سهم بازار آیفون در حال رشد است، اما سامسونگ جایگاه اول را پس می گیرد

بازار جهانی گوشی های هوشمند پنجمین سه ماهه متوالی کاهش را تجربه کرد که 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در سه ماهه اول 2023 کاهش داشت. […]

عکس: تای نگوین/Unsplash

رشد و افت سه ماهه برای اپل، البته طبق روال معمول است. سه ماهه تعطیلات شامل عرضه آیفون‌های جدید می‌شود که افزایش شدیدی در فروش ایجاد می‌کند و در سه‌ماهه بعدی کاهش قابل توجهی داشته است. این تأثیرات امسال ضعیف‌تر از حد معمول بود، زیرا شرکت کوپرتینویی پس از محدودیت‌های عرضه در سه‌ماهه چهارم، همچنان به دنبال سفارش‌های آیفون در سه ماهه اول بود.

به طور کلی، Canalys می گوید تقاضا برای گوشی های هوشمند همچنان در حال کاهش است.

آخرین داده های اطلاعاتی بازار نشان می دهد که سهم بازار جهانی آیفون در سه ماهه اول سال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اما اپل جایگاه اول خود را به نفع سامسونگ از دست داده است.

Sanyam Chaurasia، تحلیلگر Canalys گفت: کاهش بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال 2023 مطابق با انتظارات کل صنعت بود. شرایط اقتصاد کلان محلی همچنان مانع از سرمایه گذاری و عملیات تامین کننده در چندین بازار می شود. علیرغم کاهش قیمت ها و ارتقای قوی فروشندگان، تقاضای مصرف کننده، به ویژه در بخش ارزان قیمت، به دلیل تورم بالا که بر اعتماد مصرف کننده و مخارج تأثیر می گذارد، کند باقی مانده است.

داده های Canalys نشان می دهد که در a سالانه بر این اساس، سهم بازار اپل از 18 درصد به 21 درصد کاهش یافت، در حالی که سهم سامسونگ از 24 درصد به 22 درصد کاهش یافت. در این تصویر، این دو شرکت موقعیت های موجود خود را در رتبه بندی حفظ کردند، اما با پیروزی شرکت کوپرتینویی بر رقیب کره ای خود.

این خلاصه کاملاً اپل را با سامسونگ مقایسه نمی کند، زیرا مقایسه تغییرات سه ماهه و سالانه را مخلوط می کند.

این شرکت اضافه می‌کند که خرده‌فروشان سفارشات خود را کمتر از سطح تقاضای مصرف‌کننده کاهش داده‌اند، زیرا قبلاً با موجودی اضافی غافلگیر شده بودند. آنها اکنون روی سهام موجود کار می کنند که به سفارش های جدید کمتری نیاز دارد.

سامسونگ تنها فروشنده پیشرو بود که به بهبود سه ماهه دست یافت و برای بازگشت به رتبه اول با 22 درصد سهم بازار تلاش کرد. در همین حال، اپل با 21 درصد از سهم بازار به جایگاه دوم سقوط کرد و شکاف بین خود و سامسونگ را کاهش داد که ناشی از تقاضای زیاد برای سری آیفون 14 پرو در سه ماهه اول سال 2023 بود.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

با این حال، در یک سه ماه یکبار در ابتدا، سهم بازار آیفون از 25 درصد به 21 درصد کاهش یافت، در حالی که سهم سامسونگ از 20 درصد به 22 درصد کاهش یافت.