سرمایه گذار اینتل می گوید تراشه ساز باید تلاش کند تا اپل را پس بگیرد

یکی از دلایل اصلی این امر این است که اینتل در قابلیت‌های تولید عقب مانده است و همچنان با پردازش‌های 10 نانومتری و 14 نانومتری کار می‌کند در حالی که TSMC به 5 نانومتر رسیده است. تراشه A14 در آیفون 12 و تراشه M1 در جدیدترین مک ها توسط TSMC با استفاده از فرآیند 5 نانومتری تولید شده اند. این شرکت قصد دارد از یک فرآیند 4 نانومتری برای خط تولید آیفون 2022 استفاده کند.

سهام اینتل در طول سال 2020، قبل از سرمایه گذاری 10 رقمی صندوق تامینی سومین پوینت، 21 درصد سقوط کرده بود، که به دنبال تغییرات اساسی در شرکت است.

لوب نوشت: مشتریان اینتل، مانند Apple Inc، Microsoft Corp و Amazon.com Inc، راه حل های سیلیکونی داخلی خود را توسعه می دهند و آن طرح ها را برای تولید در شرق آسیا می فرستند. او پیشنهاد کرد که اینتل باید راه‌حل‌های جدیدی برای حفظ این مشتریان ارائه دهد تا اینکه آنها را از تولید خارج کند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


لوب گفت: “بدون تغییر فوری در اینتل، ما می ترسیم دسترسی آمریکا به منابع نیمه هادی پیشرفته از بین برود و ایالات متحده را وادار کند تا برای تامین انرژی همه چیز از رایانه های شخصی گرفته تا مراکز داده تا زیرساخت های حیاتی و غیره بیشتر به یک ناپایدار ژئوپلیتیکی تکیه کند.” نوشت.

بر اساس نامه‌ای که روز سه‌شنبه به رئیس این شرکت ارسال کرد و رویترز آن را بررسی کرد، صندوق تامینی فعال Third Point LLC شرکت اینتل را تحت فشار قرار می‌دهد تا جایگزین‌های استراتژیک، از جمله اینکه آیا طراحی و تولید تراشه را زیر یک سقف نگه دارد یا نه، بررسی کند.

البته این یک ایده ناامیدکننده است. اپل متعهد شده است که ظرف دو سال کل خط مک خود را از اینتل به اپل سیلیکون منتقل کند، و بهبود چشمگیر عملکرد و عمر باتری که در تراشه M1 مشاهده شده است، مزایای آشکار حذف اینتل را نشان داده است.

یکی از سرمایه‌گذاران اینتل با سهام میلیارد دلاری در سازنده تراشه می‌گوید که برای مقابله با تغییر ثروت خود باید تغییرات اساسی ایجاد کند، از جمله تلاش برای بازگرداندن اپل به عنوان مشتری.

رویترز گزارش می دهد که Third Point صدای خود را به پیشنهادات قبلی اضافه کرده است مبنی بر اینکه اینتل سمت تولید تجارت خود را کنار می گذارد و صرفاً تراشه ها را طراحی می کند و سپس شرکت هایی مانند TSMC را برای تولید آنها سفارش می دهد.

لوب در نامه نوشت، اینتل جایگاه قطب خود را در تولید ریزپردازنده ها به شرکت تولید نیمه هادی تایوان و شرکت سامسونگ الکترونیکس در کره جنوبی از دست داد. […]

سرمایه گذار ارشد اینتل می گوید زمانی برای تلف کردن وجود ندارد.

[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

عکس: لورا اوکل بر پاشیدن

خوشبینانه تر، این نامه از شرکت می خواهد که راه هایی برای حفظ تجارت اپل – و همچنین سایر مشتریانی که اینتل را ترک می کنند، بیابد.