رشد مک تنها نقطه روشن در بازار رو به زوال رایانه های شخصی است – IDC

بر اساس گزارش جدید IDC، رشد چشمگیر مک ها تنها نقطه برجسته بازار جهانی رایانه های شخصی در سه ماهه سوم سال جاری بود.

داده ها نشان می دهد که اپل محموله های خود را (به بیان هزاران واحد) از 7.1 میلیون در سه ماهه سوم سال گذشته به 10 میلیون در سه ماهه مشابه امسال افزایش داده است. در زمانی که تمام برندهای بزرگ دیگر در حال کاهش بودند، شرکت کوپرتینویی سهم بازار خود را از 8.2 درصد به 13.5 درصد افزایش داد.

Air 11.3 میلی متر ضخامت دارد، دارای صفحه کلید جادویی با دکمه پاور Touch ID است و MagSafe برای شارژ مغناطیسی ایمن به عقب برمی گردد. اپل می گوید که مک بوک ایر جدید حدود 18 ساعت پخش مداوم ویدئو را با انرژی باتری دریافت می کند.

یکی از دلایل احتمالی این امر این است که در زمان کمبود قطعات، سازندگان گران‌ترین مدل‌های (و با بیشترین حاشیه) خود را در اولویت قرار داده‌اند. با این حال، IDC ASP 910 دلاری را گزارش می‌کند، بنابراین اپل در کل بازار بسیار بالاتر است و تقریباً مطمئناً بیشترین حاشیه را دارد.

بر اساس نتایج اولیه شرکت بین‌المللی داده (IDC) در سراسر جهان، ردیاب دستگاه‌های محاسباتی، در سه ماهه سوم سال 2022 (سه‌ماهه سوم) در مجموع 74.3 میلیون دستگاه عرضه شد. کاهش تقاضا و عرضه نابرابر باعث کاهش 15.0 درصدی سال به سال شد.

IDC می‌گوید که هنوز میانگین قیمت‌های فروش (ASP) را پس از سه ماهه اول نظارت می‌کند، اما روندی را مشاهده کرد: ASP پنج فصل متوالی تا سه ماهه اول سال جاری افزایش یافت.

حاشیه های نازک تر نیز شاهد افزایش اندازه صفحه به 13.6 اینچ بودند.

اپل به پایان انتقال کل خط مک خود از اینتل به تراشه‌های سیلیکون اپل نزدیک می‌شود و تقاضای قابل‌توجهی برای مدل‌های جدیدتر ایجاد می‌کند که هم قدرتمندتر و هم مصرف انرژی بیشتری دارند. علاوه بر این، مک بوک ایر بسیار محبوب در ماه ژوئن یک بازطراحی بزرگ دریافت کرد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


اپل همچنین با شکست سامسونگ، ایسر، ایسوس و دل در آخرین شاخص رضایت مشتری ایالات متحده، در نبرد برای رضایت مشتری پیروز شده است.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

داده های اطلاعاتی بازار این شرکت تصویر تیره ای را نشان می دهد که در آن اپل تنها برنده بود، اگرچه این شرکت در جایگاه چهارم باقی ماند.

این نشان می دهد که محموله های مک بیش از 40 درصد در سال نسبت به سال افزایش یافته است، در حالی که سایر برندهای بزرگ شاهد کاهش محموله های خود در مدت مشابه بوده اند.

طرح جدید Air در رنگ های نقره ای، خاکستری فضایی، نور ستاره ای، نیمه شب و طلایی موجود است. شکل قدیمی گوه اشکی با یک شاسی ساده تر و لبه صاف جایگزین شده است. مانند مک بوک پرو 2021، صفحه نمایش نیز با اضافه شدن یک بریدگی نمایشگر به لبه ها نزدیکتر شده است.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

IDC می گوید بازار به طور کلی 15 درصد در سال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

با این حال، این شرکت اشاره می‌کند که این روند دوباره تحت تأثیر تقاضای بسیار بالا در طول همه‌گیری قرار دارد و آخرین ارقام حمل‌ونقل هنوز بسیار بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری است.