جانبی Matter را در نسخه بتای iOS 16.1 اضافه کرده است. همانطور که مطرح می شود، تعدادی از ایرادات و اشکالات در اجرای Matter توسط اپل وجود دارد، اما بسیاری از آنها احتمالاً با انتشار عمومی Matter 1.0 برطرف خواهند شد.

استاندارد Matter 1.0 فراتر از یک مشخصات، با موارد تست و ابزارهای آزمایشی جامع برای اعضای اتحاد و یک برنامه صدور گواهینامه جهانی متشکل از هشت آزمایشگاه آزمایش مجاز راه اندازی شده است که آماده آزمایش نه تنها Matter، بلکه فناوری های شبکه زیربنایی Matter، Wi- هستند. فی و فیل.

بیش از 280 شرکت عضو گروه Matter، از جمله نام‌های بزرگی مانند اپل، آمازون و گوگل وجود دارد. استاندارد Matter، (که در ابتدا با نام تجاری CHiP شناخته می شد)، برای اولین بار در سال 2019 با تاریخ انتشار هدف 2020 اعلام شد. تاریخ راه اندازی بعداً به سال 2021 و سپس به اواسط سال 2022 بازگردانده شد و در نهایت راه اندازی شد.

iOS 16.1 پشتیبانی از Matter را اضافه می کند

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

در یک بیانیه مطبوعاتی امروز، اتحاد استانداردهای اتصال فاش کرد که انتشار Matter 1.0 به این معنی است که آزمایشگاه‌های آزمایشی برای تأیید محصولات باز هستند، همانطور که مهارها، ابزارها و طراحی مرجع، SDK، باز هستند.

استاندارد Matter می تواند یک تقویت بزرگ برای پذیرش و محبوبیت خانه هوشمند باشد. این کار با ارائه قابلیت‌های بین پلتفرمی لوازم جانبی بدون تقریباً به همان اندازه قبلی کار می‌کند. به عنوان مثال، این بدان معنی است که اگر دستگاهی با Matter سازگار است، با HomeKit نیز سازگار است.

این نه تنها به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا محصولات جدید دارای گواهینامه اتصال Matter را عرضه کنند، بلکه به این معنی است که شرکت‌ها می‌توانند محصولات موجود خود را برای پشتیبانی از Matter به روز کنند.