رفراندوم های ساختگی در اوکراین نشان می دهد که اپل برنامه های کلیدی روسیه را حذف می کند

گمانه زنی ها حاکی از آن است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ممکن است در سخنرانی روز جمعه در جلسه مشترک پارلمان روسیه، الحاق چهار منطقه را اعلام کند.

اکنون این نگرانی وجود دارد که از نتایج نادرست برای توجیه اقدامات تهاجمی تر نیروهای مهاجم استفاده شود.

تصمیم دولت روسیه برای برگزاری همه پرسی ساختگی در اوکراین باعث شده است که اپل تعدادی از اپلیکیشن های اصلی خود را در واکنش به تحریم های جدید حذف کند.

یکی از نگرانی‌هایی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین ابراز کرده این است که شهروندان مناطق اشغالی مجبور شوند برای جنگ علیه کشور خود به ارتش روسیه بپیوندند.

اپل برنامه های اصلی روسی را پس می گیرد

اپل این تصمیم را تایید کرد.

لبه گزارش می دهد که اپل تمام برنامه های VK را از اپ استور حذف کرده و حساب های توسعه دهنده این شرکت را بسته است.

بدیهی است که آرا بی معنی است و هیچ کس نمی تواند آزادانه رای منفی بدهد، بنابراین جای تعجب نیست که پوتین ادعا می کند تقریباً از مناطقی که بخشی از روسیه هستند حمایت کامل می کند.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

عکس: منصور میروالف/الجزیره

دولت انگلیس با اعمال تحریم های جدید علیه روسیه به همه پرسی های جعلی واکنش نشان داد. اینها شامل 23 مدیر اجرایی گازپرومبانک، یک بانک روسی که حمایت مالی این حمله را بر عهده داشت، می شود.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

همه پرسی های ساختگی شامل سربازانی بود که خانه به خانه می رفتند و آرا را جمع آوری می کردند و همچنین صندوق های رای شفافی که به نظر می رسید آرا در آنها قابل مشاهده بود. رای گیری های اضافی در شبه جزیره کریمه اوکراین توسط “پناهندگان” ادعایی از هر چهار منطقه برگزار شد. کریمه در سال 2014 به روسیه ضمیمه شد و یک همه پرسی ساختگی نیز در آنجا برای توجیه این اشغال مورد استفاده قرار گرفت.

الجزیره گزارش داد که روسیه حتی بازیگرانی را برای رأی جعلی در کریمه استخدام کرده است و احتمالاً از تاکتیک های مشابهی در اینجا استفاده کرده است.

آخرین تلاش روسیه برای توجیه تهاجم خود به اوکراین، مجموعه ای از همه پرسی است که در چهار منطقه اشغالی این کشور خواسته شده است: دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژژیا.

اپل اپلیکیشن‌های iOS متعلق به VK، شرکت فناوری که نسخه روسی فیس‌بوک به نام VKontakte را پشت سر می‌گذارد، از اپ استور خود در سراسر جهان حذف کرد. VK در بیانیه ای ترجمه شده در وب سایت خود گفت که برنامه های آن توسط اپل مسدود شده اند اما به توسعه و پشتیبانی از برنامه های iOS ادامه خواهد داد.

اگر روسیه چهار منطقه را که مسکو به طور کامل کنترل نمی‌کند، ضمیمه کند، می‌تواند جنگ را به سطح جدید و خطرناک‌تری برساند و مسکو هرگونه تلاش اوکراین برای بازپس‌گیری آن‌ها را حمله به قلمرو مستقل خود توصیف می‌کند.

برنامه های محبوب روسی حذف شده از اپ استور در سراسر جهان عبارتند از Mail.ru و رقیب فیس بوک VK. مورد دوم یکی از برنامه هایی است که دولت روسیه قبلاً از اپل خواسته بود تا در مراحل اولیه راه اندازی به کاربران آیفون در این کشور نشان دهد.

همه پرسی جعلی در اوکراین

برخی از همین مدیران ارتباط نزدیکی با غول اینترنتی VK دارند که برنامه‌های آن شامل شبکه اجتماعی به همین نام و همچنین Mail.ru و VK Music است.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


آژانس‌های خبری که توسط دولت‌های طرفدار کرملین در دونتسک و لوهانسک اداره می‌شوند گزارش می‌دهند که تا 99.23 درصد از مردم به پیوستن به روسیه رأی مثبت داده‌اند – درصد بالایی که در رأی‌گیری با این ماهیت غیرعادی است.

این برنامه‌ها توسط توسعه‌دهندگانی توزیع می‌شوند که اکثریت آن‌ها تحت مالکیت یا اکثریت یک یا چند حزب تحت تحریم دولت بریتانیا هستند. به منظور پیروی از این تحریم ها، اپل حساب های توسعه دهنده مرتبط با این برنامه ها را فسخ کرده است و برنامه ها را نمی توان از هیچ اپ استور بدون در نظر گرفتن مکان دانلود کرد. کاربرانی که قبلاً این برنامه ها را دانلود کرده اند می توانند به استفاده از آنها ادامه دهند.