روسیه اپل را به دلیل عدم ذخیره اطلاعات کاربران در این کشور به جریمه تهدید کرد

رویترز گزارش می دهد:

با این حال، بیشتر جریمه ها بین 1 تا 2 میلیون روبل یا حدود 19000 تا 38000 دلار است. اگرچه جریمه‌ها برای تکرار تخلفات افزایش می‌یابد، حتی گوگل تنها در مجموع 340000 دلار جریمه شد.

عکس: Andrey Stenin/RIA Novosti/CC-BY-SA 3.0

Roskomnadzor که اتهاماتی علیه اپل و لایکم نیز ارائه کرده است، گفت: برای اولین تخلف، شرکت ها می توانند از 1 میلیون تا 6 میلیون روبل جریمه شوند.

دادگاهی در مسکو روز سه‌شنبه اعلام کرد که سرویس پخش ویدئوی توییچ، شبکه اجتماعی پینترست، شرکت اجاره تعطیلات Airbnb و United Parcel Service (UPS) را به دلیل امتناع از ذخیره اطلاعات شخصی شهروندان روسی در روسیه جریمه کرد.

تنها در اول مارس، برنامه‌های VPN نزدیک به نیم میلیون بارگیری را در روسیه مشاهده کردند که از میانگین 10000 بارگیری در روز در ماه گذشته بیشتر است. این ارقام نتیجه رگولاتور ارتباطات محلی Roskomnadzor است که دسترسی به چندین رسانه اجتماعی و وب سایت خبری در ارائه دهندگان خدمات اینترنتی روسیه را مسدود کرده است.

اگرچه اپل تمام تلاش خود را کرد تا دسترسی نامحدود به اطلاعات کاربران را به مقامات چینی رد کند، سرور توسط یک شرکت دولتی اداره می شد. خود چین ادعا کرده است که تنها با حکم دادگاه می تواند به داده ها دسترسی داشته باشد، اما بدون جدایی واقعی دولت از قوه قضاییه، یعنی تمایز بدون تفاوت.

مسکو با Big Tech بر سر محتوا، سانسور، داده‌ها و نمایندگی محلی درگیر شده است در یک مناقشه داغ که از زمانی که روسیه ده‌ها هزار سرباز در 24 فوریه فرستاده است به یک نبرد همه جانبه تبدیل شده است.

اپل برای اولین بار سال گذشته برنامه های خود را برای این حرکت اعلام کرد و توضیح داد که رعایت قوانین جدید در چین ضروری است.

با این حال، شرکت کوپرتینویی در سال 2018 به قانون مشابهی در چین تسلیم شد.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

Twitch، Pinterest، Airbnb و UPS قبلاً جریمه شده اند – اگرچه بعید است که مبالغ در خطر روی هیچ یک از آنها تأثیر بگذارد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


تعداد دانلودهای برنامه VPN در روسیه از زمان آغاز درگیری در 24 فوریه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در روز سه شنبه، محبوب ترین برنامه های VPN شاهد افزایش بیش از 1200٪ در تعداد بارگیری در اپ استور و گوگل پلی در روسیه بودند.

طبق گزارش جدیدی که امروز منتشر شد، اپل ممکن است به دلیل عدم ذخیره اطلاعات کاربران در این کشور توسط روسیه جریمه شود.

اپل با تحریم روسیه به دلیل تهاجم غیرقانونی به اوکراین همکاری کرد. هنگامی که یک حفره اجازه داد برخی از پرداخت های Apple Pay پس از توقف ادامه پیدا کنند، شرکت مستقر در کالیفرنیا اقدام به مسدود کردن آن کرد. مدیرعامل تیم کوک همچنین به کارمندان گفت که اپل کمک های بشردوستانه خود را به سازمان هایی که برای کمک به اوکراین کار می کنند سه برابر خواهد کرد.

اپل به طور کلی از قوانین محلی در هر یک از کشورهایی که در آن فعالیت می کند پیروی می کند – به نقل از بیانیه ای که این شرکت اغلب در مورد بحث هایی مانند این ارائه می دهد – اما در حال حاضر شرکت های بزرگ تمایل بیشتری برای به چالش کشیدن روسیه دارند.

دولت روسیه اخبار را سانسور کرد تا اطمینان حاصل کند که شهروندانش فقط داستان رسمی (و کاملاً تخیلی) جنگ را شنیده اند، از جمله مسدود کردن فیدهای اینترنتی. این شاهد بود که برنامه های VPN در صدر دانلودهای فروشگاه App در کشور قرار دارند.

از امروز، اپل داده های iCloud مشتریان چینی را به سروری که توسط GCBD، شرکتی متعلق به دولت استانی اداره می شود، منتقل می کند.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

روسیه در این ماه گوگل را به دلیل عدم رعایت مکرر قوانین ذخیره سازی اطلاعات روسیه پس از جریمه 3 میلیون روبلی در سال گذشته، 15 میلیون روبل جریمه کرد.