سرعت M2 در مقایسه با سایر پردازنده های اخیر اپل

Geekbench 5 چند هسته ای:

سرعت چند هسته ای M2

نمودار مقایسه ای جدید نشان می دهد که چگونه سرعت M2 با سایر تراشه های سیلیکون اخیر اپل، از A13 Bionic آیفون 11 تا M1 Ultra مقایسه می شود – و تماشای جالبی را ایجاد می کند.

زمینه

A15 Bionic جدیدتر از A14 Bionic است که در iPad Air قبلی وجود داشت، اما شکاف عملکرد بین این دو اندک است، که احتمالاً یکی از دلایلی است که اپل در طول ارتقای iPad Air در سال 2022 از M1 استفاده کرد. A15 Bionic در این تبلت برای حفظ دمای عملکرد مناسب نیاز به ساعت دارد، بنابراین به سرعت A15 Bionic در iPhone 13 Pro نیست.

macworld در نتایج Geekbench 5 برای همه پردازنده‌های دیگر در سری آیفون، آی‌پد و مک به‌طور عمیق‌تر حفاری شده است. این سایت خاطرنشان می کند که سرعت های ساعت مختلف برای کنترل دما می تواند به معنای عملکرد متفاوت حتی با یک تراشه باشد – همانطور که برای مثال در iPad مشاهده می شود.

البته با مشاهده تراشه های M2 Pro، Max، Ultra و Extreme، اوضاع به شدت تغییر خواهد کرد.

بازبینان هنگام اجرای تست های مختلف همین را دریافتند.

متأسفانه، مک بوک پرو M2 سطح پایه نسبت به مدل M1 از SSD کندتری برخوردار است.

سرعت M2 در مقایسه با سایر تراشه های اپل

دارندگان آیپد پرو می توانند بگویند که تبلت آنها به سرعت مک بوک ایر است (یا دارندگان ایر می توانند بگویند لپ تاپ مانند آیپد پرو کار می کند) و این اغراق آمیز نیست. و تفاوت بین iPhone SE 399 دلاری و iPhone 13 Pro Max 1099 دلاری آنقدرها که قیمت آنها نشان می دهد زیاد نیست. جدای از آن، تراشه ها در جایی که می توانند می ریزند.

[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی

آی‌پد پرو و ​​آی‌پد ایر مجهز به M1 سریع‌ترین مدل‌ها هستند و فاصله بین آن‌ها و آی‌پد و آی‌پد مینی قابل توجه است. انتشار متناوب پیش بینی اینکه اپل با پردازنده های آی پد و آی پد مینی چه خواهد کرد را سخت می کند. آیپد احتمالاً A15 Bionic را در آپدیت بعدی خود دریافت خواهد کرد، اما آیپد مینی چطور؟ M1 ممکن است برای شکل iPad mini خیلی داغ باشد، اگرچه می تواند یک ساخت کلاک اجرا کند.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

M2 همچنین شامل برخی از ویژگی‌هایی است که قبلاً فقط در اعضای رده بالای خانواده تراشه‌های M1 وجود داشت. عملکرد را در رمزگذاری و رمزگشایی ویدیوی 4K افزایش داده است و از حافظه LP5 سریع‌تر پشتیبانی می‌کند – و این حافظه می‌تواند کمی متراکم‌تر باشد و به حداکثر RAM M2 اجازه می‌دهد تا 24 گیگابایت، از 16 Go در M1 باشد.

ما برای اولین بار در ماه مارس فاش کردیم که اپل مدل های جدید مک بوک پرو و ​​مک بوک ایر را با تراشه M2 عرضه خواهد کرد. AnandTech و macworld هر کدام از ادعاهای خود اپل برای پیش بینی نوع عملکردی که باید از تراشه M2 انتظار داشته باشیم استفاده کردند و تست های بنچمارک این انتظارات را تایید کردند.

بنچمارک ها نشان می دهند که تراشه M2 مک بوک پرو در مقایسه با سرعت 3.2 گیگاهرتز M1 3.49 هرتز است. عملکرد تک هسته ای با M2 تقریباً 11.56 درصد سریعتر از تراشه M1 است، در حالی که عملکرد چند هسته ای تقریباً 19.45 درصد افزایش می یابد.

همه اعداد عملکرد را در یک نمودار قرار دهید و چه چیزی بدست می آورید؟ نموداری تا حدودی قابل پیش بینی، با Mac M1 Pro/Max که در جدول پیشتاز است و پس از آن ترکیبی از iPad و iPhone قرار دارد.

مدت کوتاهی پس از عرضه مک‌بوک پرو جدید (به نسبت) جدید، می‌توانیم بنچمارک‌های سرعت M2 را ببینیم. اینها ادعاهای اپل در مورد بهبودهایی را نسبت به تراشه پایه M1 تأیید کردند، اما همچنین تأیید کردند که همانطور که انتظار می‌رفت، تراشه‌های M1 Pro، Max و Ultra همچنان M2 را در گرد و غبار رها می‌کنند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


تمام تست هایی که من توانستم روی MacBook Pro M2 انجام دهم این داستان را تایید کرد. بله، نتیجه تک هسته‌ای مک‌بوک پرو M2، هر دستگاه M1 را شکست خواهد داد. دلیل آن این است که یک هسته مبتنی بر A15 است و بنابراین سریعتر است. اما مطمئناً این روزها عملکرد بسیار زیادی از استفاده همزمان از چندین هسته حاصل می شود. و در حالی که M2 8 هسته ای به دلایل واضح سریعتر از M1 8 هسته ای کار می کند، نمی تواند با هسته های متعدد پردازنده های M1 رده بالا همراهی کند.

سپس رومن لویولا سایت همه چیز را در یک جدول واحد (دو زبانه) قرار می دهد.

محاسبه: