سرمایه گذاری اپل در فناوری ایالات متحده باید افزایش یابد

عکس: جیمی جین/پاشیدن

این حجم از سرمایه گذاری راه درازی دارد. به عنوان مثال، انتظار می رود اینتل 20 میلیارد دلار برای کارخانه تولید تراشه های اوهایو هزینه کند. اپل با استفاده از این نقطه داده به عنوان معیار، سرمایه کافی برای ساخت 20 کارخانه در ایالات متحده را اختصاص می دهد. در سال های آینده، من انتظار دارم سرمایه گذاری بیشتری در این ابتکار انجام شود.

یک سناریوی کابوس به راحتی می تواند به دیگری منجر شود. چین ممکن است با آنچه در اوکراین می بیند جسارت پیدا کند و تصمیم بگیرد که بالاخره زمان کنترل تایوان فرا رسیده است.

تهاجم روسیه به اوکراین به جهانی سازی که در سه دهه گذشته می شناسیم پایان داد.

تهدیدی برای تایوان

در 40 سال گذشته، این جزیره تحت یک سیاست ابهام استراتژیک عمل کرده است که در آن چین به تایوان اجازه می دهد تا به عنوان یک کشور مستقل با انتخابات آزاد، سرمایه داری و کنترل نظامی عمل کند. مشکل این است که آنها نمی توانند خود را یک کشور مستقل بدانند.

این گزارش به نقل از اظهارات اخیر مدیرعامل بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان…

زمینه

به نظر می رسد این رویکرد ابهام استراتژیک در پکن تمام شده است. در اکتبر 2021، شی جین پینگ گفت که “جدایی طلبی استقلال تایوان بزرگترین مانع برای دستیابی به اتحاد مجدد سرزمین مادری است. . . و وظیفه تاریخی اتحاد کامل میهن باید انجام شود و قطعاً انجام خواهد شد.

اپل با تراشه های سری A و M ساخت تایوان و بیشتر زنجیره تامین خود در چین در اینجا دو برابر در معرض خطر است. علاوه بر این، بیشتر رشد درآمد اخیر اپل از چین بوده است. مونستر اعداد را محاسبه کرد:

در سال 2018، این شرکت یک هدف پنج ساله برای سرمایه گذاری 350 میلیارد دلاری در ایالات متحده، از جمله توسعه نسل بعدی سیلیکون و نوآوری 5G در 9 ایالت ایالات متحده تعیین کرد. در آوریل 2021، این شرکت این هدف سرمایه گذاری را 20 درصد افزایش داد و در مجموع به 430 میلیارد دلار رسید.

یک گزارش تحلیلگر جدید نشان می دهد که سرمایه گذاری اپل در فناوری ایالات متحده باید در واکنش به بحران اوکراین که شکنندگی اتکای بیش از حد به تایوان و چین را نشان می دهد، افزایش یابد.

شرکت کوپرتینویی قبلاً یک برنامه سرمایه گذاری پنج ساله در فناوری آمریکایی را اعلام کرده بود و مانستر اکنون انتظار دارد این برنامه افزایش یابد.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

پوتین به تازگی نشان داده است که غرب نمی تواند هیچ اقدام نظامی برای دفاع از اوکراین انجام دهد. تهدید جنگ هسته ای همه جانبه بسیار وحشتناک است. تنها کاری که ارتش ما می تواند انجام دهد این است که بنشیند و تماشا کند و امیدوار باشد که تحریم های اقتصادی در نهایت موثر واقع شوند.

همین امر در مورد تایوان نیز صادق است.

تفسیر اجماعی از اظهارات شی این است که این فقط یک مسئله زمان است که چین به عنوان حاکم تایوان به دست گیرد. اگر و زمانی که چین اقدامی انجام دهد، تاکید بیشتری بر روابط با ایالات متحده و همچنین شرکت هایی که در چین تجارت می کنند، خواهد داشت.

سرمایه گذاری اپل در فناوری ایالات متحده تسریع خواهد شد

یک گزارش جدید از تحلیلگر Gene Munster به دیدگاهی حتی خشن تر اشاره می کند صخره سیاه مدیر عامل و رئیس جمهور لری فینک.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


ما مدت‌هاست که بحث کرده‌ایم که اتکای اپل به چین بزرگ‌ترین تهدید برای آینده این شرکت است و اخیراً نیز حمله روسیه به اوکراین بر این موضوع تأکید کرده است.

Gene Munster از Loup Fund این خطر را تکرار می کند که چین اقدامی مشابه در تایوان انجام دهد.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

سوال بزرگ اکنون این است: آیا خیلی کم است، خیلی دیر؟

در سال مالی 21، 18 درصد از درآمد اپل از چین بزرگ بود و من تخمین می زنم که 85 درصد از محصولات این شرکت در چین مونتاژ می شود.